dual processor?
Fra : ole

Dato : 29-10-02 23:55

min pc er ved at være gammeldags ca 2 år
og jeg er ved arbejde på en ny (i tankerne)
jeg har set at man kan få mob der kan understøtte 2 prosessoerer mit spm er
så skal de være ens i hastighed og fsb eller kun i fsb eller begge dele.
alle der læser indlægene her i gruppen ved jo hvor stærkt der går.
min ide var at bruge 1 stk 2ghz processor nu og feks 1 år en 4 ghz sammen
eller kan de mbo der kan købes i dag
ikke understøtte 4ghz senere. jeg tænker derpå om de mob der kan købes i dag
kan levere nok effekt til fremtidens processorer. hvis man køber et
anerkendt mob feks asus kan man jo altid flashe bisoen til en ny version.
nogle tanker eller ideer+
Mvh ole

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-10-02 01:18

Jep, de skal køre samme hastighed.

http://www.upgradingandrepairingpcs.com/faqs/Processors/pro_A_10.asp

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Leony

Dato : 30-10-02 09:24

"ole" <ohbh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har set at man kan få mob der kan understøtte 2 prosessoerer mit spm
er
> så skal de være ens i hastighed og fsb eller kun i fsb eller begge dele.

2 identiske cpu'er er at foretrække.
Men det er ikke et krav:
There is a myth that in order to run multiple CPU's, they need to be the
same stepping and cache size. This is not true. According to Intel, you must
have the same family of processor, and that's it. In fact, according to
Intel, you can even mix MHz! They say that if you clock the processors to
the clock speed of the slower CPU, you'll be fine. Mixing cache sizes is
also OK by Intel, as long as you're not mixing 1MB or higher cache chips.
You're best off if you have the same speed and cache processors, but if you
have to try an SMP system you can use whatever is available.
http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.htm

Husk på at dit styresystem skal understøtte 2 cpu'er.
For at få det fulde udbytte skal programmerne du bruger også understøtte 2
cpu'er.
Det kan dog sagtens lade sig gøre selv om programmerne ikke understøtter
det.
Læs mere i ovennævnte FAQ. Et godt sted at læse om 2 cpu'er.

> [...]
> kan levere nok effekt til fremtidens processorer. hvis man køber et
> anerkendt mob feks asus kan man jo altid flashe bisoen til en ny version.

Det kan da sikkert lade sig gøre. Du skal nok bare købe 2 GHz brugt.
De nye P4 med Hyperthreading kræver nye bundkort for at køre stabilt (de
siger producenterne i hvert fald).

Det er svært at sige om de mobos der kan købes i dag kan gå til 4 GHz.
Måske - måske ikke.
Det afhænger lidt af om der kommer en ny sokkel osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-10-02 11:26

> [...]
>In fact, according to
> Intel, you can even mix MHz! They say that
>if you clock the processors to the clock speed

Så kører du jo også i realiteten med to CPU der er har samme hastighed. At
den ene
er down- eller overclocket, understreger jo bare at de SKAL have samme
hastighed.