P4S333 problemer
Fra : sls

Dato : 30-10-02 23:12

Hej NG!!!

Mit P4S333 vil ikke kendes ved min(e) SCSI kort mere??
Jeg kørte med Windows ME, da mit SCSI kort (aha-2940au)lige pludselig ikke
ville mere (udråbstegn i enhedshåndtering) jeg prøvede at flytte kortet til
andre PCI porte, men det hjalp ikke, jeg prøvede også at give kortet fast
IRQ i bios, det hjalp heller ikke. Jeg prøvede så et andet kort magen til,
og det lave de samme problemer. Jeg har testet kortene på en anden maskine
og de virker fint.
Jeg har nu pillet alle kort ud af maskinen på nær mit grafikkort og
formateret, og lagt XP ind, men dyret vil stadig ikke kendes ved SCSI
kortene.
Når jeg bruger WinME bootdisk, plejer jeg også at kunne få adgang til Cd-rom
drevene, men det ser heller ikke ud til at SCSI kortene virker i dos.
Hvad f..... kan der være galt??? Er det bundkortet der er kaput....

Jeg har nyeste bios 1007C.
256 MB Samsung ram
Asus GF2 pro 64 MB
10 Gb HD

Resten er pillet ud

Please HELP!!!!

Mvh sls

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 31-10-02 10:32

"sls" <slsFJERN@sol.dk> wrote in message

> Jeg har nyeste bios 1007C.

Er det ca. samtidig med du har opdateret BIOS at problemet er opstået?

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : sls

Dato : 31-10-02 10:51

> Er det ca. samtidig med du har opdateret BIOS at problemet er opstået?

Nej, boardet er ca. ½ gammelt, og blev flashet dengang.
Jeg har skiftet kabinet for et 1½ måned siden.
Det eneste jeg har lavet optil er at bytte den eksistere ramstang ud med en
magen til, da det var en jeg havde lånt fra min anden Pc, men den har jeg
prøvet at flytte tilbage, uden at det hjalp.

Jeg har kørt memtest, uden problemer
Jeg har kørt CPUstability test, uden problemer.
3Dmark SE siger nun at min CPU ikke har MMX, men det er vist en patch jeg
skal have fat i (det har virket fint under ME, så det er nok XP der driller
der.)

Det eneste jeg ikke har prøvet endnu, er at flashe bios igen med samme bios,
kan det hjælpe??
Jeg vil også lige se om jeg kan låne et andet mærke SCSI kort i dag.

Det er godt den underligste fejl jeg nogensinde er løbet ind i.

Begge SCSI kort virker fint på mit P4S8x board....

Mvh sls

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 31-10-02 11:05

> [...]
> med en magen til, da det var en jeg havde lånt fra min anden Pc, men
> den har jeg prøvet at flytte tilbage, uden at det hjalp.

Mærkeligt... Prøv at 'pause' BIOS, efter Memory-optælling, altså der hvor
device listen kommer og se om der e rnoget, der står med samme IRQ'er eller
noget.

Prøv evt. at resette BIOS til default - det _kan_ være du har fået
indstillet noget forkert og ikke opdaget det, så du ikke sætter det i
forbindelse med noget BIOS?

Fra : sls

Dato : 31-10-02 11:36

> Mærkeligt... Prøv at 'pause' BIOS, efter Memory-optælling, altså der hvor
> device listen kommer og se om der e rnoget, der står med samme IRQ'er
eller
Det ser meget normalt ud der....

> Prøv evt. at resette BIOS til default - det _kan_ være du har fået
> indstillet noget forkert og ikke opdaget det, så du ikke sætter det i
> forbindelse med noget BIOS?

Det har jeg prøvet, jeg har også haft batteriet ude. Jeg har også slået alt
fra i bios som jeg ikke skal bruge nu, (parralelport, USB porte, OnBoard
Lyd, Ide2) men intet af det har hjulpet..
Hvis jeg ikke sætter SCSI kortet til fast IRQ, så hænger computeren under
opstart, med fast IRQ kan den boote ind i windows, men kortet virker
stadigvæk ikke der.
Windows skriver noget med at kortet ikke kan starte, måske får det ikke
spændning nok? Men de andre kort køre fint, (netkort, lydkort) men SCSI
kortet er også det ældste kort jeg har...

Mvh sls

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 31-10-02 11:47

> Windows skriver noget med at kortet ikke kan starte, måske får det
> ikke spændning nok? Men de andre kort køre fint, (netkort, lydkort)
> men SCSI kortet er også det ældste kort jeg har...

Hmmm... Du skrev i første post at du havde prøvet med _kun_ grafikkort og
SCSI-kort? Også en frisk installation med automatisk IRQ? Det var måske et
forsøg værd...!

Anyway - hvor i verden bor du?

Fra : sls\(2770\)

Dato : 31-10-02 13:54

> Hmmm... Du skrev i første post at du havde prøvet med _kun_ grafikkort og
> SCSI-kort? Også en frisk installation med automatisk IRQ? Det var måske et
> forsøg værd...!

Jeg har været nød til at installere XP fra et IDE CD-rom drev, da SCSI
kortet heller
ikke fungere med min startdiskette.(det plejede den at gøre)

Jeg har nu smidt SCSI kortet i en computer på jobbet, og der spiller det
fint, så
kortet fejler ikke noget. Jeg prøver jobbets SCSI kort når jeg får fri i
aften
(er på job nu ) Så må vi se om det fungere.

> Anyway - hvor i verden bor du?
Amager/Kastrup, Har også fået fået sat mit post nr. med

Mvh sls

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-10-02 14:00

"sls(2770)" wrote:

> [...]
> aften
> (er på job nu ) Så må vi se om det fungere.

Hvad med firmware opdatering af Adaptec'en?

/Robert

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 31-10-02 22:39

"sls(2770)" <slsFJERN@sol.dk> wrote in message

> Amager/Kastrup, Har også fået fået sat mit post nr. med

Det er jo ligefør jeg burde finde en tur til Kastrup med _mit_ P4s333, bare
for at prøve - men når nu dit SCSI-kort virker andetsteds, så er det nok
ikke det alligevel...!

Fra : sls[2770]

Dato : 01-11-02 00:18

Hej Igen!!

> Det er jo ligefør jeg burde finde en tur til Kastrup med _mit_ P4s333,
bare
> for at prøve - men når nu dit SCSI-kort virker andetsteds, så er det nok
> ikke det alligevel...!

Jeg har nu prøvet 2 andre SCSI kort ude fra jobbet, med samme resultat, så
SCSI kortene er det ikke.
Mangler at prøvet en anden strømforsyning, så hvis det ikke virker, så må
forretningen kigge på boardet.

Takker for hjælpen.....

Mvh sls

Fra : [9000] Søren

Dato : 01-11-02 03:01

> Det er jo ligefør jeg burde finde en tur til Kastrup med _mit_ P4s333,
bare
> for at prøve - men når nu dit SCSI-kort virker andetsteds, så er det nok
> ikke det alligevel...!

Har også et p4s333 men med en aha-2940u2w og det spiller bare... men når det
har virket før er det vel også noget der er gået galt med dit mobo.

Mvh. Søren