Nyt system:
Fra : Olesen

Dato : 30-10-02 22:43

Jeg vil nu ha' en ny PC da
IDE portene givetvis er brændt halvt af på mit aldrende A7V.

Jeg er ikke hardcore gamer eller
vild techno-gejl-max-frames-freak, men vil ha'
et fornuftigt all-round system.
Jeg har fundet frem til flg.:

Asus A7V-333 board (godt chipsæt og seneste revision af boardet)
XP-2000+ CPU (vel hel OK ydelse)
512 MB DDR-333 ram. (DDR-333 kører måske bedre end DDR400 i flere tests..?)
Silent Viking køler.
Asus MX440, 64 MB DDR, TV-Out grafikkort
2 x Seagate Barracuda 120 GB ATA-133 diske
Floppydrev
Chieftec TL-01W kabinet
Beholder min Plextor 8x4x32A brænder samt
Asus 40X CD-ROM drev samt TerraTec TValue tv-kort.

Det skal køre på Windowx XP PRO.

Kan det gøres meget anderledes ???

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-10-02 02:20

Olesen wrote:
> Jeg vil nu ha' en ny PC da
> IDE portene givetvis er brændt halvt af på mit aldrende A7V.

Er du helt sikker - og hvorfor skulle de være det?

> Jeg har fundet frem til flg.:
>
> Asus A7V-333 board (godt chipsæt og seneste revision af boardet)

Overvej Abit KX7-333(med eller uden R alt efter om man vil have flere
IDE-porte).

Der er et review af det her:

http://www.phlux.co.uk/articles.php?aid=28

Fra : Martin K

Dato : 31-10-02 08:44

Olesen wrote:
> [...]
> Chieftec TL-01W kabinet
> Beholder min Plextor 8x4x32A brænder samt
> Asus 40X CD-ROM drev samt TerraTec TValue tv-kort.

Præcis som jeg ville vælge Det eneste der måske stikker lidt i øjnene er
gfx-kortet. GF4 MX 440. Hvis du ikke er helt vild med at få mange fps, hva
så med et ATi Radeon 9000. Der skulle billedekvaliteten også være lidt
bedre... Btw. kan man få Cuda'en som ATA133?

--
Martin K

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 31-10-02 08:44

SNIP

> Jeg vil nu ha' en ny PC da
> IDE portene givetvis er brændt halvt af på mit aldrende A7V.

Det er sq os lidt gammelt!

> [...]
> et fornuftigt all-round system.
> Jeg har fundet frem til flg.:
>
> Asus A7V-333 board (godt chipsæt og seneste revision af boardet)

Har aldrig været meget for asus :) enten køb det nævnte abit kort eller køb
ECS k7vTA3 det har både raid, onboard lan, onboard audi og er dejlig stabilt
! og koster kun 550 kr

> XP-2000+ CPU (vel hel OK ydelse)
OK

> 512 MB DDR-333 ram. (DDR-333 kører måske bedre end DDR400 i flere
tests..?)

Lyder fint

> Silent Viking køler.
Jeg ved sq ikke helt om den kan klare mosten. Kig på en Global Win kan ik
huske resten af navnet, den har 2 blæsere :)

> Asus MX440, 64 MB DDR, TV-Out grafikkort

Nej nej nej nej :/ Ved godt du ik er hardcore gamer, men du snyder dig selv.
Køb et geforce 4 ti4200 af enten palit, eller et andet mærke og du skal give
mellem 1200-1300 kr for det. FÅ eventuelt DVI udgang med hvis du bruger
fladskærm. Jeg synes ikke du kan været bekendt at smide et MX kort ADVR!!!!

> 2 x Seagate Barracuda 120 GB ATA-133 diske
Mums
> Floppydrev
Mums
> Chieftec TL-01W kabinet
Simpelthen de lækreste kabinetter, eventuelt 2 stk 80 mm papst blæsere på en
12 DB for at få lidt flow i kabinettet
> Beholder min Plextor 8x4x32A brænder samt
> Asus 40X CD-ROM drev samt TerraTec TValue tv-kort.
Cool
> Det skal køre på Windowx XP PRO.
INgen problemer

> Kan det gøres meget anderledes ???
Tja det var så midt bud!!!

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 31-10-02 12:08

"Santa Xcaze (J. Rohde)" <hihi@hihi.dk> wrote in message

> Har aldrig været meget for asus :) enten køb det nævnte abit kort
> eller køb ECS k7vTA3 det har både raid, onboard lan, onboard audi og
> er dejlig stabilt ! og koster kun 550 kr

ECS er i mine øjne lidt for OEM-agtigt...!

Definately! Se gerne mine kommentarer i tråden :
news:nv8vru87t3h08fm0f2sco1aunnb6aksak6@4ax.com i dk.edb.hardware vedrørende
AMD XP og DDR400

> [...]
> mærke og du skal give mellem 1200-1300 kr for det. FÅ eventuelt DVI
> udgang med hvis du bruger fladskærm. Jeg synes ikke du kan været

Helt enig - ikke MX - så skulle det da være hvis det er med passiv køling...

> Mums

Yup! Vil du køre RAID?

> Mums

LOL!

Altså hvis økonomi'en kradser kunne du jo starte med at genbruge din gamle
CPU?

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Martin K

Dato : 31-10-02 20:35

> ECS er i mine øjne lidt for OEM-agtigt...!

Helt enig...

> Helt enig - ikke MX - så skulle det da være hvis det er med passiv
> køling...

MX holder ikke i sådan een maskine...

Til Santa Xcaze. Hvad har du imod Asus. Det er sq da det bedste!

--
Martin K