Baggrund i akvarie til Malawi
Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 30-10-02 11:20

Hej,

Hvad er folks generelle mening om at bygge en sten baggrund op ad bagvæggen
i et akvarie?
Her tænker jeg på, hvilke farver sten man bruger, bruger man kalksten,
lavasten, eller helt andet?
Benytter man evt. planter til at "lappe" huller og revner, så opbygningen
virker mere "ens" ??

Jeg står nemlig og vil bygge en stak sten op ad bagvæggen, for at der er
mange huler etc. for fiskene at gemme sig i, samt god plads foran i akvariet
og svømme på. Akvariet er 110cm langt og ca. 55cm dybt.
Når man kigger på fiskene, er det som om at farverne på fiskene er bedst og
mest strålende, når de står op af en mørk baggrund..... f.eks rigti sort!
Hvad så med kalksten - vil de miste en del af glansen rent visuelt, eller?

Jeg har endnu ikke stenene jeg vil bygge op med - men leder efter dem....
når jeg har fundet ud af hvilke jeg vil have!
Hvis nogen kan bidrage med billeder, er jeg meget interesseret i at se disse

Men mail dem gerne til dennis_fjernes@boogies.dk - husk at fjern "_fjernes"
fra adressen først..... med mindre I har dem liggende online et sted

Umiddelbart er jeg ikke interesseret i at have f.eks en Pangea baggrund, da
der ikke er huler eller noget i ....... andre slags baggrunde af samme stil
vil så heller ikke rigtigt fungere.

Mvh Dennis