/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
[3dsmax] indsætte personer
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~


Dato : 27-02-01 20:38

Hvis jeg scanner personer ind i Photoshop og 'klipper' dem ud i fuld
figur er der så muligt, på en eller anden snedig måde, at indsætte dem
i 3dsmax ?

Jeg forestiler mig noget med en skive hvor billedet bliver lagt på som
overflade, men problemet er at at en person jo ikke er et firkantet
object. Det jag har brug for er f.eks. at baggrunden på billedet
bliver gennemsigtigt i 3dsmax.

Mvh
Bo Rattenborg

 
 
Rune Simonsen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Rune Simonsen


Dato : 27-02-01 21:17

On Tue, 27 Feb 2001 19:37:54 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

> Jeg forestiler mig noget med en skive hvor billedet bliver lagt på som
> overflade, men problemet er at at en person jo ikke er et firkantet
> object. Det jag har brug for er f.eks. at baggrunden på billedet
> bliver gennemsigtigt i 3dsmax.

Du laver et helt sort billede i samme opløsning som det oprindelige i
photoshop og farver det hvidt i de områder, personen dækker(altså det
der skal være synligt). (eller også er det omvendt(hvidt og sort) -
hvis det er, så bare brug "invert map" i max's material editor).

Brug det som opacity map på dit material i max og du er kørende. Husk
også enten at skrue helt ned for alt specular halløj eller også bruge
map'en der, så der ikke kommer hi-lights på de områder af meshen(brug
et plane), man ikke kan se.

Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
eller kig i manualen under opacity maps.

--

Rune Simonsen

spam]@mail.dk (Bo Ra~ (28-02-2001)
Kommentar
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~


Dato : 28-02-01 09:02

>Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
>eller kig i manualen under opacity maps.

Virker fint, dog er det objectets form der tegner skyggen, men det kan
nok ikke være anderledes.

Bo

Rune Simonsen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Rune Simonsen


Dato : 28-02-01 23:31

On Wed, 28 Feb 2001 08:02:08 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

> >Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
> >eller kig i manualen under opacity maps.
>
> Virker fint, dog er det objectets form der tegner skyggen, men det kan
> nok ikke være anderledes.

Æhh - hvis du skal bruge skygger, kan du lave en slags proxy der er
ca. formet som objektet og så putte et matte material på. Så skal du
bare animere det på samme måde som dit plane(det er nok nemmest at
placere det samme sted og så linke det fast).

Så vil skyggerne blive synlige, men ikke dit proxy objekt.

--

Rune Simonsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste