Hvad er det med at ISDN telefoner er FEDE ~
Fra : PsHdO

Dato : 27-02-01 23:09

Hej.
Jeg er nød til at spørge, og måske få det afklaret en gang for alle....
Hvad er det der er bedre ved at bruge ISDN-telefoner ???
Det er jo sådan at folk lige frem her i gruppen siger, citat: "eller (gyse)
analoge telefoner"

Jeg kan ikke se det fede ved at skulle give 4-5 gange så meget for en
telefon som det er nødvendigt, er det bare mig ???

Ja right, ISDN-telefonerne fungere også hvis strømmen går en dag, siger de
som forklaring i telebutikken i Holbæk, men er det den eneste grund ??
(Jeg måtte grine, og sige at det da var godt at der som regl er ret høj
El-forsynings sikkerhed i Danmark)

Så læser jeg at, citat: "NT-boksen skal forsyne ISDN telefoner med strøm så
disse ikke behøver egen
strømforsyning."
Og så falder Telebutikken´s forklaring til jorden)

Hmmmm......

Mvh.
Peter

Ps! De citater der er brugt i teksten er ikke udvalgt for at ramme bestemte
personer, men bare udvalgt for at vise precis hvad det er jeg mener.....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 23:12

> Hvad er det der er bedre ved at bruge ISDN-telefoner ???

De understøtter bare telefonsystemet bedre...

> [...]
> Så læser jeg at, citat: "NT-boksen skal forsyne ISDN telefoner med strøm

> disse ikke behøver egen strømforsyning."

Fordelen er at NT-boksen kan trække nødstrøm (i nødstrømsmodus) fra
centralen og dermed forsyne 1 ISDN telefon med strøm under strømsvigt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 28-02-01 00:02

> Jeg kan ikke se det fede ved at skulle give 4-5 gange så meget for en
> telefon som det er nødvendigt, er det bare mig ???

4-5 gange så meget, det er nu som man ser det, eks. jeg har en Siemens 3030
til ca. 1300,-, alle de funktioner den kan, skal du også købe en af de
"dyre" modeller af analoge tlf. for at få samme funktioner, og sådan en
koster let 800-900,-.

Samtidig prøv evt. at se på Ascoms 33+ ISDN telefon, den har 5 digitale
telefonsvarer, som kan knyttes til hvert til hver sit nr. (prøv lige dette
på analog).

Samt du kan evt. give trådløse tlf. deres eget nr. så "børnene" kan have
hver sin tlf.

Og meget, meget mere.

Jeg vil dog give ret i, at ISDN telefoner i dag endnu ikke er lige så
billige som ISDN telefoner, men det kommer.

Kasper Ladingkær
www.kasper.ladingkaer.dk - www.ladingkaer.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-01 00:06

> Jeg vil dog give ret i, at ISDN telefoner i dag endnu ikke er lige så
> billige som ISDN telefoner, men det kommer.

1: Du vrøvler (men jeg går ud fra at der skal stå PSTN i sidste linje)
2: Jeg tror ikke at ISDN telefoner kommer voldsomt længere ned i pris.
Derimod tror jeg at de trådløse håndsæt som bruges til mange
nær-omstillingsanlæg systemer til ISDN vil falde yderligere.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 28-02-01 00:23

1.: UPS min fejl..... (for meget arbejde)
2.: Pris dannelser kan vi jo altid diskutere, men min mening var også, at
tilbagevise at en ISDN tlf. er 4-5 gange dyrer end PSTN tlf., da ISDN tlf.
ofte har flere funktioner.

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 22:47

Hej.

> Samtidig prøv evt. at se på Ascoms 33+ ISDN telefon, den har 5 digitale
> telefonsvarer, som kan knyttes til hvert til hver sit nr. (prøv lige dette
> på analog).

Ja ok, hvis man har brug for 5 telefonsvarer, det har de fleste nok ikke,
men jeg har nu 2 digitale telefonsvarer på mine to numre, det er på mine 2
"analoge" Siemens 3015 sæt, derudover har jeg yderligere 3 telefoner
tilmeldt til den ene station, og med direkte valg (dail throug), og
lommepenge-kontoer, osv, så er det også ret smart, men funktionaliteten
ligger altså i mine 3015 centraler og ikke i ISDN....

> Samt du kan evt. give trådløse tlf. deres eget nr. så "børnene" kan have
> hver sin tlf.

Det kan 3015 også, det heder vist "dail throug" eller lign.

Mvh.
Peter

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 22:52

Ups....
Mine centraler er 2015 ikke 3015 (Så moderne er vi heller ikke..... hi hi)

Mvh.
Peter

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-02-01 00:39

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev Tue, 27 Feb 2001 23:08:59 +0100 i
<svVm6.596$g86.15834@news.get2net.dk>:

>Jeg kan ikke se det fede ved at skulle give 4-5 gange så meget for en
>telefon som det er nødvendigt, er det bare mig ???

Det kommer fuldstændig an på dine krav og dine behov.

ISDN telefoner (i hvertfald i den dyre end af skalaen) er nok generelt
mere avancerede mht. de funktioner man kan lægge ind i dem. Hertil
kommer de rene ISDN tjenester, som feks. flere numre på samme linie som
du valgfrit kan lade de forskellige telefoner reagere på.

Personligt mener jeg dog du skal overveje det nøje. Jeg mener det er et
enten / eller.
En kombination af analoge og ISDN telefoner i samme husstand er, efter
min opfattelse, ikke altid lykken.

>Så læser jeg at, citat: "NT-boksen skal forsyne ISDN telefoner med strøm så
>disse ikke behøver egen
>strømforsyning."

Det er også forkert formuleret. Der skulle stå: NT-boksen skal forsyne
ISDN telefoner med strøm til de mere specielle funktioner som feks.
display, mv.

>Og så falder Telebutikken´s forklaring til jorden)

Nej, ikke helt. Een (og kun een) af dine ISDN telefoner vil fortsat
virke under strømsvigt. Dine analoge telefoner og dit øvrige grej koblet
til en a/b adapter vil derimod ikke virke under stømsvigt.

--
mvh, A:\Feldborg
Søger du - eller har du - Genealogisk Kildemateriale til Download,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-01 07:39

PsHdO skrev:

>Hvad er det der er bedre ved at bruge ISDN-telefoner ?

Efterhånden ikke så meget, og om få år intet som helst.

Jeg tror det hænger sammen med at da ISDN var nyt, så gav det
adgang til alle de tjenester som man i dag regner for en
selvfølge, men som slet ikke kunne lade sig gøre med det analoge
system. ISDN var dyrt, og derfor ville kunderne også gerne betale
for telefoner med et hav af finesser og høj kvalitet. Derfor
findes der ekstremt gode telefoner til ISDN, mens de analoge
halter lidt bagefter.

>Jeg kan ikke se det fede ved at skulle give 4-5 gange så meget for en
>telefon som det er nødvendigt, er det bare mig ???

Der er nu samme prisniveau for analoge telefoner og
ISDN-telefoner. De ISDN-telefoner der koster meget, kan også
mere. Jeg har en ISDN-telefon til 625 kr. Jeg har også en bærbar
ISDN-telefon til 1500 kr. Man får ikke meget analog telefon for
de penge.

>Ja right, ISDN-telefonerne fungere også hvis strømmen går en dag, siger de
>som forklaring i telebutikken i Holbæk

Det er en sandhed med modifikationer. Mange af dem kan ikke
fungere uden strøm. Nogle kan køre på nødstrøm, men så er det kun
ét apparat, og det kan i så fald kun ringe op og blive ringet op.

>Så læser jeg at, citat: "NT-boksen skal forsyne ISDN telefoner med strøm så
>disse ikke behøver egen strømforsyning."

Det er også noget vrøvl. Min bærbare går død uden strøm på NT'en,
og det selv om dens base er tilsluttet en stikkontakt, og
håndsættets batterier er opladet.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 22:55

Hej.

