Katte og agurk
Fra : Nicolai

Dato : 29-10-02 12:29

Miauvs i stuen.

Jeg er lidt ny, både hvad angår disse 4-benede, pelsklædte nuller-basser og
dermed også her på gruppen.

Et spørgsmål som I eksperter med garanti kan svare på:

Ud af vores to huskatte er halvdelen fuldstændig ellevild med agurk. Og jeg
mener HELT syg. Når undertegnede har lyst til en rugbrødsmad med
hamburgerryg og agurk, og tager de fornødne ingredienser ud af køleskabet,
begynder hun nærmest at skrige (værre end når hun får fisk og andre
lækkerier) indtil jeg skærer nogle tern af og smider dem ned i skålen.

Nu er det sådan, at min bedre (til tider værre) halvdel mener at have hørt,
at katte ikke kan tåle agurk(!) Umiddelbart synes jeg ikke hun virker
synderligt medtaget af de saftige grøntsager, men jeg kunne nu alligevel
godt tænke mig lidt information om emnet.

Hygge
/Nicolai

Fra : jf

Dato : 29-10-02 13:03

Hej Nicolai
Jeg har haft katte i 40 år,(ikke de samme forstås) og nogle af dem var
ligesom din vilde med agurk, andre elskede tomater, og min erfaring er at
katte ikke tager skade af det, eller andre grøntsager, det eneste de ikke
kan tåle er mælk, de får tynd mave af det, men giv dem kaffefløde, iblandet
vand, det får de en flot pels af.
Jane F.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 13:04

Løg og chokolade er også noget skidt ....
-Gitte

Fra : N/A

Dato : 29-10-02 22:48

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 13:34

> Løg og chokolade er også noget skidt ....
> -Gitte

> iblandet

Hvorfor er det nu de ikke må få chokolade? For Phumba er altså MEGET
uenig i det standpunkt *fnis* Hun er SYG med chokolade, men jeg har jo
hørt... osv..så hun får kun nogle MEGET bittesmå stumper.

Løg har alle vores i øvrigt fået når de har set deres snit til at lege
opvaskere eller lignende, de får det selvfølgelig ikke ligefrem serveret
men de har da spist det uden problemer. Men naturligvis i små mængder

Og forresten.. Jeg kan pludselig se at dette kunne tolkes som om jeg var
uenig med dig, Gitte. Det er jeg altså ikke! (men måske kattene er *G*?)

Men de fleste katte har vel sjove spisevaner, Ylle elskede
enebærkrydrede ting, Banse elskede rosiner, Bøv elskede majs, Basil
spiser sokker.....

Med venlig hilsen
Lisbeth Hviid Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 13:39

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <hviid-jakobsenKATTE@BAKKEstofanet.dk> wrote in
message

> Hvorfor er det nu de ikke må få chokolade? For Phumba er altså MEGET
> uenig i det standpunkt *fnis* Hun er SYG med chokolade, men jeg har jo
> hørt... osv..så hun får kun nogle MEGET bittesmå stumper.

Jeps - det er en skam. Mine er også 100% eksede med chokolade (men hvem er
ikke det?)... så vidt jeg husker, kan man på www.netdyredoktor.dk læse
hvorfor...

> [...]

> Men de fleste katte har vel sjove spisevaner, Ylle elskede
> enebærkrydrede ting, Banse elskede rosiner, Bøv elskede majs, Basil

Don't worry - jeg opfatter det ikke sådan
Mine vil slet ikke røre ved Løg. faktisk jagede vi i sin tid Laban fra
bordet, når han tiggede, ved hjælp af et stykke løg Kan ikke huske hvad
det er, der er skidt med løg...men man kan sikkert nemt finde ud af det ved
at søge på google.
Kattene er 100% sikkert uenige... ligesom min Freja er dybt uenig med mig,
når hun kun får 20 g foder 2 gange dagligt. Hæ... hvis misserne fik lov at
bestemme her i huset, så stod den nok på cola, chokolade, ostepops og stegt
kyllingelever HVER dag fremover... fisk er ikke det store hit.
Pyh, er bare glad for at de frivilligt holder sig fra min auberginesandwich
med tahinidressing og min canariske mocho *g*
-Gitte, som næsten blir sulten af det her

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 13:59

> [...]
> med tahinidressing og min canariske mocho *g*
> -Gitte, som næsten blir sulten af det her

Ja OSTEPOPS! De er da LAVET til katte, er de ikke?? *GG* Og Bugles? og
almindelige chips? og flæskesvær? og popcorn? Spørg bare de to herrer
Basil og Jack... Og Phumba med, for man skulle jo nødigt gå glip af
noget der MÅSKE kunne spises.

Men cola...det har de dog ikke drukket endnu...

og...hvad pokker er mocho???

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 14:13

> [...]
> almindelige chips? og flæskesvær? og popcorn? Spørg bare de to herrer
> Basil og Jack... Og Phumba med, for man skulle jo nødigt gå glip af

Catpops, burde de hedde Popcorn er gode at skyde rundt med p
trægulve...men nu har vi desværre fået gulvtæppe (fedt, i kombination med
potteplanter og katte!)

> Men cola...det har de dog ikke drukket endnu...

jojo...poten ned i glasset og cola overalt!! Man kan sætte sig i det
bagefter, så man har cola på hele måsen også!

> og...hvad pokker er mocho???

En canarisk sovs lavet af rød peber (kan udelades), 4 røde chili, et fed
hvidløg, en vis mængde olie og en vis mængde hvidvinseddike + safran, hot
karry, paprika og spidskommen....kværnes til mos med en stavblænder. Spises
kold, og kan spises på ALT ... næsten! Er tilsyneladende for stærk kost for
bæsterne her i huset *g*
-Gitte

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 16:54

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Catpops, burde de hedde Popcorn er gode at skyde rundt med p
> trægulve...men nu har vi desværre fået gulvtæppe (fedt, i kombination med
> potteplanter og katte!)

Popcorn når ikke mange centimeter rundt på gulvene her, de bliver ÆDT med
det samme. Basil og Phumba er helt sikre på at de er beregnet til katte,
Jack gider dem ikke, men vil gerne ha' flæskesvær og alm. chips.

Gulvtæpper, ja...somme tider tænker jeg at det kunne være rart med
trægulve... Men det er kun til jeg kigger på vores (træ-)trappe og ser hvor
molestreret den er at kattekløer når de fræser op og ned ad den. Et trægulv
bliver vel også umanerlig ridset, gør det ikke? (jeg har aldrig boet et sted
med trægulv altså)

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 29-10-02 18:53

> [...]
trægulv
> bliver vel også umanerlig ridset, gør det ikke? (jeg har aldrig boet et

Vi flyttede ind her for ca. 2 år siden. Og dengang fik vi afhøvlet alle
gulve og lakeret med en meget hård lak (sagde ham afhøvleren) som de bruger
i kantiner (så den skulle kunne tåle rigtig meget slid). Et år efter var de
stadig utroligt smukket, så fik vi kattene og nu er de totalt ridsede. Godt
nok sagde afhøvleren at det var nogen meget bløde brædder, men jeg havde
slet ikke forventet at det ville gå så galt.
Mine forældre havde hund alle de år jeg boede hjemme, og der kunne man
aldrig se en disse. Men det er nok også en kombination af hårdere brædder og
større klør. Så egentlig havde jeg slet ikke forventet at der ville komme
ridser, men det gjorde der! *s*

Mvh
Vibeke

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 29-10-02 19:48

Har kun prøvet at bo på det billigste trægulv af værste skuffe... og de bed
kattekløerne ikke rigtig på. Derimod kunne gulvet dårligt tåle kontorstolen!
-Gitte

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 23:16

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> molestreret den er at kattekløer når de fræser op og ned ad den.
> Et trægulv bliver vel også umanerlig ridset, gør det ikke? (jeg
> har aldrig boet et sted

Jeg har rå fyrretræsplanker og selvom de tildels rejser sig, så jo, man
kan på visse steder se tydelige ridser. Specielt i gangen ved
køkkendøren, som er et sted man skal bremse hårdt op, kan man se nogle
ret dybe ridser.
Jeg sørgede for at få afhøvlede gulvene her da jeg flyttede ind fordi
de var lakerede så mange gange at de var møkebrune, på nær gulvet i
gangen, det var nemlig malet blåt = meget grimt i mine øjne.
Gulvmanden, som ordnede mine gulve frarådede at lakere dem pga det
bløde træ.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Leyna

Dato : 29-10-02 21:07

On Tue, 29 Oct 2002 13:58:33 +0100, Lisbeth Hviid Jakobsen
> [...]

>almindelige chips? og flæskesvær? og popcorn? Spørg bare de to herrer
>Basil og Jack... Og Phumba med, for man skulle jo nødigt gå glip af

Så er min Mini ikke en rigtig kat, for chips gider hun altså ikke
røre. Hun kan godt slikke på en ostefidus, men det er da osse det
hele. Vingummi kan hun derimod godt lide, men det _skal_ altså være de
røde!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 23:23

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Så er min Mini ikke en rigtig kat, for chips gider hun altså ikke
> røre. Hun kan godt slikke på en ostefidus, men det er da osse det
> hele.

