Netværksopdeling
Fra : Jan B. Larsen

Dato : 29-10-02 18:20

Hej NG

Jeg har en stationær pc med opkobling til nettet via stofanet. Nu vil jeg
gerne have min bærbar med på denne opkobling ( har en 4 ports HUB). Jeg har
fået at vide at man skal have 2 netkort i den stationære. Nu kommer
spørgsmålet...... Hvordan sætter jeg maskinerne op og hvordan forbindes
"ledningerne" ??

Svaret må meget gerne været "for dummies" da jeg har forsøgt mig, men uden
held.

Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe.

På forhånd tak.....

Fra : Jan B. Larsen

Dato : 29-10-02 18:28

Glemte at skrive at den stationære kører med Win XP og den bærbare Win 98 2.
edit

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-02 20:24

In article <3dbec33c$0$814$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Jan B. Larsen wrote:
> [...]
> held.
>
> Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe.

Stofanet <-> XP <-> Win98

Glem din HUB.

Du skal have et krydset kabel mellem dine 2 PC'ere, eller sætte
begge i HUB'en.

I Win98 skal du i properties for det netkort der vender mod
dit kabelmodem vælge at du vil dele forbindelsen. Og voila,
når du tilsluter den bærbare bør det hele køre.

Der er også en Troldmand der kan vise dig vej.