Grand danois bortgives.
Fra : 4m@mail1.stofanet.dk

Dato : 29-10-02 17:42

Jeg hedder Molli og er 8 md.jeg elsker børn og andre hunde, men jeg
har et kæmpe problem, jeg kan ikke finde ud af at være alene hjemme,
mens min "mor" er på arbejde.Hun har nu opgivet mig og vi håber at hun
på denne måde kan finde et nyt hjem til mig. Ellers skal jeg aflives,
snøft..!! Jeg drømmer om en familie, hvor der er nogle hjemme ved mig
om dagen, som har en dejlig stor have og et stort kødben i ny og næ.
Hvis du er interesseret i at høre mere om mig, kan du kontakte min
"mor" på følgende mailadr: 4m@mail1.stofanet.dk

Fra : Tkelstrup

Dato : 29-10-02 22:56

Må man tillade sig at spørge, hvordan du (mor) har prøvet at vænne Molli
til at være alene hjemme? Har I prøvet at snakke med en træner eller en
adfærdsterapeut. Det er et stort skrit at gå, bare fordi man sikkert
ikke har "opdraget" sin hund rigtigt. Dette er ikke ment som en kritik
af dine opdragelsesmetoder, men som en oplysning af, at du måske ikke
har kunnet forstå hundesprog godt nok. Hvis du elsker din hund, vil jeg
anbefale dig at søge hjælp andre steder først for at lære Molli at være
alene hjemme. Har du købt den på en kennel?
Man sender heller ikke sit barn til adoption fordi han ikke kan sidde
stille i skolen. - Forstå hvad jeg mener.....

Jeg håber virkelig du kan finde hjælp til at lære hende at være alene
hjemme, så du kan beholde din sikkert ellers dejlige hund.

Mange hilsner
Therese

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-10-02 04:39

"Tkelstrup" <Tkelstrup.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Man sender heller ikke sit barn til adoption fordi han ikke kan
sidde
> stille i skolen. - Forstå hvad jeg mener.....

Stærkt læsning.... men hvor er det rigtigt .. utroligt mange hunde
kunne undgå at havne på internat ... eller blive aflivet(hvilket nok i
mange situationer trods alt ville være bedre løsning set fra hundens
side )........ hvis ejeren havde forstået at læse hundens signaler ,
havde kendt til psykisk aktivering og ikke bare ment at fysisk
aktivering var nok ... og havde haft kendskab til at
alenehjemmesituationen skulle indlæres ... og som du er inde på hvis
folk var indstillede på at kontakte en hundepsykolog ... dette er
ingen skam (jeg har selv kontakt til en sådan grundet min
"genbrugshund" ) den største skam ligger i at have et
hundeadfærdsproblem som man ikke sætter alt ind på at løse ... og
altså er villig til at kontakte en hundepsykolog/adfærdsterapeut .. og
en stor skam må for mig ligge i ikke at have prøvet alt inden man
opgiver sin hund .. og så når man er nået så langt at man opgiver ...
ikke at gøre det for hundens bedste .. men i stedet blot at kaste
sorteper videre ...

For hunden vil aflivning ofte være det bedste .. og anskaffer man sig
en hund må man gå med hele vejen ... og tænke på hundens bedste ..
ikke for det for sig selv letteste og bedste ...

Tak for et drøngodt indlæg ...
Ognuviljegsovehils fra Ami

Fra : Jørgen

Dato : 30-10-02 14:14

Hej

Jeg er helt enig med de andre.

Der vil som regel komme "problemer" undskyld, opgaver hen ad vejen,
som skal og kan løses, derfor er det dejlig at denne gruppe kan og vil
hjælp,
hunden kan god være alene hjemme, men man skal huske på, når man så er
hjemme at være sammen med hunden og give den nogen opgaver,
så hunden også for en god og kærlig hverdag.
det kræver tid at holde hund, og det er jo dejligt.

hilsen Jørgen og Nico

Fra : Axelsen

Dato : 30-10-02 16:03

Jeg er 100% enig med de andre. Jeg har selv en schæfer med en krudtfabrik i
røven, og kan kun sige at ofre man den tid det er krævet for at få en
tillidsfuld og rolig hund SKAL man arbejde med hunden HVERDAG. Jeg er 1000%
enig med Tkelstrup, man bortadoptere ikke sine børn hvis de er larmende.
Har man anskaffet sig en hund, har man også sagt A, og derefter følger
hele alfabetet.......

Fra : Kosmonauten

Dato : 30-10-02 16:15

"Axelsen" <eng20@os.dk> skrev i en meddelelse
> Har man anskaffet sig en hund, har man også sagt A, og derefter følger
> hele alfabetet.......
100 % enig i dit indlæg og 2000% enig i indlægget fra Tkelstrup.
Martin & Laika

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 30-10-02 16:38

Hejsa.

