Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Online køb af mørkekammer udstyr ?
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 29-10-02 21:15

Hej

Er der nogen der kender nogle steder på nettet hvor man kan købe
mørkekammerudstyr ? Kemikalier, bakker, etc.

Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-02 22:19

"Michael Christoffersen" <newsgroups@something.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender nogle steder på nettet hvor man kan købe
> mørkekammerudstyr ? Kemikalier, bakker, etc.

Hvis du har VISA og er frisk på at handle i udlandet, så har jeg gode erfaringer med:

www.scandinavianphoto.se

http://www.technikdirekt.de

.... der er mange penge at spare, men ta' lige og sammenlign med danske priser inden
du købe. Måske kan du få en go' pris hos en fotohandler, som gerne vil af med et helt
sæt.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Lars [8210]

Dato : 30-10-02 09:43

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
priser inden
> du købe. Måske kan du få en go' pris hos en fotohandler, som gerne vil af

Hej Kristian
Hvis du sætter en annonce i news-gruppen dk.marked.privat.foto - så er jeg
sikker på at du får en masse tilbud.
Ligeledes kan jeg anbefale siden http://www.analogfoto.dk/ - der er ofte
brugt udstyr til salg.

Mvh

lars

Fra : KNL DtP

Dato : 30-10-02 11:54

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> Hej Kristian
> Hvis du sætter en annonce i news-gruppen dk.marked.privat.foto - så er jeg
> [...]

Tja - nu var det jo ikke mig der skulle have noget mørkekammerudstyr - jeg skrev bare
hvor jeg havde købt noget fotogrej, men tak for linket.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Per Vangkilde

Dato : 30-10-02 09:29

hej
har fået katalog fra Brenner i Tyskland. Særdeles fyldigt katalog, som du
kan bestille gratis via deres hjemmeside.
Har endnu ikke købt noget, så har ingen praktiske erfaringer med deres
leveringer etc.
Du kan finde dem her: http://www.allesfoto.de

Bemærk: de skriver i deres salgsvilkår at de sælger varer til EU-lande INKL.
tysk moms (Mehrwertsteuer - Mwst), hvortil lægges dansk moms! og så ryger
besparelsen. MEN de skriver også, at såfremt du oplyser dit CPR nummer
(eller CVR som virksomhed), sender de varen MINUS tysk moms. Hvorvidt de så
lægger den danske moms til, eller overlader dette til ToldogSkat...er uvist

mvh
PV

Fra : Lars Holte

Dato : 30-10-02 10:32

PV skriver:
> [...]
> (eller CVR som virksomhed), sender de varen MINUS tysk moms. Hvorvidt de

> lægger den danske moms til, eller overlader dette til ToldogSkat...er

Når privatpersoner handler over grænserne inden for EU, kan (skal)
forhandleren opkræve moms. Er der således betalt moms i et EU-land, kan Told
og Skat ikke opkræve yderligere moms. Det er en god ting for os i DK, da
dansk moms jo er højere end i de fleste andre EU-lande. Derfor skal man
netop handle med tysk moms. Told og Skat toldbehandler ikke varer som kommer
fra andre EU-lande. Det er lige det det indre marked og varenes frie
bevægelighed handler om.
Derfor er det bedre at handle fra fx Sverige, Tyskland, England end fra USA.

Venlig hilsen

LH

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 30-10-02 11:12

"Per Vangkilde" <pervangkilde@hotmail.com> wrote in message
> [...]
SNIP
> [...]
> (eller CVR som virksomhed), sender de varen MINUS tysk moms. Hvorvidt de

> lægger den danske moms til, eller overlader dette til ToldogSkat...er

Det er altså ikke korrekt - ved handel indenfor EU foregår det på den måde,
at hvis du ikke oplyser cvr-nr. er varerne pålagt sælgerlandets moms - hvis
du derimod oplyser et momsregistreringsnummer (cvr/se) bliver varen sendt
uden der er pålagt moms.

Sælges varen momsfrit skal sælger afgive oplysninger herom til toldvæsenet -
disse oplysninger vil herefter være tilgængelige for myndighederne i købers
land.

Mvh Kim

Fra : Per Vangkilde

Dato : 30-10-02 12:10

....tak for info.
Så vidt jeg ved, er der en nedre grænse for hvornår man skal "påligne"
eksempelvis dansk moms ved salg til DK fra et andet EU-land. Mener at
grænsen er 280.000 - 300.000 kr. forstået på den måde, at når virksomheden
har solgt til eksempelvis DK for samlet 280t-300t (fordelt på x-antal
ordrer) skal de opkræve dansk moms. Jeg oplevede det ved at købe bøger hos
amazon.co.uk - der kræver dansk moms - medens whsmithonline.co.uk endnu ikke
er så kendte på det danske marked, at de har solgt for ovenstående beløb, og
derfor ikke kræver dansk moms.

PV

Fra : Martin K

Dato : 30-10-02 12:19

> [...]
ikke
> er så kendte på det danske marked, at de har solgt for ovenstående beløb,

Jamen, det er skam også korrekt. Men hvis de sælger så meget at du skal
betale dansk moms, bortfalder den tyske moms til gengæld. Du skal -
heldigvis - ikke betale begge dele

Martin

Fra : Martin K

Dato : 30-10-02 12:16

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message

> [...]
toldvæsenet -
> disse oplysninger vil herefter være tilgængelige for myndighederne i

Ja, jeg tror også at Per har misforstået ordet "entfällt". Det betyder
ifølge mit skoletyske 'bortfalder' og ikke 'tillægges'.

Martin

Fra : Per Vangkilde

Dato : 30-10-02 14:04

Det har du nemlig helt ret i. Var engang stiv i tysk...det eneste jeg er
stiv i nu er gymnastik

Jeg har søgt lidt på nettet om emnet, og fundet to relevante links.
Dene ene er fra told og skat, der har et afsnit om internethandel for
private.
Her står det hele beskrevet:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

Så er der et afsnit på forbrugersikkerhed, der også omtaler sagen:
http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_136_1.asp
hilsen PV