MS Windows
briani 27239
hvad laver windows xp pro under opstart?
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-02 16:36

Mine forældres computer er tit MEGET lang tid om at starte op, den grønne
indikator holder simpelt hen en ernorm pause. Før den så kommer ind i
windows. Kan man se hvad den laver når den holder den pause? Jeg kan se hdd
LED'en lyser konstandt under den pause..

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : Madsen

Dato : 30-10-02 17:46

peet_dk skrev:

> [...]
> kommer ind i windows. Kan man se hvad den laver når den holder den
> pause? Jeg kan se hdd LED'en lyser konstandt under den pause..

Den kan foretage sig mange ting. Længere pauser forekommer f.eks.
når der ledes efter netkortet eller hvis DHCP-servicen er længe om
at få fisket IP-adressen frem fra centralen. For nogle dage siden
var der f.eks. problemer med den ADSL-central jeg er koblet til og
det resulterede i at opstartstiden blev forlænget til over det
dobbelte i WinXP.
Hvis dine forældres pc er udstyret med et netkort, så kan det nogle
gange hjælpe at tildele det en fast IP-adresse, hvis der er mulighed
for det.
Ellers kan du evt. prøve Bootvis som er et lille program fra MS som
kan hjælpe med til at få en hurtigere opstartstid i WinXP. Det kan
hentes her:
<http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp>

Madsen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-02 07:37

> Ellers kan du evt. prøve Bootvis som er et lille program fra MS som
> kan hjælpe med til at få en hurtigere opstartstid i WinXP. Det kan
> [...]

Jeg er måske desværre lidt tungnem, men hvordan katten virker dette
program.
Har lige hentet det og prøvet at kigger under help - der kommer en masse
afkrydsninger af felter - men hvordan virker det lige dette ligge program ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Leony

Dato : 31-10-02 12:49

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er måske desværre lidt tungnem, men hvordan katten virker dette
> program.

Fandt denne vejledning:
Bootvis is a Boot performance trace visualization tool for use with Windows
XP systems. It gives a graphical view of what processes are doing what and
when during boot and allow you to optimize your boot up. A very handy tool.

Download Bootvis:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

This is a self extracting ZIP file. Double click the file you just
downloaded and unzip it to the folder of your choice. Locate Bootvis.exe
click on it. You will now see the GUI of bootvis.

Now go to File/New and choose "Next boot trace" or "Next boot and drivers
chase". Leave everything else as is and get ready for a reboot in 15
seconds. Then click on the Bootvis.exe, it will now output the results, once
it has finished generating the report, you will see graphs 5 or 6 graphs.
From the main menu .. Click on Trace >> optimize system, then reboot.

You will see a message box "Please wait for bootvis to load" ... about 20
seconds later another message box will appear "Optimizing system for boot
performance" basically bootvis is rearranging the boot files for a faster
startup. (T. Shuel)

Her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_b.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 31-10-02 12:50

Dr.Ralph skrev:

[Bootvis]

> Har lige hentet det og prøvet at kigger under help - der kommer en
> masse afkrydsninger af felter - men hvordan virker det lige dette
> ligge program ?

Jeg ved ikke hvordan det virker, men jeg ved at det virker. :)
Det gør her i hvert tilfælde. Har brugt det 3-4 gange i den
tid hvor jeg har kørt WinXP og opstarten er blevet væsentlig
hurtigere bagefter.

De gange jeg har brugt det, har jeg sat flueben ved det hele og
derefter gået op i Trace > Optimize System. Programmet vil så stå
og tænke lidt og vil derefter genstarte pc'en.
Når den er genstartet skal du lade den være et øjeblik og efter
noget tid kommer Bootvis selv frem igen. Når det har kørt i et
stykke tid, så afslutter programmet af sig selv.

Madsen.