VPN
Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-10-02 10:00

Jeg sidder og roder med at sætte noget VPN op. (pptp)

De Windows klienter der kobler sig på VPN'et er i forvejen koblet op mod en
Xdsl (typisk TeleDK)

Hvordan sikrer man sig, at klienterne stadig surfer via ADSL lan og kun
bruger VPN til f.eks. de mapper der er delte?

Nogen der kan give mig en lille idé om hvordan det fungerer? Er det noget
der sættes på klienten eller måske serveren?

--
Mvh Michael Andreasen

"...There are only 10 types of people in the world...........those who
understand binary jokes, and those who don't..."

Fra : Jesper KA

Dato : 30-10-02 18:25

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
noget
> der sættes på klienten eller måske serveren?

Jeg mener du kan mappe de forskellige protokoller
til forskellige former for trafik .. hvis jeg kommer i tanke om
hvordan det er man gør vender jeg lige tilbage.

Regards

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 30-10-02 19:18

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan sikrer man sig, at klienterne stadig surfer via ADSL lan og kun
> bruger VPN til f.eks. de mapper der er delte?

Du kan evt. fjerne fluebenet ved "Brug standardgateway på fjernnetværket"
(clientside), så bruger de deres normale gateway til tcp/ip protokollen mens
fx. netbeui stadig kører over VPN. Dette kan dog ikke anbefales
sikkerhedsmæssige i nogen konfigurationer. Mere info i d.e.s.ms-windows.server
og dk.edb.sikkerhed (svjh)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-10-02 20:23

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fx. netbeui stadig kører over VPN. Dette kan dog ikke anbefales
> sikkerhedsmæssige i nogen konfigurationer. Mere info i

Ja squ.. Det var det der skulle til.. Tusind tak for hjælpen

Michael Andreasen