Kan en 1200 Duron køre på mit Asus A7V ?
Fra : Kong Kent

Dato : 30-10-02 12:15

Hej dk.edb.hardware

Jeg er i gang med at fintune min computer en smule. Vil gerne opgradere en
smule fra Athlon T-Bird 900Mhz på et Asus A7V bundkort + 512 MB PC133 SDRam,
SoundBlaster Creative Plus 5.1 og Asus GeForce 2 MX v. 7100

Det skal dog ikke være på bekostning af bundkort og ram. Så jeg skal bare
fintune lidt med en lidt større processor, og så måske et større grafikkort.

Vil en AMD Duron 1200MHz Box kunne køre på mit A7V bundkort, og mere
vigtigt, ville den være mærkbart hurtigere end min nuværende AMD T-Bird
900Mhz ?

Grafikkortmæssigt går jeg meget målrettet efter en Asus AGP-V8420 Ultra/DT
TV-Out Retail - det burde øge mine 3D evner på computeren rimelig meget i
forhold til det, desværre, allerede forældede GF2 kort jeg kører med nu (der
kun har 32MB Ram i forhold til GF4'erens 128mb)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : David

Dato : 30-10-02 12:41

>Kan en 1200 Duron køre på mit Asus A7V ?

Efter denne link at dømme er svaret: nej!
Den kan kun tage max 1Ghz Duron.
-
Davidski

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v/overview.htm

Fra : o&u

Dato : 30-10-02 13:20

On Wed, 30 Oct 2002 12:15:21 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote:

> [...]
>forhold til det, desværre, allerede forældede GF2 kort jeg kører med nu (der
>kun har 32MB Ram i forhold til GF4'erens 128mb)

Med en nyere bios kan den boote (morgan core).

Den vil nok kun være marginalt hurtigere. Det afhænger lidt af
opgaven, om T-birds større cache gør sig gælden. Men jeg vil nok mene,
at der skal en duron 1050 til at slå din T-bird.

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020103/index.html

er en test af duron 1200. Den har prefetch og sse.

Du kan vel køre den ved 12x108.

En duron 1300 kan du muligvis godt køre. Du skal bare køre i jumper
mode, og stille multiplier til 5x. Det giver 13x.

http://www.asuscom.de/support/techmain/faq/amd_mb/faq085a_CPU_Upgrade_II.htm

Der står imidlertid, at 12.5x giver 13x og 5x giver 14x. Det stemmer
ikke med min erfaring med 13x multiplier på a7v133, hvor 5x giver 13x.

mvh

John

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 30-10-02 17:05

> [...]

>forhold til det, desværre, allerede forældede GF2 kort jeg kører med nu (der
>kun har 32MB Ram i forhold til GF4'erens 128mb)

Jeg har selv haft et ASUS A7V board.
Og det kørte med en 1200 duron.

Mener at det var en af de første rev. mit board var.

Fra : John Nielsen

Dato : 01-11-02 01:02

Prøv at kigge på dette link.

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm