Datoverførsel IR
Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-02 14:31

Jeg har en nokia 8210 - der er der af gode grunde ikke datakabel til.
Her kører det med IR - men så skal jeg vel have noget IR modtage noget til
pc'en?
Hvor finder man sådan noget legetøj?

Fra : Jochke

Dato : 29-10-02 15:24

"Jonas Kofod" <Kofod@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Jeg har en nokia 8210 - der er der af gode grunde ikke datakabel til.
> Her kører det med IR - men så skal jeg vel have noget IR modtage noget til
> pc'en?
> Hvor finder man sådan noget legetøj?

http://thansen.dk/products.asp?c=98140266&n=443666806#xy

/Jochke

Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-02 16:57

Øv det var dyrt - 300 kr for en ledning og et stykke printplade der er nogen
der har en god forretning - så tror jeg jeg får nogen til at lave det for
mig istedet

Fra : Jochke

Dato : 29-10-02 17:55

> Øv det var dyrt - 300 kr for en ledning og et stykke printplade der er
nogen
> der har en god forretning - så tror jeg jeg får nogen til at lave det for
> mig istedet

Ja desværre... Hvis du kan skaffe et Schematic og PCB til sådan et print vil
jeg da meget gerne høre fra dig. Leder selv efter sådan et byg selv IR
transciever.

/Jochke

Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-02 18:36

Ok jeg vil se ind i det

Læser selv kemiingeniør - hvilket ikke gør mig andet end lidt fingernem og
teknisk - men nogle kammeraterne er rigtige "elektroer", vil høre med dem -
der er ihvertfald nogen af dem der kører deres eget kabelshop forretnings
ting - så jeg vil lade dig vide hvorledes jeg bliver klogere.

Fra : Jochke

Dato : 29-10-02 23:27

> Ok jeg vil se ind i det
>
> Læser selv kemiingeniør - hvilket ikke gør mig andet end lidt fingernem og
> teknisk

Hehe...så kan du sikkert lave en rigtig god syre til at ætse print i. :D

> - men nogle kammeraterne er rigtige "elektroer", vil høre med dem -
> der er ihvertfald nogen af dem der kører deres eget kabelshop forretnings
> ting - så jeg vil lade dig vide hvorledes jeg bliver klogere.

Lyder fint... tak for det. :D

/Jochke

Fra : Dan Molberg

Dato : 29-10-02 18:19

> [...]
> Jeg har en nokia 8210 - der er der af gode grunde ikke datakabel til.
> Her kører det med IR - men så skal jeg vel have noget IR modtage noget til
ASUS laver en der ikke koster en bondegård... den kan man få til at virke på
de fleste bundkort med IrDA header, kig i din manual om du har det, så skal
jeg nok hjælpe dig med at få forbindelserne i orden og finde en butik der
har printet...

Fra : Jochke

Dato : 29-10-02 18:30

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> [...]

skal
> jeg nok hjælpe dig med at få forbindelserne i orden og finde en butik der

Hey mit bundkort har. :D Så er med på en lytter. :)

/Jochke

Fra : Jonas Kofod

Dato : 29-10-02 18:54

Tak Dan - jeg vil lige høre med mit tekniske bagland - er som sagt ikke så
meget inde i det elektroniske - men jeg har IrDA og har sågar lavet (under
kyndig vejledning fra ovennævnt bagland) egen fjernbetjening til mit eget
PC-dyr derhjemme.
Men det skulle ikke undre mig at der var nogen af mine buddies der har et
eller andet bambus parallel import som de kan hente hjem med deres
forbindelser.