Scroolbaren skal væk
Fra : Martin

Dato : 30-10-02 14:12

Hej

Jeg er næsten lige begyndt på at lave hjemmeside. Jeg har delt
den op i 3 frames og har valgt at sætte Border="0" fordi det ser
lidt bedre ud. Men så er der stadig de skide scroolbars, selvom
der ikke står noget længere ned ad siden. Jeg vil gerne have
fjernet dem. Hvordan får jeg dem fjernet?

Mange tak på forhånd

PS. vær venlig at skære det lidt ud i pap. Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Skovgaard

Dato : 30-10-02 14:32

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> der ikke står noget længere ned ad siden. Jeg vil gerne have
> fjernet dem. Hvordan får jeg dem fjernet?

Du fjerner scrolbaren ved at indsætte følgende i dit frame tag:
scrolling="no"

Eksempel:

<frame frameborder="0" scrolling="no" name="MenuFrame"
src="menu.html">

Fra : N/A

Dato : 30-10-02 14:48

Fra : Martin

Dato : 30-10-02 14:48

jeg har nu i "Index.htm", den som styrer alt mit skrevet:

<head>

<title>Zillemann</title>

</head>
<frameset rows="20%,80%" border="0" scrolling="no" >
<frame src="frame1.htm">
<frameset cols="20%,80%">
<frame src="frame2.htm">
<frame name="main" src="frame3.htm">
</frameset>
</frameset>

</head>

Men man kan stadig scrolle.

Fra : RJ

Dato : 30-10-02 15:16

"Martin" <m-sillemann@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har nu i "Index.htm", den som styrer alt mit skrevet:

> <frameset rows="20%,80%" border="0" scrolling="no" >
> [...]

Brøv også at skriv det i den anden <frameset>

MVH
RJ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-10-02 15:11

I indlæg <aponu9$l5s$1@sunsite.dk>,
skrev m-sillemann@jubiimail.dk følgende:

> <frameset rows="20%,80%" border="0" scrolling="no" >

Det er ikke her det skal stå.

> <frame src="frame1.htm">

men i ovenstående linie. F.eks. <frame src="frame1.htm" scrolling="no">
og det gør du så bare i alle 3 linier der starter med <frame

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]