Er dette en peti ?
Fra : wormer

Dato : 29-10-02 22:31

Hej gruppe

jeg har gang i et renoveringsproject af en gammel mahogany båd.. iflg.
sidste ejer er det en "one off"
bygget i horsens og søsat 1965, Men efter mange timer og nætters søgen i
diverse båd databaser worldwide, har jeg på en tysk yachthjemmeside, fundet
billeder af et skiv
en PETI bygget på stige ø ved odense,af biancaværftet, før de hed bianca og
før de flytte til rudkøbing.... som ligner mit skiv "Friendship" RIGTIG
RIGTIG meget
se billede i dk.binaer postet 27-10

har flere billeder,,

iøvrigt er jeg interesseret gode råd om forstærkninger med henblik på
oceansejlads,, rig, skrog, røstjern Ect..

Håber der sidder en klog gut derude i cyberspace
somewhere !!!!

Venlige træbåds hilsner

Peter

Fra : Ove Juhl

Dato : 03-11-02 12:10

"wormer" <worm@billyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oceansejlads,, rig, skrog, røstjern Ect..
>
> Håber der sidder en klog gut derude i cyberspace

Jeg har i Bent Aarre´s bog "Sejlbåde i Danmark" fra 1970 fundet en
tegning af en Peti.
Den kan ses her:
http://ojuhl.homepage.dk/peti/peti.htm

Konstruktøren af Peti, er Svend Åge Christensen, der bla. også har
tegnet Bianca 27.

Mvh.
Ove Juhl

Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer