Dog-Walker ! ( langt)
Fra : Holm

Dato : 30-10-02 21:54

Hej NG !

Sikke nogle spændende indlæg der altid er at læse her !!

Jeg synes det er en rigtig god idé mht. at få en "hundelufter".
Det kræver gensidig respekt og forståelse fra begge involverede parter , da
det jo er en tillidssag at overlade sin bedste ven til en fremmed , og
omvendt for den "fremmede" at indlade sig på en fremmed hund !!

I USA er det en stor succes med Dog-walkere . Det er et arbejde for nogle ,
men jeg synes det er sådan en god idé , at den burde bruges herhjemme i
større grad.
Folk som arbejder meget , eller af en eller anden grund er forhindret i at
lufte sin hund , ville have virkelig gavn af en hundelufter.
Så var det også muligt at hunde som f.eks den omtalte GD ikke fik problemer
med at være alene , på samme måde.

En anden idé så jeg på et svensk tv-program , en hunde-dagpleje , hvor flere
hunde var sammen nogle timer om dagen mens deres ejere var på farten med
andre ting.

Man kan ikke være hos sin hund altid , og det er faktisk en meget belastende
følelse når man egentlig gerne vil være det.
Vi er mennesker som også har brug for at være alene eller sammen med andre
mennesker, eller på job eller ude at købe ind .

Vi skal holde op med at straffe folk som ikke kan være hos deres hunde
døgnet rundt , men som rent faktisk elsker deres hunde , ....vi skal prøve
at hjælpe hinanden , og hundene med !

Jeg skriver dette indlæg efter en lang arbejdsdag fra 8.30- 17.30 !
Jeg hjælper andre dyr i nød , syge dyr ...men også mine tanker er ofte lige
hjemme hos mine ( i øjeblikket) 4 hunde , to hvalpe , to voksne.

Jeg kører hurtigt hjem med den dårlige samvittighed efter mig , og skynder
mig at lufte vovserne , som er VILDE for at se mig.

Jeg er et menneske , og jeg er også træt efter en lang dag .
Jeg er alene , og ingen har lavet aftensmad til mig , eller luftet
hundene....jeg gør det selv ....)
Med en hundelufter vil alles samvittighed være langt bedre !!

Skulle jeg vælge at undvære mine 4-benede venner , fordi jeg også må arbejde
?
Det er jo tit det der siges her i gruppen ......
Jeg synes der er så megen fordømmelse , men jo der ER også mennesker som
regner med at hunde bare klarer sig selv , uden hjernegymnastik , for det er
DEN der er vigtigst..ikke kilometer lange gåture!

Men det ER da en god idé at finde en hundelufter , aftale hvad og hvornår og
på hvilken måde hunden skal luftes!
Det bedste i mit hovede , ville være en der bare gik en "almindelig" tur ,
og legede lidt med hunden ..ingen direkte træning, men en hyggetur , til
fornøjelse for alle.

Jeg var selv den mest ihærdige stabile hundelufter , da jeg var en 12-15 år
gammel.
Jeg luftede hele kvarterets hunde , fordi jeg ikke havde en selv..det fik
jeg dog !
Hende der havde en chow chow og ejede en kiosk...dyrhandlerens to små
blandinger , naboens store schæfer , en kæmpe new foundlænder , og et utal
af andre hunde.
Min mor var skrækslagen...tænk hvis de nu bed mig ...og ja , det er en god
idé med forsikringer her !!

Men jeg fik en rigdom af hundekendskab og det er den jeg er ved at udvikle
idag...og hver dag kan man lære noget nyt....heldigvis !

Jeg arbejder heldigvis på skift , så nogle dage er meget korte , og SÅ
glæder vovserne sig ..og mig med !!!

Jeg har også arbejdet på et internat , og det er da nogle triste historier
der ender der , men ofte får de altså en rigtig lykkelig slutning alligevel.
Hunde under to år kan udmærket finde ud af at skifte hjem en enkelt gang ,
og jeg har selv oplevet en problem hund komme tilbage op til 3 gange ,
hvorefter den ender hos Dansk blindesamfund , og bliver den bedste førerhund
nogensinde...DET er guld værd !
Så sent som i lørdags fik jeg sendt en tak fra et ungt par som havde købt en
hund på internatet , og den var bare verdens bedste, sagde de !!
Det glæder mig usigeligt , så det er ikke altid til hundens bedste at lade
den aflive....

Nå..nu må jeg da hellere slutte.....
Mange hilsener Holm

Fra : Kosmonauten

Dato : 31-10-02 02:17

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
<ZNAPZ>
Hej Holm,
tak for det indlæg, et af de bedste jeg har læst i laaaaang tid.
Masser af hundehilsner og paws up ;C)
Martin & Laika

Fra : Line65

Dato : 31-10-02 07:43

Hej.

Dejligt indlæg fra dig.

mange hilsener Line.

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-10-02 17:03

Ideen med hundeluftere er god, det har de også fundet ud af i andre
lande. Måske var det en ide at oprette en opslagstavle på nettet hvor
man kan søge/tilbyde hundeluftning. Det er ikke lykkes mig at finde
danske sider der tilbyder denne facilitet, men måske har jeg overset
det. Ellers burde der arbejdes lidt på sagen. Så kan man jo have lang
arbejdsdag + hund + god samvittighed.

Hilsen Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 07-11-02 13:17

31 Oct 2002 08:02:39 -0800, Kim Christensen wrote:

> [...]
>danske sider der tilbyder denne facilitet, men måske har jeg overset
>det. Ellers burde der arbejdes lidt på sagen. Så kan man jo have lang

Jeg savner skam også hundeluftere trods gentagne annoncer i Brugsen.
Er nyopereret og kan ikke selv. Bor du i Stenstrup, Fyn og mangler
hund at gå med, kan du komme og se, hvem der kunne passe til dig.
Jeg har nemlig 11 små frække papilloner.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com