Jeg er lige nød til at forsvare den stakkels GD ejer. Jeg har også haft GD
for mange år siden. B.la en tæve som råhyggede sig med at tygge i madresser
o.l.
Jeg havde et rum kun til hundene på det tidspunkt, hvilket gjorde at jeg
kunne beholde hende. Havde jeg ikke haft det havde jeg måske også givet op.
En GD er STOR og når de går igang er det ikke småbidder de tager. Heller at
hunden får et nyt hjem hvor man har mulighed for, at hun kan være alene uden
at destruere et hjem. End at hendes nuværrende ejer mister modet og ikke
længere kan holde hende ud, for hvilket liv er det.
Spørger du GD opdrættere er de ikke flinke til at fortælle at GDerne kan
have alene hjemme problemer, men det kan de. Så jeg tror at man ofte kommer
uforskyldt i nogen problemer.
Min underskønne tæve med super temperement, godt aktiveret og ikke ofte
alene hjemme, ødelagde tæpper,madresser og tøjbamser når hun var alene
hjemme til hendes død som 8 årig, Min hanhund havde det samme tæppe i alle
de år han levede.
V H Gitte

Fra : Tkelstrup

Dato : 30-10-02 21:56

Hej Gitte

Hverken du eller spørgsmålsstilleren har skrevet noget om, hvordan I har
forsøgt at optræne hunden til at være alene hjemme. Man tager altså ikke
bare en hund og smider den i et rum og tager afsted i 8 timer, og
konstaterer når man kommer hjem, at hunden ikke kan være alene hjemme,
da den har ødelagt noget. DET SKAL INDLÆRES! Stille og roligt med
tålmodighed. Jeg kan heller ikke forstå, hvordan man kan få sig til at
købe så stor en hund, uden at sætte sig ind i, hvad den kræver.
Jeg ved godt at nogle hunde har et medfødt talent (som min egen) til at
være alene hjemme, og andre kan overhovedet ikke finde ud af det, men
man må da som det mindste prøve at lære den det.

Mange hilsner
Therese

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 31-10-02 08:21

Hejsa Therese.

Da vi havde den omtalte tæve, havde vi 4 hunde. De tre ældste havde ingen
alene hjemme problemer. Jeg har altid sat mig meget ind i hvad det var jeg
købte, men det hindre ikke overraskelser.
Lad være med at dømme andre, bare fordi de ikke laver lange beskrivelser af,
hvordan de opdrager deres hund, eller lære den ting.
Fracerne som oftest høres her inde er din hund er underbeskæftiget, den
kunne jo også være det modsatte og derfor negativ stresset.
V H Gitte

Fra : Jørgen

Dato : 03-11-02 13:19

Hej Gitte

Det er rigtig man skal ikke dømme andre,
men man høre tit, folk anskaffer sig hund
(eller andre husdyr) eller hvor børn plager
om at få en hund og som tiden går mister
de interessen for den, og skulle der så også
opstå et lille problem kasserer de blot deres hund.
har du ellers se eller hørt hvor mange f.eks. hunde
der gå igennem dyreinternatet hver år, så vil du nok
syndes at vi mennesker burde tænker os en ekstra gang
om når vi anskaffer en hund el. l.

hilsen Jørgen og Nico
www.dyrevaernet.dk/
www.schaeferhund.dk/kreds1.htm
www.dyreklinik.net/
j.bodholdt@tdcadsl.dk

Fra : Ksa

Dato : 05-11-02 17:46

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er lige nød til at forsvare den stakkels GD ejer. Jeg har også haft GD
> for mange år siden. B.la en tæve som råhyggede sig med at tygge i
Jeg og kærsten har haft 1 Grand danois og har købt en igen begge hanhund.
Balder 7mdr. er alene hjemme når vi er på arbejde og det er der ikke noget
problem i. Jeg vil så sige at mens han er hvalp har han kun tilladelse til
at være i 2 rum når vi ikke er hjemme. Man skal huske at selv om de bliver
hurtig store er de stadig hvalpe og kender ikke husreglerne, om hvad man må
og ikke må så godt i nu.

Vh Kurt

Fra : BN

Dato : 01-11-02 19:32

Hejsa Molli

Jeg håber din Mor vil give dig en længere chance. En del hunde bliver
omkring 1 til 1,5 år, før de har lært at være "søde"! Min hund har haft
utrolig meget krudt bag i (engelsk springer spaniel - field traild), hvor
hun først slappede af efter flere mdr. træning, både jagt og alm. træning.
Det hjalp meget at give hende nogle store grene fra skoven med bark på, da
hun synes det var vanvittigt sjovt at splitte dem ad, og det tager ikke lnag
tid at støvsuge væk igen.
Jeg ignorerede hende når jeg gik og når jeg kom hjem. Hun var vild når jeg
kom, men efter 20 min. var hun faldet til, hvor hun kom hen til mig, og så
hilste jeg på hende. De gange hvor hun havde lavet numre gemte hun sig og
hun kunne se den var galt, men det var jo for sent at skælde hende ud.
Det hjalp at hun lærte at hun ikke var midtpunkt og at hun havde noget at
aktivere sig med hjemme. Prøv også en Bustercupe - terning med hundepiller.

Man skal også huske på, at man ikke bare kan anskaffe sig en hund, for
derefter at smide den ud af familien igen. Det gør man jo heller ikke med
børn når de er vanskellige. Hvis hunden er ked af at bo hos jer og ikke er i
harmoni, er det selvfølgelig noget andet. Prøv at ringe til dyrenes
beskyttelse. Jeg kender dem personligt og har fået mange gode råd til min
hund.

Hilsen BN