PC låser ved angang til delte drev på LAN ~
Fra : Mogens

Dato : 31-10-02 09:47

Hej

Jeg postede også dette spørgsmål for en uges tid siden, men
det driller stadig, så jeg tillader mig at prøve igen.

Vi har 5 PC'ere fordelt rundt om i et stort hus. 3 maskiner på den
ene etage er forbundet via en switch og kører 100 Mbit fuld duplex.
Nedenunder er der endnu 2 maskiner på en 10 Mbit hub som har
forbindelse til switchen ovenpå.

De 3 maskiner ovenpå kan fint se hinanden, men vil man ind
på et af de delte drev fryser den ene maskine øjeblikkeligt, mens
man på en af de andre i det mindste har en chance for at det virker.
De andre maskiner har ingen problemer med de delte drev.

Alle maskinerne kører Windows 98 og har dynamiske IP addresser
som tildeles af en Cisco router som står for forbindelsen ud af huset
( GVDnet ) Dette virker fint og alle maskinerne har adgang til
Internettet.

Jeg har prøvet at køre med faste IP addresser samt med NetBEUI
protokollen. Jeg har også prøvet at skifte netkort og drivere i de
maskiner som driller, men intet af det har hjulpet.

Er der nogen forslag til hvad der kan være galt siden nogen af
maskinerne fryser når man vil ind på et delt drev ?

Findes der evt. en eller anden form for test program som kan finde
fejl i et netværk ?

Gode råd modtages med tak.

mvh Mogens