Hvad skal jeg købe??
Fra : Kristina Andreassen

Dato : 30-10-02 12:53

Vi skal her en af dagene have en killing og jeg vil nu gerne ud og gøre div.
indkøb osv.. På min liste har jeg :

Killingefodder
kattebakke + grus
Kradsebræt ell. evt. sådan en med en hule under
evt. radiator seng

Er der noget jeg har glemt der er godt/vigtigt for sådan en lille mis?? Vil
den kunne få gave af sådan en radiatorseng nu?? Hvad med killingefodder, er
der nogle mærker i vil anbefale og andre jeg bestemt ikke skal købe. Vi vil
jo gerne det lille pus det bedste.
Hvad skal vi give missen at drikke?? Vand eller?? Den anden dag var der en
der nævnte at hun gav hendes killinger piskefløde, har den godt af det?

Tja det var jo en masse pørgsmål, men vi vil jo gerne det bedste for det
lille nye familiemedlem.

Mange hilsner
Kristina Andreassen

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 30-10-02 13:02

Hejsa Kristina
Listen ser rigtig fin ud. Jeg ville nok tilføje en babytandbørste og noget
tandpasta (købes hos dyrlægen)... fordi mange af os katteejere før eller
siden finder ud af, at kattetænder også har godt at vedligeholdelde. Det er
alt andet lige nemmere at lære en killing at få børstet tænder, end en 5 kg
kat med fire enormt effektive sømposer. Jeg taler af erfaring, da jeg nu har
en kat der har fået daglig tandbørtsning på programmet :- /
Krasetræ: Køb et der er mindst en meter høj. De små killingetræer med huler
er ikke et hit her hos os... de går an, men kan slet ikke konkurrere med
gulv-til-loft-træet eller vores lille træ på 1,20 cm. Mis skal kunne strække
sig helt ud.
Husk skovlen til bakken Jeg glemte at købe en... en rigtig flad
fornemmelse sådan en lørdag aften!
Enjoy
-Gitte

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 30-10-02 13:17

Hej Gitte.

Tandbørste det havde jeg slet ikke tænkt på. tandpasta vil jeg købe på vej
op efter min datter, vi bor nemlig næsten ved siden af en dyrlægen.
Skovlen købte vi for et stykke tid siden da min søn og jeg var ude at
handle. han var ved at fylde hele indkøbsvognen med kattelegetøj. vi nøjedes
nu med at købe et par små bolde der kan rasle og skovlen.

- kristina

- Kristina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-10-02 13:08

"Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> writes:

> Vi skal her en af dagene have en killing og jeg vil nu gerne ud og gøre div.
> indkøb osv.. På min liste har jeg :
>
> Killingefodder

Hvis du ikke har det, så var det måske en ide med vand- og madskåle
der står stabilt og som kun bruges af katten.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 30-10-02 13:22

Hejsa Kristina

Af foder kan jeg anbefale
Eukanuba
Iams
Hill's
alt til killing det første år.
de ovenstående mærker kan købes ved dyrhandlere
der findes flere gode men jeg kender ikke dem alle.
Dyrlægen sælger også et godt foder.
forresten mine killinger elsker at lege med bolde

Held og Lykke med det

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-10-02 15:14

Hej Kristina!

Tillykke med den snarlige familieforøgelse

Mht. foder tror jeg, det er en god ide at starte med det, som den er vant
til hjemmefra, og så gradvist skifte til noget andet, hvis det er det, du
vil. Bratte foderskift kan godt give dårlig mave.
Vi fodrer selv med Royal Canin tørkost, som får lov at stå fremme hele
tiden, så vurderer vores to katte selv, hvor meget de skal have. Der er
nogle katte, der ikke selv kan administrere det, men hvis de kan, er det
langt det nemmeste.
De har selvfølgelig også adgang til frisk vand i en skål hele tiden (selv om
de hellere vil have det, der står i en kande på middagsbordet

Hilsen Birgitte

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 30-10-02 16:32

Hej Birgitte.

Jeg har spurgte om hvad killingerne plejer at spise men de plejer hvis at få
alt fra madrester til dåsemad.
Jeg vil gerne at den får tørkost evt. supleret med lidt dåsemad. jeg tror
jeg vil gå med til dyrehandleren og se hvad han har af mad imorgen. Jeg når
det hvis ikke idag.

- Kristina

Fra : Camilla

Dato : 30-10-02 19:56

Hej Kristina,
Held og lykke, det er en rar fornemmelse med en lille mis i huset.
Man kan købe noget legetøj med en pind hvor der så er en snor med evt. en
mus eller et andet stofdyr i enden. Den slags legetøj er et stort hit hos
os, og man kan jo også med lidt kreativ snilde selv producere
"fiskestangen".
Venligst,
Camilla.

Fra : Birgitte

Dato : 30-10-02 21:57

Og i stedet for at købe de der dyre kattebolde, skulle du prøve
bordtennisbolde, de er virkelig sjove og koster kun det halve
En bred tandet kam og en børste, er en rigtig god ting at have fra starten,
kammen skal være af stål.
Lær killingen at kam og børste indgår i daglig leg, så bliver det en ren
fornøjelse når nu killingen vokser sig stor og stærk
Ønsker du ikke "slankeben" du ved ben med striber nedadgående, så ville en
negleklipper være en god ting, ikke alle katte er lige gode til at ordne
deres kløer selv ikke med væssebrædt.
Negleklipning kan også være en god invistering, det mindsker skrammer på
møbler.
Held og lykke.
Missehilsner fra Birgitte www.truetrust.dk