Her spiser mine nu heller ikke sære ting Den med at slikke lidt på
en chip eller en ostepops,jo, men æde stadset, nætak. Forleden var
Mowlgi godt nok meget interesseret i min pålægschokolade, men jeg må
indrømme at han ikke fik lov at få noget, jeg har for mange gange hørt
at det skulle være det rene gift både for hunde og katte (og kaniner
for den sags skyld). Oliwer, derimod, han ææælskede franske kartofler,
lå der en pose gjorde han alt hvad der stod i hans magt for at åbne den
og han åd alle dem han kunne komme afsted med at æde. Jeg havde en gang
en skål jeg havde glemt at fjerne, den stod midt på sofabordet og jeg
var gået i seng, lige pludseligt hører jeg knasen som jeg ligger der og
er på nippet til at falde hen. Åhnej, ind og fjerne skålen, men doven
som jeg var gad jeg ikke vade ud i køkkenet, men satte bare skålen ind
i skabet i min skænk. Skænken har tydeligt ridser på hele lågen og
mangler fakstisk et lille stykke af døren fordi Oliwer bare _ville_ ind
til dem, så jeg endte med at måtte stå op en gang til go sætte skålen
ud i mikroovnen til næste dag, for bare at smide dem i skraldespanden
ville jo ikke hjælpe, og mikroovnen kunne han trods alt ikke åbne

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 10:24

On 30 Oct 2002 22:22:49 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

>Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

>Her spiser mine nu heller ikke sære ting Den med at slikke lidt på
>en chip eller en ostepops,jo, men æde stadset, nætak.

Joeh, Mini vil godt have vingummi, men KUN de røde!
Popsie elsker alt hvad der knaser. Faktisk tror jeg at hun elsker alt
hvad der kan spises i det hele taget. Hun gnasker gerne ostepops, og
går det ikke stærkt nok med at "fodre" hende med dem, så hopper hun på
bordet og snupper selv af posen. Det er nu kun sket een gang, for nu
ved vi jo hvilken "røver" hun er, så nu bliver sådan noget sat væk,
når ikke der er opsyn på.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-11-02 13:56

Hej
Det mærkeligste jeg har hørt katte spise er oliven. Den ene af min svogers
to katte eeeeeelsker oliven.

Jeg kender også til det med at gemme maden væk, når kattene har fået lidt
tun og resten skal gemmes til senere har jeg nogle gange gemt tunen ind i
ovnen, i stedet for i køleskabet så den ikke er for kold når de senere på
dagen skal have resten, men det har Beasty luret. Hun åbner med lethed ovnen
og spiser tunen, hvis vi ikke opdager hende.
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-10-02 22:48

>Ja OSTEPOPS! De er da LAVET til katte,
>er de ikke??

Det mener mine ihvertfald :0)

> *GG* Og Bugles?

Ja, også dem.

>ogalmindelige chips?

Ja

> og flæskesvær?

Ja

>og popcorn?

og atter ja *gg*. Og hvis man ikke giver dem noget så stjæler de
det bare selv. Tøsen har udviklet en teknik. Her i huset må man
ikke gå på sofabordet, meeeeeen - Tøsen er ret overbevist om at så
læng man bare har tåspidsen af den ene pote på sofaen og de tre
øvrige på bordet, så er det ikke helt det samme som at gå på
bordet. Den ene pote kan blive meeeeeget lang, og liste en chips
ud fra posen og forsigtigt pærre den ned på gulvet. Når først den
ligger på gulvet er det selvfølgelig ikke længere at stjæle, så
hun går derefter glad igang med at spise dem. Faktisk er hun så
glad for at pærre dem ud af posen at hun hjertensgerne fortsætter -
også efter at hun egenligt ikke gider spise flere. Så kan de så
ligge der intil en eller anden træder i dem.
Da mine katte jo som sagt ikke må gå på bordet, og selvfølgelig
heller ikke må stjæle mad derfra så ser jeg
ingenting........ihvertfald højst ud af øjenkrogen, og med et smil
på læberne *g*. Hvem mon snørrer hvem??

>Men cola...det har de dog ikke drukket endnu...

Nej - boblerne er ikke så gode - de kilder på næsen skulle jeg
hilse fra Affe og sige. Juice deriomd er rigtig godt, og så er der
jo c-vitaminer i (hmmmm - og en hulens masse sukker) *lol*.

Mvh. Trine