Vold i hjemmet er ikke stats-opgave
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-02 13:26

Vold i hjemmet er ikke stats-opgave

Når gadevold diskuteres, så beroliger politiet ofte, at det sjældent rammer
uskyldige - oftest har offer og voldsmand KENDT HINANDEN FØR.

(Det passede især før muslim-banderne kom hertil.)

Vedr husspetaklerne er der klart tale om, at offeret har været ude om sig,
og har længe vidst, at hun har valgt en kæreste med voldstendenser, men hun
har afvejet, at der er større fordele ved at blive og nyde forsoning efter
hver krise, end ved at flytte.

Behandler-spekulanterne, der ønsker at politiet skal opleve prestige i at
blande sig i privatlivets fred, er langt ude.

Yderst sjældent er der tale om lemlestelse - oftest er der tale om tomme
trusler, som bedragerisk kaldes "psykisk vold" af de professionelle,
egoistiske jobskabere.

At bortvise manden fra hjemmet, bør kun komme på tale hvis de har juridisk
samme ret til hjemmet. Hvis han er ejer eller har lejekontrakten, så bør hun
flytte, uanset børn.

Erfaringen viser ofte, at efter at have modtaget sympati, vender kvinden
tilbage - hun er masochist og elsker den (små-) voldelige kæreste. Erotisk
SM-er kæmpe-trivsel for mange par og har et kæmpe overlap med disse
pseudo-voldssager, som politiet bør priotere lavt.

Tro ikke på påstande om, at "udlandet har gode erfaringer med
stats-indblanding" i dette spændende og ofte berigende familieliv - og husk,
at straffelov har gode paragraffer vedr vold, også mellem ægtefæller, så ny
lovjungle gør kun skade.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-10-02 14:11

On Tue, 29 Oct 2002 13:26:03 +0100, Bo Warming wrote:

> [...]
> SM-er kæmpe-trivsel for mange par og har et kæmpe overlap med disse
> pseudo-voldssager, som politiet bør priotere lavt.

Hvad er dit belæg for at disse kvinder skulle være masochister?
Ved du i det hele taget hvad en masochist er?
Hvad et S/M forhold går ud på?

Der kunne selvfølgelig ikke være andre grunde til, at kvinderne så ofte
desværre vender tilbage til en voldelig mand? Eller finder en anden
voldelig mand?

Jan

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-02 17:54

Erotisk

> Hvad er dit belæg for at disse kvinder skulle være masochister?

Nogle er bare forvirrede eller beregnende. Og undertiden er manden er
uhyre - thats life.
Hvor der handles, der spildes.

> Ved du i det hele taget hvad en masochist er?

En der nyder at blive ydmyget - alle grader af "tillært hjælpeløshed" indgår
i denne sindsyge

> Hvad et S/M forhold går ud på?

At masochisten finder en partner , der matcher

> Der kunne selvfølgelig ikke være andre grunde til, at kvinderne så ofte
> desværre vender tilbage til en voldelig mand? Eller finder en anden
> voldelig mand?

Alle forhold er forskellige - og dybt komplicerede. Alt for svære til
betjente. Som bør afvise at bruge tid på hvad ikke ser livsfarligt ud, for
de skal have tid til ægte voldssager mod ægte uskyldige ofre.

Kvinden vender tilbage fordi "i ensomhed æder du dig selv op, i samvær ædes
du op af andre" (Nietzsche) og hun vælger sikkert klogt og rigtigt og ingen
andre end hun dur til at vurdere det.

Fra : mute

Dato : 29-10-02 15:44

Bo...

At bortvise manden fra hjemmet, bør kun komme på tale hvis de har juridisk
samme ret til hjemmet. Hvis han er ejer eller har lejekontrakten, så bør hun
flytte, uanset børn

Jeg kan forstå at manden ikke flytter hvis der er lejekontrakt/ejerskab og
ingen børn indblandet...

Hvis der er børn indblandet, så er det en helt anden sag.
Efter min menning.

hygge

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-02 17:48

"mute" <mute@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> ingen børn indblandet...
>
> Hvis der er børn indblandet, så er det en helt anden sag.

