MS Windows
briani 27239
NTFS formatering?
Fra : -Martin S.-

Dato : 30-10-02 14:15

Hej
Jeg har WinXP Pro på min maskine men vil gerne formatere harddisken som er
NTFS. Er det samme fremgangsmåde som ved FAT32? (altså bruge format c:)?

/Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-10-02 14:46

On Wed, 30 Oct 2002 14:15:29 +0100, "-Martin S.-"
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Hej
>Jeg har WinXP Pro på min maskine men vil gerne formatere harddisken som er
>NTFS. Er det samme fremgangsmåde som ved FAT32? (altså bruge format c:)?

Ja.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Morten

Dato : 30-10-02 15:29

"-Martin S.-" <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> NTFS. Er det samme fremgangsmåde som ved FAT32? (altså bruge format c:)?

start en CMD-prompt

CONVERT C: /FS:NTFS

reboot.

VIOLA

/Morten

Fra : Richard Thune

Dato : 30-10-02 15:38

> [...]
> NTFS. Er det samme fremgangsmåde som ved FAT32? (altså bruge format c:)?

Du skriver harddisken, det betyder at du kun har en, og sansynligvis kun en
partion, med windows xp på, du kan ikke formatere, undtagen i forbindelse
med ny installation af xp.
Richard Thune

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-10-02 15:40

On Wed, 30 Oct 2002 15:37:48 +0100, "Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>partion, med windows xp på, du kan ikke formatere, undtagen i forbindelse

Hvis han booter fra cden ind i en command prompt kan han godt
formatere partitionen.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Morten

Dato : 30-10-02 15:54

Hvorfor ikke bare bruge CONVERT - så klarer XP det selv ved næste reboot

Keine hexerei

/Morten

Fra : Richard Thune

Dato : 30-10-02 16:12

"Morten" <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare bruge CONVERT - så klarer XP det selv ved næste reboot
> Keine hexerei
> /Morten
Fordi jeg læser det som om han vil formatere en disk der allerede kører
NTFS.
Richard Thune

Fra : -Martin S.-

Dato : 31-10-02 03:28

Richard Thune wrote:
> Fordi jeg læser det som om han vil formatere en disk der allerede
> kører NTFS.

Ja, jeg har kun én harddisk og én partition som allerede kører NTFS.
Problemet er, at WinXP er begyndt at køre dårligt og jeg vil derfor rydde op
ved at formatere harddisken og installere XP en gang til.
Kan jeg via startdisketterne formatere harddisken og bagefter installere XP
via cd'en?
Eller kan jeg boote fra XP cd'en og formatere harddisken på den måde??

Hilsen Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-02 04:26

"-Martin S.-" <feedback56@hotmail.com> skrev :

>Eller kan jeg boote fra XP cd'en og formatere harddisken på den måde?
Ja, det får du mulighed for når du vælger at lave en ny
installation.

Fra : -Martin S.-

Dato : 31-10-02 18:03

> Ja, det får du mulighed for når du vælger at lave en ny
> installation.

Okay tak!