Netværk mellem Win ME og NT
Fra : bingo bongo

Dato : 27-02-01 23:11

Hej

Da jeg for nogle dage siden fik nogle gode svar vedr opsætning af netværk
vil jeg prøve igen.

Det drejer sig om en stationær pc med ME på og en bærbar med NT4.0. Det er
nu lykkedes at få forbindelse mellem maskinerne og den bærbare kan godt se
den stationære men ikke omvendt.
Der bliver 'tænkt' længe efterfulgt af en meddelelse om, at der ikke er
forbindelse.

Da det mest drejer sig om at få filer fra den bærbare over på den stationære
er problemet ikke så stort, men det var da meget rart.... Der står ikke så
meget om NT i Win98 og små netværk.

Har det noget med sharing på den bærbare at gøre? eller er det noget helt
fjerde?

Tak.

Fra : Kenneth Hansen

Dato : 27-02-01 23:17

> Det drejer sig om en stationær pc med ME på og en bærbar med NT4.0.

Jeg tillader mig lige at komme med et spørgsmål:
Med hvilke kabler og hvilken hardware har du
koblet de to maskiner sammen?

Mvh.

--
Kenneth

Fra : bingo bongo

Dato : 28-02-01 00:00

Selvfølgelig, beklager.

Det er et Realtek RTL8139(A) 10/100 kort i den stationære, et indbygget
netkort (også 10/100 mener jeg) i den bærbare, IBM T20, og et krydset kabel
imellem dem.

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 01-03-01 19:07

Hej,
Ikke fordi det vil løse dine problemmer sådan helt, men kan du ikke bare
overføre filerne når du sidder ved den bærbare? Altså i steddet for at sende
så, modtage med den.
Men ellers ved jeg det ikke, har aldrig brugt NT, men jeg ved at i Win2k
skal man give hver enkelt computer permission er det måske det der skal til?

MVH, og held og lykke, Mark Andreas Christensen

Fra : "

Dato : 04-03-01 10:27

Har du husket at oprette "den bærbare" som bruger på NT ?

--

Bo Nielsen
bo@bgn.dk