Skærme
Fijala 3554
VGA Stik
Fra : Egon Rosendal

Dato : 30-10-02 21:51

Hej

Jeg har en DELL monitor model M770. Mit problem er, at jeg skal have et nyt
stik på i den ende, der skal sættes i computeren. Er der mon nogen her der
har et diagram over, hvilke ben ledningerne skal loddes på.
Ledningernes farve er:

rød
rød gnd
grå
grå gnd
blå
blå gnd
orange
brun
sort
gul
hvid
gnd

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Egon Rosendal

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-10-02 22:21

Egon Rosendal wrote:
> [...]
> stik på i den ende, der skal sættes i computeren. Er der mon nogen her der
> har et diagram over, hvilke ben ledningerne skal loddes på.

Kan du ikke bare se farverne i det gamle stik?

Og hvor har du forresten fået skærmen henne, jeg venter spændt på historien.

Fra : Egon Rosendal

Dato : 31-10-02 09:40

Jeg har slet ikke det gamle stik. Det var en monitor jeg købte med den
defekt.
Hvorfor vil du gerne vide, hvor jeg har købt skærmen?

Egon

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-10-02 12:17

Egon Rosendal wrote:
> Jeg har slet ikke det gamle stik. Det var en monitor jeg købte med den
> defekt.
> Hvorfor vil du gerne vide, hvor jeg har købt skærmen?

Fordi det lugter af at være tyvegods, jeg har et par gange været med til
at reetablere netværk efter at nogen er løbet med grejet og metoden er
tilsyneladende at man klipper skærmkablet fordi et er hurtigere end at
skille PC og skærm ad på normal vis.

Er det en flot skærm på en gamel PC efterlades PC'en og omvendt, andre
gange forsvinder begge dele og tit efterlades mus+tastatur.

Det kan jo være din skærm er en som blev efterladt ved et tyveri og at
alt er i fineste orden, men måske er det en god ide at lige checke
serienummeret hos politiet.

mvh

Bruno

PS. For at fixe kablet er det sikreste nok af med låget på skærmen og så
håbe på der står noget på printet.

Fra : Egon Rosendal

Dato : 31-10-02 17:43

Jeg tror da ikke, det er tyvegods. Jeg hentede selv skærmen, så jeg ved hvor
manden bor. Han fortalte, at det ene ben på stikket på et tidspunkt bøjede,
da han ville sætte det til computeren. Da han ville rette det op, knækkede
det. Stikket er jo ikke beregnet til at skille ad, så han fik fat på et
kabel fra en anden defekt skærm, hvor stikket var i orden. Han ville så
samle de to kabler, men det viste sig at ledningerne ikke havde samme farve,
så han vidste ikke hvordan de skulle samles.

Mvh.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-10-02 18:07

Egon Rosendal wrote:
> [...]
> samle de to kabler, men det viste sig at ledningerne ikke havde samme farve,
> så han vidste ikke hvordan de skulle samles.

Svært at sige, det lyder jo plausibelt nok. Jeg ville nu checke det hos
politiet alligevel, det koster jo ikke noget.

Mvh

Bruno

PS. Undgå venligst at svare mig direkte. Når der ikke er nogen
uomgængelig grund til at maile folk direkte, så er det en fordel at
holde debatten i gruppen.

Fra : A K.

Dato : 01-11-02 22:04

Her er lidt om det, jeg har selv brugt vejledningen, og det virkede,
selvom det er noget pilleværk med alle de små ledninger.
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vga15.html