"problem" med lille tilløben killing
Fra : FER

Dato : 31-10-02 11:01

Hej NG

Når men vores lille kaptajn Haddock, har efterhånden fået lidt styr på sin
mave.... Der har været et par uheld, hvor han ikke lige nåede bakken.

Når men nu er der 2 problemer tilbage

Jeg tror han er 6 uger sådan ca. han vejer 1 kg.

Når men han har DESVÆRRE fundet ud af at dyner er dejlige at tisse i, lissom
vores "deporterede" kat Gixxer. Når men han får ikke lov til at komme i
nærheden af vores dyner det næste LANGE stykke tid, håber at det hjælper ham
lidt. Ellers nogen ideer til at får ham renlig? (vi har 2 bakker, begge
bliver tømt 1-2 gang e dagligt.)

2. problem, hvordan viser vi den lille at den skal ordtne sin pels, den gør
sig lidt ren, men den ligner mildest talt "noget katten har slæbt ind" vi
badede ham (uden sæbe) for 3 dage siden, han var flot 1 dags tid efter,
kommer han efter det med tiden, eller skal vi vise ham hvordan man gør?

Det skal siges han går sammen med den dejligste ungkat, (han) Der trods en
meget hård barndom, funet i container som 2 ugers killing, opvokset hos en
hund hos en af internatets arbejdere, og hjem til os som 8 ugers. Denne her
kat har aldrig lavet noget ved siden af bakken, han lystre altis på skældud
(køkkenbordet osv.. ) Ja det sjoveste var da vi bragte den lille hjem i
sidste ug, han var bange for den *lol*

Når men kan vi regne med at Gizmo lære kaptajnen nogen tricks? eller skal vi
selv vise den lille hvordan man vasker sig? og hvordan?

mvh Tommy Fer, Louise, Gizmo og den lidt forhutlede Kaptajn Haddock

Fra : AEK

Dato : 31-10-02 11:17

"FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG

Hej Tommy & co.

Tillykke med Kaptajnen

> Når men han har DESVÆRRE fundet ud af at dyner er dejlige at tisse i,
lissom
> vores "deporterede" kat Gixxer.

Øv ! Hvor irreterende ;-((((((

Jeg har ingen erfaring med, at katte tisser udenfor deres bakke.
Jeg ved blot, at skete det - ville jeg koge totalt over !
MEN, var det en mulighed evt. at prøve FeliWay ?
Mener, at I prøvede det med Gixxer - så måske I har mere tilbage.

Hvordan har Gixxer det på Bornholm, styrer hun sin nye familie med hård pote
?

/ Anya,

Fra : FER

Dato : 03-11-02 15:50

> Øv ! Hvor irreterende ;-((((((

Lidt bittert, men nu ser det ud til han er kommet over det, krydser fingre
der for...

Problemet med at bruge feliway er, at det ikke er et bestemt sted han ynder
og gøre det :( Så skulle hele hy tten sprayes ;)

> Hvordan har Gixxer det på Bornholm, styrer hun sin nye familie med hård
pote
> ?

Det Går rigtigt fint med gixxer, hun er ude/indekat nu, dvs mest inde.. det
blæser og regner jo ;)

Hun tisser stadig nogen gange, men ikke i samme stil....

hun har lavet en del ting om i hjemmet, ihvertfald meldes der tilbage om en
masse nips der er blevet fjernet, så hun kan ligge de steder hun vil osv
*gg*

Det mest spændene er at hendes nye mor, havde en drægtig kat i forvejen, de
blev gode venner på 4-5 dage, nu er den så nedkommet, men gixxer må vist
ikke helt røre ved killingerne endnu, det siger nu også sig selv. Det er
Louises søster der har fået katten, det er rigtigt dejligt, så får man set
den i ny og næ.... plus en masse rapporteringer om dens gøren

mvh Tommy Fer

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-10-02 11:54

> [...]
vi
> selv vise den lille hvordan man vasker sig? og hvordan?

Hej Tommy.

Jeg er efterhånden ved at tro, det er almindeligt at killinger har en
tisse-i-dyner fase, for man ser utroligt mange spørgsmål rundt omkring
gående på netop det

Hvis killingen er så ung, som du mener, kan problemet meget vel skyldes, at
der er for langt til bakken (Jeg vil dog snarere tro, den er omkring 10
uger, hvis den vejer 1 kg.). Jeg kan ikke huske hvor mange bakker i har
eller hvordan de er placerede? Men med mindre killinger er det altid en god
idé at placere bakker mange steder, da de kan "glemme" at gå til bakken i
tide. Du kan jo evt. købe de der små udstillingsbakker hos en dyrhandel. De
fylder ikke meget og koster ikke en bondegård. Og prøv evt. med "manuel"
bakketræning. Når killingen vågner fra en lur, bærer du ham simpelthen en
tur på bakken og roser, når han gør det han skal. Det samme kan du gøre
efter måltider eller når du ellers finder det passende.

Og så synes jeg, du skal prøve at læse Leynas indlæg "succes" lidt længere
nede. Hos hende blev problemet løst ved indkøb af en ikke-overdækket bakke.
Nogle katte foretrækket et toilet med tag, andre vil gerne have et godt
udsyn fra bakken

Held og lykke
Katrine

Fra : FER

Dato : 03-11-02 15:52

> Hej Tommy.
>
> Jeg er efterhånden ved at tro, det er almindeligt at killinger har en
> tisse-i-dyner fase, for man ser utroligt mange spørgsmål rundt omkring
> gående på netop det

ja, det e rlidt irriterende... måske hænger det sammen med det er noget af
det der lugter mest af "mor og far" og den vil være med i duften?

> [...]
> der er for langt til bakken (Jeg vil dog snarere tro, den er omkring 10
> uger, hvis den vejer 1 kg.). Jeg kan ikke huske hvor mange bakker i har

2 stk. En på toilet ved gang og køkken den anden står i gangen lige ved
stuen, har overvejet at sætte den ind i stuen, men det lader til han har
fået styr på tingene....

Takker :D

Tommy Fer

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-10-02 19:57

-snip-
> Når men han har DESVÆRRE fundet ud af at dyner er dejlige at tisse i,
lissom
> vores "deporterede" kat Gixxer.
-snip-

Hej der.

Kan det tænkes at uanset *hvor* godt I har rengjort jeres dyner efter
Gixxer, så hænger der stadig gammel urinlugt eller feromoner eller hvad de
nu hedder, ved?
Og at det får jeres lille nye misling til at tisse der?
Så vidt jeg ved er kattetis ret krasbørstigt uanset hvor godt man rengører
det sted katten har tisset, så prøv ad med at skifte de gamle dyner ud med
nye. Det kan gøres for en rimelig penge efterhånden.

MvH Aragorn_dk

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : FER

Dato : 03-11-02 15:53

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message
> [...]
> det sted katten har tisset, så prøv ad med at skifte de gamle dyner ud med
> nye. Det kan gøres for en rimelig penge efterhånden.

Tanken har strejfet mig, men rodalon skulle tage ALT lugten, så vidt jeg
husker.. nu må vi se, det kan være det er løsningen. Det er bare sjovt at
vores Gizmo aldrig har gjort det...

mvh Tommy Fer