Har brug for manual til mit motherboard...~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 29-10-02 19:24

Jeg kan ikke finde en manual til mit bundkort!

Jeg har fået nyt kabinet og vil gerne forbinde alle de små farvede
ledninger...

Motherboardet er fra Giga-byte!

Chipset er i440ZX
Award ID-string: 11/30/1999-i440ZX-W977-2A69KG0FC-00

Hvordan finder jeg manualen?

Jeg går ind på deres hjemmeside
http://tw.giga-byte.com
http://tw.giga-byte.com/support/support.htm

Men jeg kan ikke rigtigt finde manualen! Er der nogen som kan hjælpe mig????

På forhånd tusind tak. Jeg håber virkelig nognen kan hjælpe !!!

Hilsen
Christan

Fra : Preben Kvist

Dato : 29-10-02 19:35
Fra : Christian Thorsen

Dato : 29-10-02 20:17

Nej! Det er ikke den. Jeg søger den præcise user manual til mit mobo!

--
Hilsen

Christan

Fra : Preben Kvist

Dato : 29-10-02 21:20

jamen det er måske et GA-6ZMM du har ? Hvordan ved du at det ikke var den
første jeg henviste til ?

Fra : Christian Thorsen

Dato : 29-10-02 23:19

Undskyld, jeg var vist lidt for hurtig med at afvise... undsyld!
Der står 6ZM trykt på mobo. Hverken 6ZMA eller 6ZMM.

Hvordan fandt du ud fra mine oplysninger et gæt på modelnummer? ¨

Bare nysgerrig!

Fra : Leony

Dato : 30-10-02 09:35

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan fandt du ud fra mine oplysninger et gæt på modelnummer? ¨
> Bare nysgerrig!

BIOS ID string, som du selv var så venlig at oplyse, giver information om
motherboardet og er unikt for den enkelte model.
Læs mere om BIOS ID string her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Du kan se dit mobo med string på denne side:
http://y2k.nstl.com/html/Giga_Byte_y2k_compliant.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Preben Kvist

Dato : 30-10-02 10:39

netop. Og hvis du går ind på Gigabytes hjemmeside er der manualer. Hvis ikke
der er grafikkort indbygget på bundkortet, så er det nok den første manual
jeg henviste til. Ellers må du finde den anden på deres hjemmeside.

Fra : Phnyx

Dato : 29-10-02 19:48

Christian Thorsen wrote:

> [...]
>
>Men jeg kan ikke rigtigt finde manualen! Er der nogen som kan hjælpe mig????
>
>På forhånd tusind tak. Jeg håber virkelig nognen kan hjælpe !!!

Hej, Christian.

Jeg gætter på, det er et ældre board.

Du er nødt til at have modelnummer for at identificere boardet, men tag
udgangspunkt her:

http://www.giga-byte.com/products/products.htm

Hyg!
Kim.