Automatisk dokumentation
Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-10-02 15:36

Hej NG,

Jeg er på jagt efter et program til automatisk generering af
dokumentation af mine php klasser. Jeg forestiller mig noget i retning
af, hvad Javadoc gør for Java folk.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet flere forskellige muligheder. Af
dem har jeg kigget nærmere på ezPhpdoc. Det har nogen gode ideer, men
er desværre ikke videre gennemført. Og så vidt jeg kan se er
udviklingen stoppet i 2000

Nu vil jeg så høre, om der er nogen her i gruppen der kender til nogen
gode værktøjer af denne type.

Jacob Atzen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-10-02 14:32

Jacob Atzen skrev:

> Nu vil jeg så høre, om der er nogen her i gruppen der kender til nogen
> gode værktøjer af denne type.

Jeg mener, der kører et doc-projekt sideløbende med PHPEdit på
www.phpedit.com - jeg har dog aldrig testet det.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-10-02 15:59

"Jacob Atzen" <jaa@interflow.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er på jagt efter et program til automatisk generering af
> dokumentation af mine php klasser. Jeg forestiller mig noget i retning
> af, hvad Javadoc gør for Java folk.

Så skulle du tage et kig på PHPDoc :)
http://www.phpdoc.de

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-11-02 14:16

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAM.delfs.dk> writes:

> Så skulle du tage et kig på PHPDoc :)
> http://www.phpdoc.de

Så vidt jeg kan se er der kun en beta fra 2000 og dokumentationen
halter (i alt fald på sitet).

Jeg har desuden kigget lidt på phpdocu.sf.net. Den er stadig under
aktiv udvikling, men virker ikke som det jeg søger.

Jeg ender nok med at skrive min egen

Jacob Atzen

Fra : Larz

Dato : 04-11-02 14:29

Se på Doxygen: <URL:http://www.stack.nl/~dimitri/doxygen/>

--
-
Lars

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 04-11-02 15:37

Jacob Atzen skrev:
> Så vidt jeg kan se er der kun en beta fra 2000 og dokumentationen
> halter (i alt fald på sitet).

Sidst jeg legede med PHPDoc, hentede jeg den fra:

http://cvs.php.net/cvs.php/pear/PHPDoc

Så vidt jeg husker så brugte jeg lidt tid på at få den op og køre, men
da den var det så virkede den fjong.

Har dog ikke brugt den aktivt de sidste par måneder (== har ikke kodet)

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://euph.dk)
"Please remain calm...I may be mad, but I am a professional."