Java script og frames
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-10-02 12:48

Jeg har lavet nedenstående script.
Det virker tilsyneladende fint (indsætter en adresse, der ser rigtig ud
og som virker).
Problemet er at siden scriptet står på benytter frames (menu i venstre
side og sider i højre)
Når der trykkes på en knap i menuen, bliver siden ikke kaldt i framen,
men i et nyt vindue.
Hvorfor er det lige at det sker?

PS. Linket i menuen bliver selvfølgelig kaldt med target=INDHOLD, og
virker fint hvis scriptet er deaktiveret.

<script language="javascript">
<!--
name="my-name"
domain="my-domain.dk"
mailadr=name + "@" + domain
document.write("<a href='mailto:" + mailadr + "'>Kenneth
Kristensen</a><br>")
document.write("<a href='mailto:" + mailadr + "'>" + mailadr +
"</a><br>")
-->
</script>

--
/kenne
C makes it easy to shoot yourself in the foot.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-10-02 13:08

I indlæg <3DBFC6FA.9BE4D9C2@control.auc.dk>,
skrev kenne@control.auc.dk følgende:

> Jeg har lavet nedenstående script.
[....]

Prøv lige at poste de linier som indeholder din FRAMESET opsætning.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-10-02 14:32

Elmo Jensen wrote:

> Prøv lige at poste de linier som indeholder din FRAMESET opsætning.

De følger herunder:

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<head>
charset=iso-8859-1">
<title>Aalestrup Kommunale Ungdomsskole</title>
</head>
<frameset cols="157,*" framespacing="0" border="0" frameborder="NO">
<frame name="MENU" src="menu/index.html" noresize>
<frame name="INDHOLD" src="diverse/index.html" noresize>
</frameset>

Det er filen diverse/index.html der indeholder scriptet.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-10-02 15:06

I indlæg <3DBFDF35.72308500@control.auc.dk>,
skrev kenne@control.auc.dk følgende:

> <frame name="INDHOLD" src="diverse/index.html" noresize>

Har du inde i menuen hvor du kalder ovenstående side, prøvet at sætte
INDHOLD i "" ligesom du selv viser ovenfor?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-10-02 15:43

Elmo Jensen wrote:

> Har du inde i menuen hvor du kalder ovenstående side, prøvet at sætte
> INDHOLD i "" ligesom du selv viser ovenfor?

Ja, INDHOLD er skrevet i "".
Jeg har vedhæftet en linie fra menuen:

CSIShow(/*CMP*/'button',1)"

Jeg tror dog ikke at problemet ligger i hverken definitionen af frames
(index.html) eller i menu filen (menu/index.html), da alt virker, hvis
jeg sletter mit script. Det er først når scriptet bliver indsat på siden
(diverse/index.html) at det går galt.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-10-02 17:13

I indlæg <3DBFF005.AEA3F24@control.auc.dk>,
skrev kenne@control.auc.dk følgende:

> Jeg tror dog ikke at problemet ligger i hverken definitionen af frames
[....]
Hmmm...prøv at sende mig den html-fil der indeholder scriptet, så skal jeg
prøve at kigge på det. Du kan bare attache den til en mail til min "news"-
adresse.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-10-02 20:07

Elmo Jensen wrote:

> [...]

Problemet er løst.
Der skulle indsættes "var" foran variabelnavnene i scriptet.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-10-02 23:23

I indlæg <3DC02DC4.98E61EA1@control.auc.dk>,
skrev kenne@control.auc.dk følgende:

> Problemet er løst.
> Der skulle indsættes "var" foran variabelnavnene i scriptet.

Nå det VAR det det VAR

Ja jeg regnede osse med at det var noget med scriptet som ikke var som det
skulle være, for jeg har da osse scripts på flere af mine sider, og det
kører da godt nok.

Jeg er desværre ikke nogen ørn til script, så det var da godt du selv fandt
fejlen, og jeg fik da lært lidt igen, hvilket man jo som bekendt skal gøre
så længe man lever

Med venlig hilsen
Elmo Jensen