>Jeg har en ISDN-telefon til 625 kr. Jeg har også en bærbar
> ISDN-telefon til 1500 kr. Man får ikke meget analog telefon for
> de penge.
Siemens nye model (3015) der svare til den gamle 2015, koster da ikke
mere.....

Mvh.
Peter

Fra : Tommi W. Nielsen

Dato : 28-02-01 21:02

Hej

Den største grund ti lat jeg købte min Siemens 3030 er at vi nu kan udnytte
de to linier på ISDN med trådløse håndsæt. Ellers skulle jeg have investeret
i mindst 2 basestationer. Og det er egentligt genialt at alle de trådløse er
på samme base, det gør det da meget nemmere at lave omstilling

Hilsen

Tommi

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 22:57

Hej.

> Og det er egentligt genialt at alle de trådløse er
> på samme base, det gør det da meget nemmere at lave omstilling.

Korrekt, det er også den eneste fordel jeg kan se....

Mvh.

Fra : PsHdO

Dato : 28-02-01 23:08

Hej.

Min konklusion må være at udtrykket "gyse" om analoge telefoner (som man
ellers desværre ser ret tit i denne NG)er at skyde kraftigt over målet.
(Ja, jeg er godt klar over at den heder dk.teknik.telefoni.ISDN, men
aligevel.......)

Hvis man er glad nok for den funktionalitet som en analog telefon giver en,
så er der ikke noget vundet ved at skifte telefonerne ud til digitale.

Det eneste plus jeg så ser er at man måske kan eller ikke kan bruge sin
ISDN-telefon under strømsvigt, alt efter om man nu er heldig at få fat i en
model som kan eller ikke kan....

(Godt at der er ret stor forsynings-sikkerhed på el-nettet..... hi hi)

Nå men,
Tusind tak for alle de svar der kom, det er og var ikke for at nedgøre nogle
i NG, men kun for "for min egen skyld" at få sat på plads om jeg virkelig
behøvede en isdn-central til mine håndsæt..... (En central som for øvrigt
heller ikke fungere under strøm-svigt.... hi hi)

Mvh.
Peter Dall

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-03-01 00:33

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev Wed, 28 Feb 2001 23:08:14 +0100 i
<KAen6.2426$c37.19295@news.get2net.dk>:

>Min konklusion må være at udtrykket "gyse" om analoge telefoner (som man
>ellers desværre ser ret tit i denne NG)er at skyde kraftigt over målet.

Ja. Det er så din konklussion på dit eget, til formålet stillede,
spørgsmål.!
Faktisk har jeg ikke set nogen her i gruppen bruge det udtryk du
citerer, og ihvertfald inden for den seneste måned forekommer udtrykket
kun i dine egne indlæg.

>Det eneste plus jeg så ser er at man måske kan eller ikke kan bruge sin
>ISDN-telefon under strømsvigt, alt efter om man nu er heldig at få fat i en
>model som kan eller ikke kan....

Det kan alle ISDN telefoner.

At ISDN telefoner der benytter andre funktioner end de rent basale
(nemlig at overføre en trådbåren telefonforbindelse), ikke kan udnytte
disse andre funktioner under strømsvigt er der jo ikke noget mærkeligt
i. Det kan analoge telefoner sædvanligvis heller ikke.

Men med det store antal mobiltelefoner er også dette problem minimeret,
uanset om man bruger ISDN telefoner eller analoge.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-01 14:54

Arne Feldborg skrev:

>Det kan alle ISDN telefoner.

Ikke trådløse.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-03-01 01:38

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> skrev Thu, 01 Mar 2001
14:53:30 +0100 i <rsis9tc7fdu8kmp2iocu8k36rq2grfsc3p@news.stofanet.dk>:

>Ikke trådløse.

Nej, men så er det jo heller ikke længere ISDN teknologi vi snakker om.

Hvis du nu havde læst hele mit indlæg inden du svarede, så...

Det ville ikke tjene noget formål at lade en trådløs telefon gå i
nødtilstand ved strømsvigt - da den jo alligevel ikke ville kunne virke
ved strømsvgt (er jo afhænig af sin egen strømforsyning).