Menuer i DHTML
Fra : Flemming

Dato : 30-10-02 17:38

Lidt ambitiøst er jeg gået i gang med at lave en hjemmeside, som jeg gerne
vil krydre lidt med en pæn menu. Nu er jeg faldet over ekstrabladets
hjemmeside, hvor de har en menu, som jeg synes ser godt ud. Da jeg er helt
ny i DHTML, så kan jeg ikke lige gennemskue, hvordan deres opbygning er
lavet. Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe mig?

Flemming

Fra : Leonard

Dato : 30-10-02 20:52

"Flemming" <flemming@noreturn.dk> skrev:

> [...]
>ny i DHTML, så kan jeg ikke lige gennemskue, hvordan deres opbygning er

Det er så vidt jeg kan se ikke DHTML, men javascript der giver EBs
menu.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stig Nygaard

Dato : 30-10-02 21:57

Hej Leonard

Leonard wrote:
> Det er så vidt jeg kan se ikke DHTML, men javascript der giver EBs
> menu.

Nu har jeg ikke studeret Ekstra Bladets menu, men DHTML er jo også
JavaScript! Eller rettere DHTML er en populær betegnelse for at
manipulere med dokumentets indhold "realtime" (dynamisk), typisk ved
hjælp af JavaScript (og CSS).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Flemming

Dato : 01-11-02 19:06

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så vidt jeg kan se ikke DHTML, men javascript der giver EBs
> menu.
> --
> mvh Leonard - http://leonard.dk/

Det har jeg efterhånden også fundet ud af, så nu prøver jeg at gennemskue
opbygningen.
Flemming

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-10-02 23:24

Flemming wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Lidt ambitiøst er jeg gået i gang med at lave en hjemmeside, som jeg gerne
> vil krydre lidt med en pæn menu.

Prøv at gå ind på http://www.dhtmlcentral.com/ og kik på CoolMenus som du må
hente hjem og bruge frit. Jeg bruger den selv og er meget tilfreds med den.

Du kan finde et utal af dem på nettet du kan bruge frit, det er bare at
vælge, men du skal være meget opmærksom når du ændrer noget i dem, da det
meget hurtigt kan gå galt.

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne