Dyyybt OT (pindsvin)
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 12:34

Hejsa gruppen her
Det er dybt OT dette her, men jeg håber I bærer over med mig.
Har netop modtaget et brev (+ girokort) fra "Pindsvinevennerne i Danmark"
om, at deres kasse er tom og at de virkelig mangler penge til
pindsvinepleje - og så tænkte jeg, at med de mange mennesker med hjertet på
rette plads, der følger denne gruppe, kan man vel næppe knække nakken 100%
ved at lægge et lille opmærksomhedsskabende indlæg om emnet her....man kan
vel højst "stikke" sig lidt.
Så her mit korte kvæk: Der er en spændende og god forening at finde på
www.pindsvin.dk, og de er i nød for penge til et virkelig godt formål.
Jeg tænkte... pindsvin er vel også en slags "katte", forstået på den måde,
at det lille dyr ofte lider nød og tilsyneladende ikke har en fremtrædende
plads i folks bevidsthed, når det kommer til at sikre dets fremtidige
bestående som en del af vores fauna....
Med ønsker om en vidunderlig tirsdag til alle pelsklædte, piggede og nøgne,
-Gitte

Fra : Gonzo

Dato : 29-10-02 13:48

Hej Gitte

Det er da helt okay. Jeg kan ikke stå for de små charmerende gryntere.
Desværre møder jeg alt for lidt af dem.
De fleste ser jeg ligge ude på vejen :( Jeg har faktisk overvejet om jeg
skulle blive vintervært for pindsvin, men jeg mangler lige min bedre
halvdels fulde forståelse for ideen..... Vi har dog et lille skur som vi
bruger til to dværggeder dvs der opbevares også hø og halm der og da jeg
ryddede op i halmen for en måneds tid siden stødte jeg på et sovende
pindsvin. Jeg stoppede med oprydningen og fandt et andet sted til de nye
halmballer, så nu håber jeg bare at jeg ikke fik vækket pindsvinet.
Men behøver jeg at skrive, at jeg så denne oplevelse som en udmærket
lejlighed til at drille min partner med at jeg alligevel var blevet
vintervært for et pindsvin

Gonzo......som gerne støtter pindsvinevennerne

Fra : Denise

Dato : 29-10-02 16:46

Hej Gitte
Herregud 80 kr om året kan man da godt undvære til de søde små kræ. Er meldt
ind. Er i forvejen medlem af gud ved hvor mange andre, så en fra eller til,
og de er jo nuttede
Hilsen Denise

Fra : bankehytten

Dato : 29-10-02 17:02

Gitte J. Lock wrote:
> [...]
> dets fremtidige bestående som en del af vores fauna....
> Med ønsker om en vidunderlig tirsdag til alle pelsklædte, piggede og

Hej

Det støtter jeg gerne!!! jeg har selv 6 dejlig sovende pinsvin i haven.
Vi opdaget i slutningen af sommeren at vi havde en lille familie boende straks blev der lavet 2 store extra kompost bunker og de blev fodret med killinge foder så de kunne blive tykke og fede til vinteren
Så til foråret er vi spændt på om de stadig er her og om de har det godt

hilsen Henriette

--
Norske skovkat og Main coon
http://home19.inet.tele.dk/bankehyttenskatteside/

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 19:47

Dejligt at I bærer over med mig Tænkte jo nok, at det ville give pote
.... hos kattetosser går man vist sjældent forgæves!
-Gitte