3 harddiske på K7S5A ?
Fra : kim

Dato : 31-10-02 12:08

Kan jeg med mit K7S5A uden problemer sætte en 120 Gb harddisk
ekstra i mit system, selvom jeg nu har 2 stk 40 Gb ?

Mit System:
ECS K7S5A 2XSD2XDDR SIS735
AMD Palomino 1900+XP 1600/266
Køler Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
Strømforsyning ATX 300 Watt
Harddisk 2 stk. Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
Sound Blaster Live 5.1
Sandberg Network Adaptor 10/100
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40
Win 98 2.udgave

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 31-10-02 16:36

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan jeg med mit K7S5A uden problemer sætte en 120 Gb harddisk
> ekstra i mit system, selvom jeg nu har 2 stk 40 Gb ?
> Asus CD rom drev 40xMax

Normalt er der 2 IDEcontrollere på et motherboard (forudsat at der ikke er
RAID).
På hver controller kan der sidde 2 enheder (en jumpet som master og en som
slave).
Så vidt jeg lige kan se har du 3 IDEenheder i forvejen, altså skulle du ikke
have nogen problemer med en 3. harddisk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-10-02 17:44

Leony wrote:
> Normalt er der 2 IDEcontrollere på et motherboard (forudsat at der
> ikke er RAID).
> På hver controller kan der sidde 2 enheder (en jumpet som master
> og en som slave).

Korrekt!

> Så vidt jeg lige kan se har du 3 IDEenheder i forvejen, altså skulle
> du ikke have nogen problemer med en 3. harddisk.

Forkert, jeg læser han har 2 harddiske og et CD-drev og en
brænder - altså 4 enheder!
Derved kan den ekstra harddisk ikke være der uden køb af ekstra
IDE controller (ikke RAID, da han har Seagate Barracuda IV diske).

Billigste controller jeg kan lige finde, som understøtter IDE133:
<http://shor.ter.dk/937520232>
- Jeg går udfra den nye disk understøtter IDE133 ellers køb en
IDE100, fx:
<http://shor.ter.dk/18688824>

Efter sigende skulle Promise være kvalitet, de har også en billig:
<http://shor.ter.dk/789461569>

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Leony

Dato : 01-11-02 10:09

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc15dbe$0$66921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Forkert, jeg læser han har 2 harddiske og et CD-drev og en
> brænder - altså 4 enheder!

Du har ret.
Det første man bliver blind på er øjnene *flovt* og så stod den lige under
cd-rom drevet.

> Derved kan den ekstra harddisk ikke være der uden køb af ekstra
> IDE controller (ikke RAID, da han har Seagate Barracuda IV diske).

Alternativt kan han nøjes med brænderen (billig løsning).
Den kører fint som cd-rom drev og man kan sagtens kopiere cd'ere alligevel.
En controller er løningen hvis ikke cd-rom drevet kan undværes.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 31-10-02 17:28

> [...]
> ekstra i mit system, selvom jeg nu har 2 stk 40 Gb ?

> Harddisk 2 stk. Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm

Ikke uden at fjerne en af ovenstående. Der er kun "plads" til 4 enheder.

--
Fjern paranteserne ved svar på mail.
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.