Netværk med NetExpress
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-02 16:43

Jeg har en veninde der har subjekt.
hun har også 2 PC'ere som hun gerne vil have sat sammen i et lille netværk,
således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.
Kan det lade sig gøre med en switch?
Eller skal det absolut være via en router?

Mvh. Jan

Fra : Cubus

Dato : 31-10-02 17:04

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev

> [...]
> således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.
> Kan det lade sig gøre med en switch?
> Eller skal det absolut være via en router?

Hvis begge maskiner skal kunne gå på nettet uafhængig af hinanden og evt
samtidig skal der anvendes en router (som ofte har en lille switch indbygget i
LAN-interfacet, så der kan tilsluttes fx 4 computere).

Hvis kun en maskine skal være på nettet på samme tid, kan en switch gøre det.

Men hvad pokker, en router med 4-ports switch koster 500,- mens en
5-ports switch vel koster omkring 300,-.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 31-10-02 17:37

On Thu, 31 Oct 2002 16:42:51 +0100, Jan Allan Andersen wrote:

> [...]
> således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.
> Kan det lade sig gøre med en switch?
> Eller skal det absolut være via en router?

Jeg har "fået" en LinkSys switch fra TDC.
Virker fint med NetExpress.

mvh Søren

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-02 22:55

Soren Hedeby Sorensen <shedebys@REMOVEmail.dk> wrote in

> Jeg har "fået" en LinkSys switch fra TDC.
> Virker fint med NetExpress.

Og det er en "ren" switch? Der er ikke bare en lille smule router i den?

Og hvordan har du så sat maskiner, netkort, tcp/ip mv. op?
Og hvad med den faste ip-adresse?

Mvh. Jan

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 31-10-02 23:30

Jan Allan Andersen wrote:

> Soren Hedeby Sorensen <shedebys@REMOVEmail.dk> wrote in

> Og det er en "ren" switch? Der er ikke bare en lille smule
> router i den?
<snip>

Der burde være en stor smule router og en lille smule switch i
den, Netexpres kører PPoE.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Henning

Dato : 31-10-02 19:43

<nospam_akker@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.
>Kan det lade sig gøre med en switch?
>Eller skal det absolut være via en router?

Er NetXpress ikke med 2 IP-adresser som standard? Iså fald er det vel
bare en switch?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Cubus

Dato : 31-10-02 19:56

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev

> Er NetXpress ikke med 2 IP-adresser som standard?

Nej, en og kun en. Om du så står på hovedet får du kun en adresse.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-10-02 22:47

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.
> Kan det lade sig gøre med en switch?
> Eller skal det absolut være via en router?

Hvis hun har en løsning med 1 IP adresse skal hun bruge en router. Har hun
flere (evt. dynamiske) IP adresser kan hun nøjes med en switch.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : TC

Dato : 01-11-02 16:30

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis hun har en løsning med 1 IP adresse skal hun bruge en router. Har hun
> flere (evt. dynamiske) IP adresser kan hun nøjes med en switch.

JA eller 2 netkort !kræver dog at pc1 som har 2 netkort altid er tændt !

Fra : tom nielsen

Dato : 03-11-02 16:07

> hun har også 2 PC'ere som hun gerne vil have sat sammen i et lille
netværk,
> således at hun kan gå på nettet fa begge maskiner.

Skal de på nettet uafhængift af hindanden skal der en router til!

Skal nr 2 maskine kun på nettet når maskine nr 1 er TÆNDT kan det klares med
hub eller switch efter eget valg, ja sågar ved blot at sætte et ekstra
netkort i maskine nr 1.