Udstillings volapyk for begyndere
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 29-10-02 23:53

Hej

Jeg havde jo Jasper med i Odder, hvor han blev bedømt af Luigi.
Han skulle efter Luige være EX!, BIV og NOM.

Da det var vores første udstilling var vi ikke opmærksomme på at få stemplet
certifikatet ordentlig og der står så EX1 og NOM.

Snakkede så med Udstillingssekreteren,og sendte Jaspers papirer afsted for
at få BIV med, Luigi har skrevet BOV i stedet.

Men nu siger de at Jasper slet ikke kunne blive BIV, da der er en voksen kat
der er blevet det ?
Der var ikke nok voksne, og så skulle de slås sammen med ungdyr/killing, men
skulle han så først bedømme de voksne, hvor han så har udtaget BIV og der
efter killingerne og givet Jasper BIV, også der se hvem der af de to skulle
være endelig BIV ?
For han bedmte jo først de voksne og han kunne jo på det tidspunkt ikke vide
om der var en killing/ungdyr der i stedet skulle være BIV.

Ja, jeg håber i kan finde rundt i det, da jeg selv er godt forvirret.

VH
Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-10-02 00:17

Det lyder som om dommeren (og udstillingssekretæren) har lavet en fejl...

Så vidt jeg lige kan se ud af udstillingsresultaterne, var der i gruppe
VIII: 1 kastrat, 2 voksne og 4 killing/ungdyr - det vil sige, at der kun kan
gives i alt 1 BIV. Jeg personligt tror, at dommeren ved en fejltagelse har
taget BIV blandt kastraten og de to voksne, og derefter blandt
killing/ungdyrene - det vil sige, at et af BIV'erne er forkerte! Men hvilket
er jo svært at vide... I princippet bør man kontakte dommeren (klubben, ikke
dig!) og få hittet rede i, hvilken af de to, der skal have BIV'et - og
egentlig burde det være opdaget under indtastningen af resultater på
udstillingen, men når man først har prøvet at sidde dér og taste i mange
timer i træk, så ved man også, at der sker fejl ind imellem...
Hvis det var mig, ville jeg nok ikke "finde mig i" at få besked om, at min
kat ikke kunne få BIV'et, da det jo ligeså godt kan være Jasper der skal
have det frem for den voksne kat.

Og BOV er i øvrigt den engelske betegnelse (Best Of Variety) for BIV (Bedst
I Varietet).

Mvh. Camilla

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 30-10-02 11:26

I princippet bør man kontakte dommeren (klubben, ikke
> dig!) og få hittet rede i, hvilken af de to, der skal have BIV'et -

Lige præsis hvad jeg nu har fået Kirsten Foldager til

> Hvis det var mig, ville jeg nok ikke "finde mig i" at få besked om, at min
> kat ikke kunne få BIV'et, da det jo ligeså godt kan være Jasper der skal
> have det frem for den voksne kat.

Hvilketjeg også er enige i *S*

> Og BOV er i øvrigt den engelske betegnelse (Best Of Variety) for BIV
(Bedst
> I Varietet).

Det forklarede jeg udstillingssekretæren, men hun svarede tilbage at det var
ikke noget der hed BOV, men ville da lige høre Luige, da det efter hendes
overbevisning ikke kunne stå som Best of Variety

VH
Gitte