Skærme
Fijala 3554
Samsung Syncmaster 959nf
Fra : Poul Kjeldsen

Dato : 29-10-02 13:04

Hej

Jeg har lige købt en ny Samsung skærm,en Syncmaster 959nf, men der to tynde
sorte streger på tværs af skærmen en ca 5cm fra toppen af skærmen og en ca
5cm
fra bunden.

I foretningen siger de at det skal være sådan,at alle trinitron skærme har
det.Ud over det er det en god skærm.

Er der andre men sådan en skærm der har ligende streger,så skriv venligst et
par ord her.

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-10-02 13:19

"Poul Kjeldsen" <Poul Kjeldsen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5cm
> fra bunden.
>
> I foretningen siger de at det skal være sådan,at alle trinitron skærme

Korrekt...

> Er der andre men sådan en skærm der har ligende streger,så skriv
venligst et
> par ord her.

Det har alle skærme med trinitron/diamondtron og hvad der ellers findes
af "tron" billedrør.

Væn dig til det. Kan du ikke det skal du nok overveje en anden skærm.
Jeg har selv en 959NF og ville ikke undvære det skarpe billede.

- Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-02 21:21

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> Væn dig til det. Kan du ikke det skal du nok overveje en anden skærm.
> Jeg har selv en 959NF og ville ikke undvære det skarpe billede.

Når du nu har den.. Og du siger den har skarpt billede... Det er jo godt....
Men hvordan er geometrien i skærmen??

Hvis man tester med Nokias testprogram... Er alle test så genneralt perfekt?

URL http://download.softnews.ro:8080/MULTIMEDIA/VIDEO/nokia1a.zip

Jeg tænker mest på den første test, hvor man ser cirkler i hvert hjørner. og
firkanter på resten af skærmen.. Ok firkanterne er bredere i kanten af
skærmen.. Eller om det til nærmeste er perfekt? Og om cirklerne er runde?

Hvordan ser testen ud i 1600*1200@87 eller 85hz ?

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-10-02 23:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbeeda0$0$5501$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
godt....
> Men hvordan er geometrien i skærmen??
>
> Hvis man tester med Nokias testprogram... Er alle test så genneralt

Umiddelbart ja... Der er lidt moire i 1600X1200@85 Hz, men det er til at
leve med.

> [...]
> firkanter på resten af skærmen.. Ok firkanterne er bredere i kanten af
> skærmen.. Eller om det til nærmeste er perfekt? Og om cirklerne er

Jeg har ikke haft linealen fremme, men mit øjemål kan ikke se nogen
skævheder.

> Hvordan ser testen ud i 1600*1200@87 eller 85hz ?

Se ovenstående.

- Martin

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-10-02 09:43

> Umiddelbart ja... Der er lidt moire i 1600X1200@85 Hz, men det er til at
> leve med.

Det kan justeres væk. Jeg har ikke noget moire ved en indstilling i "Clear
Moire" på 8.

M.v.h.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-10-02 11:52

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbf9b56$0$11441$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Det kan justeres væk. Jeg har ikke noget moire ved en indstilling i
"Clear
> Moire" på 8.

I den opløsning? Hvilket grafikkort har du?

Jeg kører forresten med et Asus V8420TD... Ikke verdens bedste til 2D.
Jeg ved ikke om det kan være grunden til moire?

- Martin

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-10-02 12:08

> I den opløsning? Hvilket grafikkort har du?

Ja. Et Hercules GF2 Ti 64MB DDR

> Jeg kører forresten med et Asus V8420TD... Ikke verdens bedste til 2D.
> Jeg ved ikke om det kan være grunden til moire?

Tja, jeg må melde pas.

M.v.h.