Kvinden ejer børnene. Det er lidt for smart hvis hun flytter ind i villa,
laver skænderi, og dermed overtager villaen.

Krisecentra kan modtage børn, og hvis hun er en MOR MED BLOT LIDT VÆRDI så
har hun tænkt forud og sørget for at have en mor eller anden
retræte-lejlighed at flytte tilbage til, hvis hun i sin stridbarhed ikke kan
lade vær at provokere manden til vold.

Børn tager ikke skade af at flytte.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-10-02 09:10

On Tue, 29 Oct 2002 17:47:55 +0100, Bo Warming wrote:

> [...]
> har hun tænkt forud og sørget for at have en mor eller anden
> retræte-lejlighed at flytte tilbage til, hvis hun i sin stridbarhed ikke kan

Jamen selvfølgelig, vi har da allesammen mulighed for og råd til at have en
lejlighed stående, bare for "hvis nu det værste skulle ske". Eller også har
vi selvfølgelig allesammen mulighed for at flytte hjem til moar "hvis nu
det værste skulle ske".
Og selvfølgelig er det da kvindens egen fejl, for kvinder er jo af naturen
stridbare masochister, der provokerer deres mand til at tæve dem - Det er
jo så dejligt at få tæv.

Kan du virkeligt ikke selv se hvor langt ude du er?

Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-02 10:36

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> wrote in message

> Og selvfølgelig er det da kvindens egen fejl, for kvinder er jo af
> naturen stridbare masochister, der provokerer deres mand til at tæve
> dem - Det er jo så dejligt at få tæv.

Det må de jo synes, for de vælger tilsyneladende samme slags mand igen
og igen. Og hvis du ikke tror på mig, så snak med mennesker, der har
daglig kontakt med voldsramte kvinder.

> Kan du virkeligt ikke selv se hvor langt ude du er?

Du har måske en bedre forklaring på disse kvinders
handlemåde/reaktionsmønster?

--
-Jens B.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-10-02 11:37

On Wed, 30 Oct 2002 10:35:53 +0100, Jens Bruun wrote:

> Det må de jo synes, for de vælger tilsyneladende samme slags mand igen
> og igen. Og hvis du ikke tror på mig, så snak med mennesker, der har
> daglig kontakt med voldsramte kvinder.

Jamen, det er jo en ganske kendt ting, der ikke alene gælder for voldsramte
kvinder. Kender selv en der tit og ofte ender sammen med mænd der har
alkohol problemer.

> Du har måske en bedre forklaring på disse kvinders
> handlemåde/reaktionsmønster?

Nej, det har jeg ikke, og jeg kan ikke selv forstå hvad der sker for dem.
Men at det drejer sig om ganske andre ting, end at kunne li' at blive
slået, det er jeg slet ikke i tvivl om.
Jette Jochumsen gav i msg. news:apmkk3$q5t$1@sunsite.dk lidt forklaring, og
diverse psykologer og andre der arbejder med den gruppe kvinder, kan
sikkert give endnu flere.

Mvh. Jan

Fra : Henning

Dato : 30-10-02 18:52

Jens Bruun wrote:

> Du har måske en bedre forklaring på disse kvinders
> handlemåde/reaktionsmønster?

En afart af Stokholm syndromet, for at sige det kort.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-02 22:55

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> En afart af Stokholm syndromet, for at sige det kort.

For de der ikke kender Hennings fagudtryk, skal oplyses at terrorister i
Stockholm blev HOLDT AF af dem der havde livstruet - i mange dage langt
bankcellegidseldrama ca 1975.
Og det er sket mange gange siden. Og får mig til at tænke på at få
superhumanistiske geniale enere har levet efter at ALLE MENNESKER ER
HELLLIGE, og ALLE DAGE ER HELLIGE dvs man bør ikke foragte noget individ(
Jesus Buccha Sokrates Heraklit Gandhi, Nietzsche, Glistrup, Emerson)

Min far sagde "Daglig omgang er farligere end skønhed" - og det er helt
sikkert at man er mere forelsket i at blive holdt af, end af at partneren
har status/skønhed.

