Gummi eller glasfiber båd ?
Fra : gc

Dato : 30-10-02 09:49

Hejsa

Jeg har nu i mange år haft en 14' Cresent glasfiberjolle med 8hk påhæng og
styretøj.
den sejler godt og er meget stabil.
En rygskade har gjort det lidt mere besværlig for mig selv at tumle dyret.
desuden er jeg jo afhængig af at der er en rampe i nærheden af hvor jeg
gerne vil fiske.

Jeg går nu og overvejer at udskifte den med en gummibåd + lille
påhængsmotor.
jeg fisker primært i Randers fjord/gudenå og djurslands kyster.

Hvordan er det nu med glasfiber kontra gummi?
Jeg tænker på :
stabilitet
sikkerhed
komfort
andet

Er der nogen med gummibåds erfaring der kan råde mig lidt ?

På forhånd tak!

Gert

Fra : Michael Hansen

Dato : 07-11-02 10:10

> [...]
> komfort
> andet
>
> Er der nogen med gummibåds erfaring der kan råde mig lidt ?

Vi har på redaktionen i ScandicAngler nu genem 1 år haft lejlighed til at
afprøve en gummibåd med
tilhørende 8 hk motor. Inden for 1½ uge vil du kunne læse vores konklusion
på vores sider.
Her får du nogle tips og råd mht. gummibåd eller ej. Der ligger en artkel om
emnet under sektionen
Løst og Fast.

mvh
Michael L. Hansen