/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Bandwidth Limitation Per User - software
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 31-10-02 16:50

Hej gruppe,
jeg mangler et stykke software til begrænsning af en maskines tilgængelige
båndbredde. Jeg deler en TDC-ADSL forbindelse med min bofælle, men problemet
er at vedkommende konstant henter alskens ting ned og på den måder æder hele
båndbredden. Jeg kan knapt nok surfe imens, hvilket er utroligt
frustrerende. Er der ikke et program der kan sørge for, at vedkommende kun
får 50% af forbindelsen eller noget i den stil?

Mvh
--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther


www.hesteskelet.dk





 
 
Michael Andreasen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Andreasen


Dato : 31-10-02 16:53

Trygleren [9000] wrote:
> jeg mangler et stykke software til begrænsning af en maskines tilgængelige
> båndbredde. Jeg deler en TDC-ADSL forbindelse med min bofælle, men
> problemet er at vedkommende konstant henter alskens ting ned og på den
> måder æder hele båndbredden. Jeg kan knapt nok surfe imens, hvilket er
> utroligt frustrerende. Er der ikke et program der kan sørge for, at
> vedkommende kun får 50% af forbindelsen eller noget i den stil?

Sæt en linux boks op som router. kompiler kernen med QoS support og brug tc
til at sætte nogle limits.

Det virker fint i mit "nabo" LAN hvor vi er 8 der deler og nogen der (gerne)
ville sluge det hele med peer-2-peer programmer

Jeg har ikke begrænset så alle får en 1/8 del, men begrænset brugen af
peer-2-peer med en 1/10 del af BW og en 9/10 af BW om natten.

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Trygleren [9000] (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 31-10-02 18:19

> Sæt en linux boks op som router. kompiler kernen med QoS support og brug
tc
> til at sætte nogle limits.

Jeg ved ikke det store om Linux og har ikke en ekstra computer til
rådighed.
Desværre =(

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk



Michael Andreasen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Andreasen


Dato : 31-10-02 18:28

Trygleren [9000] wrote:

> Jeg ved ikke det store om Linux og har ikke en ekstra computer til
> rådighed.
> Desværre =(

ok.. så får du et problem siden du ikke selv styrer den router som dirigerer
trafikken, så bliver det svært at styre båndbredden.

- desværre...

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Peter T. (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 31-10-02 21:48

Trygleren [9000] wrote:

> Er der ikke et program der
> kan sørge for, at vedkommende kun får 50% af forbindelsen eller noget
> i den stil?

InetShaper <http://www.softpile.com/Internet/Server_Tools/Review_06778
_index.html> til windows, kan gøre tricket. Godt nok en dyr løsning, når
man tænker på at det er shareware, og jeg har aldrig fået det til at virke
100% korrekt.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Asbjorn Hojmark (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 31-10-02 23:11

On Thu, 31 Oct 2002 16:49:42 +0100, "Trygleren [9000]"
<TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote:

> Er der ikke et program der kan sørge for, at vedkommende kun får
> 50% af forbindelsen eller noget i den stil?

Jo, den slags programmer findes, ligesom noget netværksudstyr kan
det. (Du fortæller intet om dit setup, og det er dumt, hvis du
forventer brugbare svar).

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Trygleren [9000] (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 01-11-02 07:57

> > Er der ikke et program der kan sørge for, at vedkommende kun får
> > 50% af forbindelsen eller noget i den stil?
>
> Jo, den slags programmer findes, ligesom noget netværksudstyr kan
> det. (Du fortæller intet om dit setup, og det er dumt, hvis du
> forventer brugbare svar).

Min setup? Sådan her:


/ Hans maskine
ADSL-modem ---> Switch
\ Min maskine



--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




Michael Andreasen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Andreasen


Dato : 01-11-02 22:07

Trygleren [9000] wrote:

> Min setup? Sådan her:
>
>
> / Hans maskine
> ADSL-modem ---> Switch
> \ Min maskine
>

Det er netop det der er problemet. hvis du skal styre det skal du have noget
ind før jeres maskiner. ellers er pakkerne jo nået frem.

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Trygleren [9000] (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 03-11-02 21:57

> Det er netop det der er problemet. hvis du skal styre det skal du have
noget
> ind før jeres maskiner. ellers er pakkerne jo nået frem.

Ok, forstået =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




Asbjorn Hojmark (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-11-02 23:42

On Fri, 1 Nov 2002 07:57:24 +0100, "Trygleren [9000]"
<TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote:

>> Jo, den slags programmer findes, ligesom noget netværksudstyr kan
>> det. (Du fortæller intet om dit setup, og det er dumt, hvis du
>> forventer brugbare svar).

> / Hans maskine
> ADSL-modem ---> Switch
> \ Min maskine

Og så skal vi stadig gætte os til, hvad det er for noget udstyr?

Hvis det er en almindelig dum switch, kan den ikke gøre det du
ønsker, og da der ikke er andet intelligent udstyr, data flyder
igennem, så er svaret på dit oprindelige spørgsmål nej.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Trygleren [9000] (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 03-11-02 22:00

> Og så skal vi stadig gætte os til, hvad det er for noget udstyr?

Ja. Hidsig hidsig.

> Hvis det er en almindelig dum switch, kan den ikke gøre det du
> ønsker, og da der ikke er andet intelligent udstyr, data flyder
> igennem, så er svaret på dit oprindelige spørgsmål nej.

Ok, jeg tror problemet ligger i min forståelse af netværk. Jeg troede jeg
kunne begrænse min downstream via det software der bruger forbindelsen.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk



SoftMan Brian (31-10-2002)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 31-10-02 23:24

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3dc15133$0$34810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> er at vedkommende konstant henter alskens ting ned og på den måder æder
hele
> båndbredden. Jeg kan knapt nok surfe imens, hvilket er utroligt

Hvis ikke han/i ved det, kan det være en god ide at starte med at få ham til
at begrænse sin max upload hastighed. Det hjælper både ham og dig, da også
han efter al sansynelighed vil hente hurtigere. (og kan være at det reelt
fjerner dit problem)



Trygleren [9000] (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 01-11-02 07:57

> Hvis ikke han/i ved det, kan det være en god ide at starte med at få ham
til
> at begrænse sin max upload hastighed. Det hjælper både ham og dig, da også
> han efter al sansynelighed vil hente hurtigere. (og kan være at det reelt
> fjerner dit problem)

Øøøh upload? Han henter konstant. Hvordan kommer upload ind i det?
Men princippet i det du siger, er det jeg søger. Noget der kan begrænse max.
download. Jeg kender bare ikke til en sådan software.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




SoftMan Brian (01-11-2002)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 01-11-02 10:57

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3dc225bc$0$97631$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Øøøh upload? Han henter konstant. Hvordan kommer upload ind i det?
> Men princippet i det du siger, er det jeg søger. Noget der kan begrænse
max.
> download. Jeg kender bare ikke til en sådan software.

Ok, trode bare han brugte kazaa, Gnutella eller lignende Peer2Peer program,
og dem deler man normalt selv ting med andre, så de også kan hente, hvilket
kan trække en forbindelse gevaldigt ned.

Hvordan ser du at han downloader ?



Trygleren [9000] (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 03-11-02 22:01

> Ok, trode bare han brugte kazaa, Gnutella eller lignende Peer2Peer
program,
> og dem deler man normalt selv ting med andre, så de også kan hente,
hvilket
> kan trække en forbindelse gevaldigt ned.

Han bruger KaZaa, men delingen er slået fra.

> Hvordan ser du at han downloader ?

Opera er 2.8 milliarder år om at åbne DRs hjemmeside.
IE arbejder stadig =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408558
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste