MS Windows
briani 27239
Bootvis spørgsmål
Fra : R.S.

Dato : 30-10-02 19:04

Jeg har hentet og brugt dette lille program fra MS
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Det virker fint, men skal det bruges igen efter hver gang jeg har
installeret nyt program eller har defragmenteret systemdisk?

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-02 20:31

R.S. wrote:
> Det virker fint, men skal det bruges igen efter hver gang jeg har
> installeret nyt program eller har defragmenteret systemdisk?

Det burde man ikke, men gør det en forskel når du bruger
programmet igen?

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : R.S.

Dato : 30-10-02 20:38

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Det burde man ikke, men gør det en forskel når du bruger
> programmet igen?

Jeg kan ikke sige noget om det for jeg har ikke "brugt det igen" siden jeg
installerede det og brugte optimize første gang og er derfor i tvivl om det
skulle bruges igen nu efter SP 1 til win xp og diverse ny programmer og
opdateringer

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-02 21:42

R.S. wrote:
> [...]
> siden jeg installerede det og brugte optimize første gang og er
> derfor i tvivl om det skulle bruges igen nu efter SP 1 til win xp og

Tjaa, du kan vel mærke om den er blevet langsommere efter
installering af SP1?
Er den det, så prøv at installere BV igen og bliver det bedre,
ja så skal man ;)

Fra : Mariusz C

Dato : 31-10-02 16:27

Kør optimize system 1 gang om måneden eller 2! Så skulle din PC i hvert fald
ikke have probs med opstart eller nedlukning!

//XoDeus

Fra : R.S.

Dato : 31-10-02 16:50

Mariusz C wrote:
> Kør optimize system 1 gang om måneden eller 2! Så skulle din PC i
> hvert fald ikke have probs med opstart eller nedlukning!
>

> //XoDeus

OK og tak det vil jeg så gøre

Fra : R.S.

Dato : 31-10-02 18:00

R.S. wrote:

> OK og tak det vil jeg så gøre

Det skulle jeg aldrig have gjort for nu er der ikke længere nogen ikoner
tilbage i systray ved uret, og den blev meeeeeget langsommere, så jeg har
gendannet til et punkt jeg oprettede lige før bootvis, og nu kører den som
sædvanlig.

Jeg bruger selv at rydde op i programmer, filer og mapper hver uge og bruger
sidste nye JV 16 som cleaner af registry.

Jeg har aldrig oplevet tilsvarende før SP 1 og tror det skal vare længe
inden jeg prøver bootvis igen. Er der andre af jer som har haft tilsvarende
oplevelser?

Fra : Jacob

Dato : 31-10-02 17:47

Mariusz C wrote:
> Kør optimize system 1 gang om måneden eller 2! Så skulle din PC i
> hvert fald ikke have probs med opstart eller nedlukning!
>
> //XoDeus

Kan vi få en kildehenvisning for at det er smart at køre den så tit. Eller
er det bare gætværk fra din side.

Omkring bootvis vil jeg blot sige at det er et værktøj til at finde ud af
hvad der er der giver forsinkelser på systemet. Jeg har selv erfaringer fra
bootvis og hos mig blev systemet et par sekunder første gang jeg kørte
programmet. Jeg har bagefter prøvet at køre programmet igen og her blev
opstartstiden ikke forbedret. Så jeg ville ikke bruge programmet så tit som
1- 2 gang om måneden.

Jeg gør det på den måde at jeg af og til laver hovedrengøring på min disk,.
Først fjernes overflødige programmer fra tilføj/fjern programmer , så går
jeg alle mapper igennem hvor jeg sletter alt der kan slettes samt kopierer
ting over på cdr. Dernæst kører jeg en vedligeholdelse i Outlook Express
(Funktioner -> Indstillinger -> vedligeholdelse -> ryd op nu. Så bruger jeg
en regcleaner til at få overflødige ting væk fra registrerings. Så kører jeg
en diskoprydning (start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> disk
oprydning) Så kører jeg en defragmentering og til slut slutter jeg af med
bootvis.

Som de fleste nok kan regne ud er ovenstående temmelig tidskrævende så der
går lang tid imellem disse hovedrengøringer. Defragmentering sker dog
rimeligt tit men jeg vil fraråde at bruge bootvis 1-2 gange om måneden.

--
Jacob