WWW server og LAN
Fra : HKL

Dato : 30-10-02 21:29

Hej

Jeg har TDK Pro@ og en DI-804 router, desuden har jeg på LAN'et en server
(WWW og mail) og 2 PC'er.
Fra internettet kan jeg fint se min hjemmeside men ikke fra LAN siden, jeg
har prøvet med HOSTS, det hjalp ikke, er der nogle som kan komme med nogle
ideer?

PFT
Henrik

Fra : Cubus

Dato : 30-10-02 22:21

"HKL" <henrik@lynneDOTdk> skrev

> [...]
> har prøvet med HOSTS, det hjalp ikke, er der nogle som kan komme med nogle

Prøv hosts en gang til eller brug serverens LAN-adresse. Fx http://192.168.1.3/ hvis
det er serverens tildelte adresse.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : HKL

Dato : 31-10-02 08:15

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> "HKL" <henrik@lynneDOTdk> skrev

> Prøv hosts en gang til eller brug serverens LAN-adresse. Fx
> [...]
Er prøvet, virker ikke.........det skal lige siges at jeg har Win2K på
server og Win98 på arbejdsstationer.

/Henrik

Fra : ///JJ

Dato : 31-10-02 19:22

"HKL" <henrik@lynneDOTdk> wrote in message
> [...]
> nogle

> http://192.168.1.3/ hvis

> Er prøvet, virker ikke.........det skal lige siges at jeg har Win2K på

Virker det hvis du indtaster din yderside ip i din browser?
Hvis ja, så smid en host-record i din DNS på serveren henvisende dit
domænenavn til din yderside ip.

Du skriver den interne ip ikke svarer i din browser. Kører din webserver med
fast IP eller bruger den automatisk dem der er? Mit spørgsmål går på om du
har sat den til kun at reagere på din udvendige ip.

mvh
///JJ

Fra : HKL

Dato : 01-11-02 12:25

"///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast IP eller bruger den automatisk dem der er? Mit spørgsmål går på om du
> har sat den til kun at reagere på din udvendige ip.

Min server har en statisk adr. 192.168.0.x, hvis jeg i browseren skriver
www.lynne.dk søger den jo på den "udvendige" adr. og finder intet. Jeg har
ikke selv en DNS.

/Henrik

Fra : ///JJ

Dato : 03-11-02 23:59

> Min server har en statisk adr. 192.168.0.x, hvis jeg i browseren skriver
> www.lynne.dk søger den jo på den "udvendige" adr. og finder intet.

Ok - men du kan vel pinge din 80.161.osv. adresse?

> Jeg har ikke selv en DNS.

Ok - så bruger du din udbyders DNS?
For at løse problemet så installer DNS på din win2k-server og gør som jeg
tidligere beskrev med at lægge dit domæne's yderside ip i som en host med
navnet "www" under dit dertiloprettede domæne. Det virker.

mvh
///JJ