Soltek SL-85SD-C
Fra : Henning

Dato : 30-10-02 22:04

Hvor finder jeg Solteks SL-85SD-C
(http://www.soltek.de/English/product/85sd-c.htm) ?
Med det kan jeg genbruge mine gamle ram, kabinet og strømforsyning, og
stadig få Socket 478's fordele - incl. 533MHz FSB (og yderligere 6 PCI
slots!)
Hvad er i øvrigt begrundelsen for, at boards af ovennævnte type
(socket 478 & SDRAM fåes med max. 3 ramsokler?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Leony

Dato : 31-10-02 09:17

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder jeg Solteks SL-85SD-C
> (http://www.soltek.de/English/product/85sd-c.htm) ?

Der er mange forhandlere af Soltek i Danamrk, er der ingen der kan skaffe
det hjem.

> Med det kan jeg genbruge mine gamle ram, kabinet og strømforsyning, og
> stadig få Socket 478's fordele - incl. 533MHz FSB (og yderligere 6 PCI
> slots!)

Mht til genbrug så kommer det jo an på hvor gammelt det udstyr er.
1 P4 kræver en del strøm, du bør derfor sikre dig at den mindst er på 300
Watt.
Det kan godt være at du får 533 MHz, men du er alvorligt hæmmet af dine
langsomme RAM.
Til surf, tekstbehandling og lignende gør det dog ikke så meget.
Det er bare synd at man får en Ferrari der er trukket af en hest, fordi man
ikke har råd til at købe motoren.
http://www17.tomshardware.com/mainboard/01q3/010702/pentium4-01.html

> Hvad er i øvrigt begrundelsen for, at boards af ovennævnte type
> (socket 478 & SDRAM fåes med max. 3 ramsokler?

Det kan skyldes mange ting.
Sådan som jeg ser det er grunden sikkert den lave pris på SD-RAM.
Boardet understøtter op til 3 GB RAM. Dette skulle være nok for selv den
mest avancerede hjemmebruger.
Hvis der var 8 RAM slots, var der måske kun plads til 3 PCI slots. Soltek
har valgt at prioritere 6 PCI pladser frem for 8 GB RAM.
En anden grund kunne være begrænsninger i chipsettet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/