Under alle omstændigheder er der tendens til at nogle kan lide
verbalbadminton og andre "skænderier der renser luften" og i vort kedelige
flinkeskolesamfund, hvor man skal betale dyr sports-medlemskab for at få
knubs og føle man lever, er det da fint at der falder en lussing i ny og næ
mellem kærestepar-

Der skal der ikke oprettes dyre psykolog-rådgivne krisecentre til at tage
sig af - men bistandskontor skal ku skaffe en superussel lejlighed hurtigt,
hvis en tævet enlig mor henvises fra politiet (som kan bruge detention til
mor og barn et par dage).

Der er nok mere trivsel i ægte fight end i halvhjertede Fouceault-teoretiske
SM-rollespil m/u indkøbt læderlakpisklænke grej

Fra : Jette Jochumsen

Dato : 29-10-02 19:41

Hej!

> [...]
> SM-er kæmpe-trivsel for mange par og har et kæmpe overlap med disse
> pseudo-voldssager, som politiet bør priotere lavt.

Det her er jo et meget følsomt emne og du ved nok godt at du provekerer med
dine udtalelser. Jeg tror ikke helt på din påstand, jeg tror at det er meget
mere indviklet end det. Jeg tror at der er meget psykologi i det, og alt
efter hvilken retning du læser er der forskellige bud. Problemet er jo at de
elsker denne mand og det jo faktisk er det eneste de kender til. Der er en
tryghed i at vide hvad der sker, end at springe ud i verden og leve på en ny
måde. Den tryghed er jo absurt for os andre, der ikke har de problemer.
Jeg har ikke svarene på hvorfor de ofte går tilbage igen - det kan de folk
der arbejder med denne gruppe nok svarer bedre på ...

KH Jette

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-02 22:00

"Jette Jochumsen" <jette-jochumsen@person.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har ikke svarene på hvorfor de ofte går tilbage igen - det kan de folk
> der arbejder med denne gruppe nok svarer bedre på ...

Selvfølgelig er tingene komplicerede - og mit indlæg rummer ikke hele
sandheden.

Men måske langt mere af sandheden end hvad vi hører i medierne fra "de folk,
der arbejder med denne gruppe" og som professionelt har noget i klemme, og
vælger politisk korrekt symptombehandling af kvindeofre - hvad der kan laves
drivende medie-sentimentalitet på.

"When it aint broke, dont fix it". De to der skal løse problemet, er de to
involverede. Partisk indgriben til kvindens fordel, er ofte en
bjørnetjeneste. Vedr reel vold, har vi indarbejdede paragraffer i loven, og
politiet har stor rutine og psykologisk sans. Men der er ny faggrupper, der
vil til fadet.

Fra : Danish Bacon

Dato : 30-10-02 00:08

Hej Bo

Du ahr da vist snart en lang karriere inden for at skrive provokerende
indlæg i diverse NG´er. Efter sigende er du jo også blevet blacklistet hos
en række udbydere efter for mange klager over samme.

I dette tilfælde synes jeg du træder over grænsen ved at skære alle
voldsramte kvinder over en kam ved at kalde dem masochister. Og det bliver
ikke bedre af at kalde sådanne sager for pseudo-voldssager.
Lever du for at provokere andre???

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-02 07:23

> Du ahr da vist snart en lang karriere inden for at skrive provokerende
> indlæg i diverse NG´er. Efter sigende er du jo også blevet blacklistet hos
> en række udbydere efter for mange klager over samme.

har du nogensinde hørt om at der skulle være en gnist af saglighed (fx OT)
i klagerne. Jeg har ikke

> [...]
> voldsramte kvinder over en kam ved at kalde dem masochister. Og det bliver
> ikke bedre af at kalde sådanne sager for pseudo-voldssager.

Man bør gøre hvad man er god til. At være dreng i Kejserens Ny Klær, er mit
kald - men jeg kan blive bedre til det, hvis du kritiserer SAGLIGT OG
PRÆCIST.

