Soltek 75 kav-x og athlon xp jumpersetting~
Fra : Beuchert

Dato : 30-10-02 08:46

Er der en der ligger inde med opdaterede jumpersettings
hvor vi kan se hvordan mb sættes til 100mhz og 16X

Venligst

Fra : Cinnober

Dato : 30-10-02 10:19

"Beuchert" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en der ligger inde med opdaterede jumpersettings
> hvor vi kan se hvordan mb sættes til 100mhz og 16X
>
> Venligst

kik i manualen....hvis du har den...ellers www.soltek.de der kan du
downloade den........

Fra : Beuchert

Dato : 30-10-02 19:34

> kik i manualen....hvis du har den...ellers www.soltek.de >der kan du
> downloade den........

Jamen problemet er lige præcis, at manualen
ikke går op til de mhz.
Jeg har kigget hos AMD og soltek, men kan ikke finde
det.

Fra : Preben Kvist

Dato : 30-10-02 11:21

Kan du ikke sætte det til autodetect ? Se afsnit 2-5-3 i manualen.

Preben Kvist

Fra : Beuchert

Dato : 30-10-02 20:45

> Kan du ikke sætte det til autodetect ? Se afsnit 2-5-3 i >manualen.

Den vil ikke boote ved autodetect

Fra : Preben Kvist

Dato : 30-10-02 12:17

Beuchert <k_king_k@hotmail.com> wrote in message

> Den vil ikke boote ved autodetect

Hvilken revision er dit MB ? Hvilken CPU ?

Jeg har tænkt mig at købe en XP2000+ til mit 75kav en af de nærmeste dage,
så jeg er rimeligt interesseret i hvad du finder udaf.

Fra : Beuchert

Dato : 30-10-02 22:34

> Hvilken revision er dit MB ? Hvilken CPU ?

Det er ikke mit bundkort - men har mailet til ham som skal ha' det lavet for
at finde ud af det

Fra : Cinnober

Dato : 30-10-02 13:19

"Beuchert" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en der ligger inde med opdaterede jumpersettings
> hvor vi kan se hvordan mb sættes til 100mhz og 16X
>
> Venligst

du skal sætte FSB til 133 mzh og så stille multiplieren tilsvarende.....du
skriver ikke hvad for en CPU du vil bruge.....

Fra : Cinnober

Dato : 30-10-02 13:25

"Cinnober" <muff-diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> du skal sætte FSB til 133 mzh og så stille multiplieren tilsvarende.....du
> skriver ikke hvad for en CPU du vil bruge.....

æææh nu ku jeg se at du havde skrevet Athlon XP og siden du ville ha den til
at køre 100x16=1600 så går jeg ud fra at det er en Athlon XP1600 som kører
1400 mzh!!!! i så fald skal du sætte FSB til 133 mzh og multiplier til 10,5
(133x10,5=1396 mzh)..Husk at dine ram skal være PC133 ram for at kunne køre
FSB på 133 mzh.

Fra : Beuchert

Dato : 30-10-02 22:33

Rammene er 100mhz - Det er derfor jeg skal bruge
100X16

Fra : Lars Mosegård

Dato : 30-10-02 20:24

> Rammene er 100mhz - Det er derfor jeg skal bruge
> 100X16

Og den Athlon XP er "låst op"?

Mvh
Lars

Fra : Cinnober

Dato : 30-10-02 21:52

"Beuchert" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Rammene er 100mhz - Det er derfor jeg skal bruge
> 100X16

køb noget pc133 ram....det kan ikke køre x16...mener det kan køre x14...men
tjek manualen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 31-10-02 21:44

> køb noget pc133 ram....det kan ikke køre x16...mener det kan køre
x14...men
> tjek manualen

Det er korrekt. Den højeste multiplier er 14 på KAV'en.

Man kan godt køre 16x, men så skal man i gang med et
større malearbejde på CPU'en, og skære nogle broer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 31-10-02 21:42

"Beuchert" wrote:
> Rammene er 100mhz - Det er derfor jeg skal bruge
> 100X16

Det synes jeg lyder som en dårlig idé.
Først skal du låse XP'en op, og det er ikke trivielt.
Desuden yder den dårligt ved FSB på 100.
Så dyrt er SD ram altså heller ikke. Noget PC100 ram
kan desuden clockes til 133MHz, har I prøvet det?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Beuchert

Dato : 01-11-02 17:15