RJ-45 samlemuffe?
Fra : rkl

Dato : 31-10-02 01:35

Jeg er ved at installere netværk mellem 2 computere. Desværre er der ca 15
meter mellem dem og da jeg kun har 10 meters kabler ville jeg høre om det
var muligt at samle disse med en "muffe"? Jeg vil jo nødigt investere i et
nyt kabel, hvis det kan undgås :)

MVH Rasmus

Fra : Henrik

Dato : 31-10-02 01:50

Du kan købe en RJ45 samler hvor der er hun stik i begge ender
Henrik

Fra : Mads Bahrt

Dato : 31-10-02 01:53

Henrik wrote:
> Du kan købe en RJ45 samler hvor der er hun stik i begge ender
> [...]
Ellers havde aldi 20 m Cat5e kabler til 50 kr. for kort tid siden - din
lokale butik har muligvis nogle tilbage. Til sammenligning koster en
samlemuffe i bedste fald noget i samme retning.

MVH
Mads

--
It's not ROT-13 - it's danish.

Fra : ottesen

Dato : 31-10-02 07:46

> [...]
> var muligt at samle disse med en "muffe"? Jeg vil jo nødigt investere i et

Har lige selv været ude for noget lignende og fandt ud at man kan købe sådan
en lille plastik-fætter med to hunstik. Den kostede mig vist 8,- kr.

/ottesen

Fra : Arne Keller

Dato : 31-10-02 09:40

On Thu, 31 Oct 2002 07:46:09 +0100, "ottesen" <ottesen@sol.dk> wrote:

>"rkl" <"slettes"quxuz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Har lige selv været ude for noget lignende og fandt ud at man kan købe sådan
>en lille plastik-fætter med to hunstik. Den kostede mig vist 8,- kr.

Det lyder utroligt billigt, er det cat5E ??
Der findes en del af disse hun/hun samlere på markedet til cat3 som
bruges i ældre telefoniinstallationer.

En kvalitets cat5E connector koster omkring 30-50 kroner.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : rkl

Dato : 31-10-02 14:26

> [...]
> bruges i ældre telefoniinstallationer.
>
> En kvalitets cat5E connector koster omkring 30-50 kroner.

Hvor kan jeg finde en sådan muffe - Byggemarkeder el. ?

Og tak for svarene :)

Rasmus

Fra : rkl

Dato : 31-10-02 14:40

Ups - kom lige til at tænke på at det jeg skal bruge er et han/hun stik, da
det skal gå fra switch til pc. :(
Jeg må vist kigge mig om efter et længere kabel. Mht til tilbudet i Aldi var
det netop der jeg for nylig købte 2 x 10 meter for 50. Synes ikke jeg har
set tilbud på 20 m.?

mvh Rasmus

Fra : SoftMan Brian

Dato : 31-10-02 23:28

"rkl" <"slettes"quxuz@hotmail.com> wrote in message
> Ups - kom lige til at tænke på at det jeg skal bruge er et han/hun stik,
da
> det skal gå fra switch til pc. :(

Så mener du vel kabel ? den hun, hun der tales om, er så du kan sætte 2
almindelige kabler sammen til et

> [...]
var
> det netop der jeg for nylig købte 2 x 10 meter for 50. Synes ikke jeg har

nogle af poserne var 2 * 10, andre var 1 * 20. Har dem stadig i Birkerød er
jeg ret sikker på

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-11-02 17:22

> nogle af poserne var 2 * 10, andre var 1 * 20. Har dem stadig i Birkerød
er
> jeg ret sikker på

også i Helsinge

Morten

Fra : ottesen

Dato : 31-10-02 14:37

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruges i ældre telefoniinstallationer.
>
> En kvalitets cat5E connector koster omkring 30-50 kroner.

Puha - det ved jeg sørme ikke. Forklarede bare ekspedienten ( i Zitech,
Århus) at jeg skulle bruge noget der kunne samle to netværkskabler til ét
langt og så gav han mig sådan en. Kan ikke huske om det lige præcis var 8,-
kr. den kostede, men det var deromkring. Slet ikke i nærheden af 30-50
r. - Og det virker iøvrigt upåklageligt.

/ottesen