At jeg generaliserer lidt overdrevent, behøver du ikke fortælle nogen.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-10-02 09:20

On Wed, 30 Oct 2002 07:23:19 +0100, Bo Warming wrote:

> Man bør gøre hvad man er god til. At være dreng i Kejserens Ny Klær, er mit
> kald - men jeg kan blive bedre til det, hvis du kritiserer SAGLIGT OG
> PRÆCIST.

Jeg vil nu mene at du er Kejseren selv - Du har intet at tage på udover
dine fuldstændigt udokumenterede og ofte vildt provokerende påstande, så du
står bare fuldstændigt nøgen tilbage.
Vi andre er drengen der forsøger at fortælle dig du intet har på, men i
modsætning til Kejseren i historien, så hører du slet ikke efter, du er
bare "døv".

At kritisere dig sagligt og præcist er jo en umulighed, for lige så vel det
er umuligt for dig f.eks. at dokumentere at stort set alle kvinder er
masochister og stridbare, lige så umuligt er det jo for os andre at
dokumentere de ikke er det.
Og alle argumenter fra os andre der f.eks. bygger på psykologi og lignende,
afviser du med et "det er bare udokumenterede påstande fra mennesker i
behandlingssystemet, der har en egen-interesse i at skabe så mange
problemer som muligt hos andre mennesker, således at de ikke selv bliver
arbejdsløse".

> At jeg generaliserer lidt overdrevent, behøver du ikke fortælle nogen.

"Lidt overdrevent"? Det hører vist til en af dette årtusindes store
undertalelser.

Jan

Fra : Danish Bacon

Dato : 30-10-02 10:58

Om der har været saglighed?? Nu har jeg (heldigvis) ikke fulgt alle dine
indlæg. men noget må der jo være om sagen siden udbyderne "banner" dig på
stribe. (Ifølge tidligere indlæg i andre grupper. Mener der er dk.politik
eller lign.)
Hvorvidt jeg kritiserer præcist eller ej vil jeg ikke selv bedømme. Jeg
forholder mig kun til det du selv skriver og kommenterer derfra.

At du generaliserer skal jeg nok lade være at fortælle andre end dem der
læser mine indlæg

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-02 08:40

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message

> I dette tilfælde synes jeg du træder over grænsen ved at skære alle
> voldsramte kvinder over en kam ved at kalde dem masochister. Og det
> bliver ikke bedre af at kalde sådanne sager for pseudo-voldssager.

Det kunne jo være, at manden havde fat i noget rigtigt her? Prøv at lade
være med at gå i "auto-mode", så snart du læser noget kontroversielt.

> Lever du for at provokere andre???

Vel gør han så, og gudsketakoglov for det. Det er sundt, at vi andre én
gang imellem bliver tvunget til at tage personlig stilling til
kontroversielle emner, selvom det kan falde os svært ikke blot at
indtage den politisk korrekte holdning, der jo ikke stiller de store
krav til intellektuel udfoldelse ;)

--
-Jens B.

Fra : Danish Bacon

Dato : 30-10-02 10:56

Jeg mener ikke jeg går i automode når jeg læser noget kontroversielt. Jeg
synes bare ikke man kan generalisere så meget over et bestemt emne.
Bevares..Der findes sikkert kvinder der burde vide bedre....Men at sige at
alle voldsramte kvinder er masochister synes jeg simpelthen er ude på
overdrevet.......
Og politisk korrekt?? Mig?? Hvis du kendte mig ordentligt ville du ikke tro
jeg var det...hvis det altså lige er det du tror

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Henning

Dato : 30-10-02 18:50

Danish Bacon wrote:

Hej D.B.

Vil du være rar lige at tænke over din svar teknik?

Klip det bort du ikke umiddelbart svarer på og svar
_under_ det du citerer, det gør det meget nemmere
for alle parter i en debat at følge med, læse og svare
på en hensigtsmæssig og debat venlig måde

MVH
Henning

Fra : høstblomsten

Dato : 30-10-02 12:48

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en
meddelelse news:z7vv9.71286$VN3.43371@fe03...
> Vold i hjemmet er ikke stats-opgave

[SNIP en mængde propaganda, der helt sikkert hører hjemme i
et andet forum!]

