Vaccination
Fra : Annette Conradsen

Dato : 30-10-02 21:57

Da det er første gang, at vi får en kat i huset, så stiller man sig en masse
spørgsmål, så her er et par stykker, som vi håber at der er nogen der kan
hjælpe os med at besvare
Hvornår bør en killing/kat blive vaccineret ?
Den er 12 uger gammel når vi får den.
Og hvad koster det at få øremærket en kat eller få indsaten en chip ?

Katte hilsner Annette Conradsen fra Hvidovre.

Fra : Majer

Dato : 31-10-02 08:06

"Annette Conradsen" <acon@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvad koster det at få øremærket en kat eller få indsaten en chip ?
>
> Katte hilsner Annette Conradsen fra Hvidovre.

Hej Annette!!

Velkommen til! Og tillykke med katten
Vores hankat på 1 år blev vaccineret samtidig med at han blev kastereret og
øretatoveret. Der var han 6-7 måneder.
Vi har næsten lige fået en hunkilling, som havde fået sin første vaccine, da
hun flyttede ind til os. Der var hun 12 uger gammel.

Så I kan godt få den vaccineret når den er 12 uger gammel.

Jeg ved ikke lige hvad en øretatoo koster, for vi fik tatoo, kasteration og
vaccine for omkring 800 kr.

Håber at du kan bruge mit svar. Ellers skriver du bare igen!

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 31-10-02 08:07

hejsa Annette
> Hvornår bør en killing/kat blive vaccineret ?

Mine killinger bliver vaccineret inden de rejser hjemmefra altså når de er
11 uger

> Den er 12 uger gammel når vi får den.
> Og hvad koster det at få øremærket en kat eller få indsaten en chip ?
Selve øremærket koster 30 kr, hos min dyrlæge, men det kræver at katten er i
fuld bedøvelse, så den skal oven i.
Chips ved jeg ikke noget om men ring til din dyrlæge du kan sagtens få en
pris, uden rådet/vejledningen koster nogen

Kærlig hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 31-10-02 08:36

En smart måde at gøre det på er, at få misser øremærket, samtidig med at den
bliver kastreret - det er billigst, eftersom katten så ikke skal i narkose 2
gange. Hvis I bliver medlem af Kattens Værn, får I vist også øremærkningen
billigere (hvis jeg husker rigtigt). Få det gjort så hurtigt som muligt, for
jo yngre katten er, jo hurtigere kommer den sig ovenpå "mis-handlingen".
Priserne kan jeg ikke huske - alt hvad der har med dyrlæger at gøre er
smådyrt, og ofte endnu dyrere hvis man venter for længe med at bruge dem
Tillykke med kræet,
-gitte

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 31-10-02 13:34

Hej
Hvis killingen er 12 uger og uvaccineret når du får den, skal du vente
mindst 14 dage med at få den vaccineret. Flytning giver stress og under
stress er det ikke godt at vaccinere (p.gr.a. nedsat imunforsvar)
Hilsen Vibeke
P.S. Min Midas´ chipsmærkning kostede nogle og 60 kr, heri kom selvfølgelig
konsultationen, bedøvelse er ikke nødvendig, det er bare som en
indsprøjtning.
Men hvis din kat skal gå ude vil jeg nu også anbefale øretatovering.
Hilsen Vibeke