Hjælp til opsætning
Fra : Martin Kjær

Dato : 27-02-01 23:35

Hejsa,

Jeg har installeret en usb-isdn adapter på min bærbare. Jeg har tilsluttet
adapteren ISDN-udgangen på NT-boksen. Men jeg kan ikke få computeren til at
benytte dette usb-modem, det fremgår simpelthen ikke af listen over modems.
I enhedshåndteringen står modemet under usb-enheder.

Når jeg forsøger at kalde op, prøver maskinen at benytte min 'inaktive'
analoge indbygget modem.

Hilfe, help, hjælp....

På forhånd tak,
Martin K

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 23:51

> Jeg har installeret en usb-isdn adapter på min bærbare.

Hvilket modem, hvilket OS?

> Men jeg kan ikke få computeren til at
> benytte dette usb-modem, det fremgår simpelthen ikke af listen over
modems.

Er der ikke i din Netværk Via Modem mulighed for at bruge net lign. ISDN
channel 0/1?
Din USB-enhed er næppe et modem og findes derfor ikke under modem.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Martin Kjær

Dato : 28-02-01 00:52

Hejsa,

> Hvilket modem, hvilket OS?

Netcomm Roadster II 128 under WinME.

> Er der ikke i din Netværk Via Modem mulighed for at bruge net lign. ISDN
> channel 0/1?

Så har jeg ihvertfald ikke kunne finde denne mulighed. Jeg har kun min
'inaktive' modem, at vælge imellem...

> Din USB-enhed er næppe et modem og findes derfor ikke under modem.

Nope, men jeg skal vel stadigvæk bruge en 'netværk via modem'-løsning?!

Hilsen
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 01:18

> Så har jeg ihvertfald ikke kunne finde denne mulighed. Jeg har kun min
> 'inaktive' modem, at vælge imellem...

Har du fået installeret NDISWAN til kortet/enheden?

> Nope, men jeg skal vel stadigvæk bruge en 'netværk via modem'-løsning?!

Ja.

Fra : Martin Kjær

Dato : 28-02-01 08:25

> Har du fået installeret NDISWAN til kortet/enheden?

Nope, den mangler. Jeg får den ikke umiddelbart frem, når jeg prøver, at
tilføje en ny protokol. Jeg prøver lige, at kigge på den tilhørende driver.
Ellers nogle forslag, til hvordan jeg finder denne protokol? Og når jeg
finder den, skal den så peger på opkaldskortet eller måske på adapteren?

På forhånd tak,
Martin K

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 13:12

> finder den, skal den så peger på opkaldskortet eller måske på adapteren?

På adapteren (som er dit Opkaldskort)