Skærme
Fijala 3554
IBM 21" skærm ok skærm?
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-02 17:00

http://www.myxtech.com/p/1504.html har fået tilbudt sådan en riimligt
billigt. Men er den fin nok eller er det en skod skærm? Jeg tænker mere på
..25 db er det ok? Eller skal jeg hellere købe en bedre 19" til samme pris?

Jeg skal give 2600kr

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : -ZyklonB-

Dato : 29-10-02 19:02

Hej

God pris. Men find lige ud om den bruger Sonys Trinitron! Hvis den er så køb
den.
Jeg køre selv med en IBM 21" P275 skærm.

MVH
Brian Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-02 19:36

> God pris. Men find lige ud om den bruger Sonys Trinitron! Hvis den er så
køb
> den.
> Jeg køre selv med en IBM 21" P275 skærm.

Det er med Trinitron, jeg er meget tæt på at købe den.. men jeg kan se din
er med 0.24 db og den er med 0.25 db. Har det noget at sige?

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 29-10-02 21:48

P202 er ganske rigtigt med Trinitron skærm, men den er ikke "flat screen",
som P260 og P275. Hvis du kan leve med at den kun er flad i det lodrette
plan, er det en kanon skærm. Specielt med et Matrox Gf kort. Til 2600 er der
ikke noget at betænke sig på, synes jeg. (bortset fra pladsen, men det har
du nok tænkt over?)

VH Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-02 15:52

pt. har jeg en LG glatron 795FT Plus, vil billede være lige så skarpt som
den? Jeg blev nemlig overrasket over hvor uskarbt en billig 17" er i forhold
til den jeg har nu..

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 30-10-02 20:28

Den model kender jeg ikke, men generelt er IBMs "P"-skærme gode, meget gode.
Siden ruder konge var knægt har IBMs P-serie været Sony skærme med et IBM
klistermærke i front. (tilsvarende laver Sony skærme til HP, Compaq og
Dell - sikkert også flere)

Som sagt, til 2600 ville jeg ikke betænke mig, hvis du har pladsen, og hvis
du har et ordentligt grafikkort. Tænk på den optimale opløsning til en 21"
skærm er 1600x1200, hvis du skal lave det i 24 eller 32 bit, kræver det et
grafikkort af en god kvalitet (læs Matrox)

VH Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-02 06:15

> [...]
> skærm er 1600x1200, hvis du skal lave det i 24 eller 32 bit, kræver det et
> grafikkort af en god kvalitet (læs Matrox)

geforce3 ti200 128mb ?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-10-02 12:57

peet_dk wrote:
> geforce3 ti200 128mb ?

Det er sikkert ok, men billedkvaliteten (skarphed m.m.) varierer en del
mellem de forskellige fabrikanter af GeForce kort så det er svært at
sige med sikkerhed.

Jeg vil mene du skal købe skærmen og så være forberedt på at billedet
måske ikke er så godt som ventet i de høje opløsning, og at du skal
havde et bedre for at udnyttet skærmens potentiale.

Mvh

Bruno

PS. Matrox kort har næsten pr. definition en god billedkvalitet, men et
godt kort basseret på teknologi fra Nvidia, ATI eller andre kan sagtens
måle sig med dem.

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 31-10-02 20:26

Enig, det kan sikkert være et udmærket kort, så prøv dig frem. Matrox kort
er relativt billige, dvs. under 1000 kr. s å skulle det blive nødvendigt, er
det til at komme i nærheden af.

VH Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-11-02 11:12

Thomas Antonsen wrote:
> Enig, det kan sikkert være et udmærket kort, så prøv dig frem. Matrox kort
> er relativt billige, dvs. under 1000 kr. s å skulle det blive nødvendigt, er
> det til at komme i nærheden af.

Blot er de håbløse til spil, selv deres nyeste er væsentlig langsommere
end konkurenterne i samme prisklasse.

mvh

Bruno