> [...]
> SM-er kæmpe-trivsel for mange par og har et kæmpe overlap
med disse
> pseudo-voldssager, som politiet bør priotere lavt.

....ovenstående linier fra dit indlæg er de eneste, jeg
finder relevante i dk.snak.seksualitet! ...og jeg kunne i
dén forbindelse tænke mig at få dokumentation for én af dine
sætninger: "...hun er masochist"!??

>"Erotisk SM-er kæmpe-trivsel for mange par ..."

....det tror jeg, du har ganske ret i, men det tåler ingen
sammenligning med "vold i hjemmet"! Du blander to meget vidt
forskellige emner sammen, som efter min bedste overbevisning
_intet_ har med hinanden at gøre!

~ Høstblomsten ~
(...som forøvrigt allerhelst ignorerer BW's progaganda!)

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 31-10-02 23:58

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum
"høstblomsten" <hoestblomsten@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ~ Høstblomsten ~
> (...som forøvrigt allerhelst ignorerer BW's progaganda!)

Rammer hans propaganda for hårdt?

Fra : Tomas O.

Dato : 01-11-02 16:21

"Onkel Dunkel" <hundested@tiscali.dk> wrote in

> --

> Rammer hans propaganda for hårdt?

Den er bare latterlig.

Tomas
FUT dk.snak.snik

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 01-11-02 20:48

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> "Onkel Dunkel" <hundested@tiscali.dk> wrote in

> Den er bare latterlig.

Hvor er du dog en uforskammet tølper, sådan at omtale andre menneskers
synspunkter som latterlige

Fra : Danish Bacon

Dato : 01-11-02 23:42

hmm...vil da også være en uforskammet tølper så....
JEG SYNES OGSÅ DEN ER LATTERLIG!!!!!

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-02 00:19

> Hvor er du dog en uforskammet tølper, sådan at omtale andre menneskers
> synspunkter som latterlige
Internettet er mærkeligt - mig der altid skriver sagligt og ontopic har fået
ry for at skrive PROPAGANDA og være LATTERLIG, og nogle påstår at der er
mere nazisme i mine skriverier end i fx dss-regeringens (omend de som
netbetjente ofte selv er extremt Gestapo-agtige)
Vedr overlappet mellem Vold-i-hjemmet og SM=sadomaschisme-seksualitetshobby
så er den indlysende og stor, omend der er megen harmonisk indforstået
SM-rollespil, hvor consenting adults binder hinanden med bløde reb og kilder
med strudsefjer og forhånelser er mildt drilske, dvs NUL VOLD og der er
mange husspetakler, af typen skænderi-blir-trusler-blir-hårdhændethed som
ikke passer ind i Foucaults firkantede definitioner på seksualitet(som er
basis for dss ng valg af ordet "seksualitet").
HVIS folk kunne lægge fordommene fra sig, ville det være klart, at LIGHED ER
SMUKT PRINCIP men virkeligheden er om alles kamp mod alle og om at opnå
højere rang, og det kan ske med ord og med fysiske overgreb og det kan være
ulækkert og det kan være lækkert,
- og det er malplaceret dømmesyge at afgøre om andres leg er god eller
dårlig.
Hvis et par - hetero eller homo - bliver sammen trods deres magtkampe, så er
det godt, for folk ved hvad der er godt for dem selv.
Hvis den ene eller begge bliver træt af legen og flytter, så rager det
heller ikke andre. Kun i de sjældne tilfælde, hvor straffelovens
voldsparagraffer kan dømmes efter, er der er problem som vedrører
fællesskabet.
Behandlere, der ønsker at skabe job til sig selv, gør desværre en masse
ligegyldigt pjat til "vold i hjemmet", selvom en professionel dommer og en
erfaren betjent vil afvise som "grundløs trætte".

Fra : høstblomsten

Dato : 03-11-02 14:44

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 21:44

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 21:44

Fra : Tomas O.

Dato : 03-11-02 21:44

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> wrote in news:aq3bnj$61bnf$1@ID-
151656.news.dfncis.de:

> Og hér.

Hvordan føles det at hvae noget til fælles med et usnetindlæg?

Tomas
FUT mudder