Flere mySQL connection inden i hinanden...
Fra : Kevin Sørensen

Dato : 31-10-02 10:17

Harj...
Hvordan kan man hente data fra en tabel indeni en anden mySQL
connection?

altså:
Forbindelse til mysql og henter data;
while ($row = mysql_fetch_row($result)) {

Her laves en ny forbindelse til en ny tabel, afhængigt af de data
der blev hentet fra den første forbindelse;

}

men den melder fejl, fordi jeg laver en forbindelse indeni en
anden forbindelse... hvordan gøres dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-10-02 10:41

Svjv, skal du ikke åbne en anden mysql-connection såfremt du henter data fra
den samme database.
Du skal bare bruge dit select statement til at hente dine data fra den anden
tabel, eventuelt gennem de såkaldte indre forbindelser, inner join.
Det er det du nok skal kigge på.

Er selv ret ny mht. MySQL, men mener nu nok det her holder stik.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Kevin Sørensen

Dato : 31-10-02 11:41

Kan du/nogen komme med et eksempel på dette?

Fra : MZH

Dato : 01-11-02 01:02

>Hvordan kan man hente data fra en tabel indeni en anden mySQL
>connection?

Du skal huske at give de variabler du bruger til at sende forspørgslen
til databasen et nyt navn ved det andet databasekald. Altså noget á la
dette her (utestet):

****

//Connect til databasen og lav det første kald

$sql = "SELECT * FROM tabel1";
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$num_rows = mysql_num_rows($result);

while($row = mysql_fetch_array($result)) {

//Lav et nyt databasekald
if ($etellerandet == $nogetandet) {
$sql2 = "SELECT * FROM tabel2";
$result2 = mysql_query($sql2) or die(mysql_error());
$num_rows2 = mysql_num_rows($result2);

while($row = mysql_fetch_array($result2)) {

//her behandler du dataene fra det andet databasekald

}
}

//her kan du behandle dataene fra det første databasekald

}

****

Mikkel

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-11-02 18:58

Kevin Sørensen wrote:
> men den melder fejl, fordi jeg laver en forbindelse indeni en
> anden forbindelse... hvordan gøres dette?

Hvis det er fra to forskellige DB'er, så skal du huske at benytte det
link som mysql_connect() returnerer.

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

Brug linket i mysql_query:

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-query.php

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."