Scrollbar problem
Fra : Tonny Gregersen

Dato : 29-10-02 18:00

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside, og har et lille problem. Jeg bruger tabels
til at lave de forskellige ting i - menuen og indholdet af siden. Dvs.
jeg reloader hele mit layout, når jeg skifter side i min menu. Jeg
bruger HTML 4.01 og CSS og det virker i og for sig fint.

Jeg har dog et lille problem. Nogle af mine sider indeholder mere end
andre, og det giver problemer, når der er mere end der kan vises på en
side. Så kommer scrollbaren frem og så bliver min indholds-tabel og mit
billede i toppen rykket lidt. Er det muligt at undgå dette på en eller
anden måde - evt. ved at lave plads til en mulig scrollbar, således at
det hele beholder samme størrelse?

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : scn

Dato : 29-10-02 18:48

"Tonny Gregersen" <tonnyg@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller anden måde - evt. ved at lave plads til en mulig scrollbar,
> således at det hele beholder samme størrelse?

må vi få et link?

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 29-10-02 19:28

Selvfølgelig. Her er det.

http://tonnyg.dyndns.org/books.html

Og nej, der er ikke nogen ulovlige bøger på hjemmesiden. Alle er checkede.

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 29-10-02 19:49

Hvis man prøver, at hoppe lidt frem mellem min "Books" side og en af de
andre, kan man se mit problem, da det vil gøre at det øverste billede og
tabellen til højre flytter sig lidt. Det skyldes, at der er en scrollbar
på den ene side og ikke på de andre.

Det ville være rart, hvis man kunne sætte breden af tabellen, som
indeholder menu- og indholds-delene til bredden af winduet minus
scrollbarens bredde, dette ville løse mit problem, men det tror jeg ikke
kan lade sig gøre i HTML 4.01. En anden mulighed ville være at fortælle
browseren at den ikke skulle vise scrollbaren - det har jeg prøvet på,
men kunne ikke få det til at virke.

Det er selvfølgelig blot et kosmetisk problem, men den lille
perfektionist i mig hader små kosmetiske problemer, så jeg stræber efter
at finde en god løsning på problemet.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-02 21:51

Tonny Gregersen skrev:

> Hvis man prøver, at hoppe lidt frem mellem min "Books" side og
> en af de andre, kan man se mit problem, da det vil gøre at det
> øverste billede og tabellen til højre flytter sig lidt.

Det afhænger af hvordan browseren håndterer en scrollbar. I IE6 og
Opera6 flytter logoet sig ikke en millimeter. Med Mozilla 1.2B kan
jeg se hvad du mener.

Du kan evt. definere at scrollbaren altid skal være synlig - det er
måske ikke så kønt, men det burde virke.

PS: Læs venligst min signatur inden du svarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 29-10-02 23:56

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Du kan evt. definere at scrollbaren altid skal være synlig - det er
> måske ikke så kønt, men det burde virke.

Har du en ide om, hvordan man gør det? Evt. med CSS?

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-02 00:30

Tonny Gregersen <tonnyg@kom.auc.dk> skrev :

>Har du en ide om, hvordan man gør det? Evt. med CSS?

eller