Hvad er der i stikket ?
Fra : Euk

Dato : 29-10-02 09:50

Hej NG

Jeg har et teknisk spørgsmål.
Er der nogen der ved hvor man kan finde en oversigt over diverse mobil
telefoners stik ( handsfree o.a. )
Jeg vil altså gerne have en tabel over hvad de enkle stikben er til !
eks .
" løfte" røret, højtaler, mikrofon, strømforsynig ...osv.
Jeg skal bruge det til at lave en styring som kan betjenes via
mobiltelefoni.
Mit udgangs punkt er en " gammel " Phillips Twist, men det skal også kunne
tilegnes andre mobil typer.

Mvh.

Esben

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 29-10-02 14:27

> Mit udgangs punkt er en " gammel " Phillips Twist, men det skal også
kunne
> tilegnes andre mobil typer.
>
> Mvh.
>
> Esben

Hej Esben,

det er meget forskelligt hvordan de enkelte mobiltelefoner er
opbygget mht. fysiske connectorer og pintildeling. De telefoner, der har
indbygget modem vil du kunne kommunikere med vha. standardiserede AT
kommandoer og et
passende interface (datakabel). Der findes kommandoer til bl.a. afsendelse
af sms'er, hvilket nok er det mest anvendelige til overvågningsformål mv.

GSM AT-kommandoerne findes beskrevet på nettet og har tidligere været omtalt
så du kan måske finde noget om dette vha. groups.google.com.

Mht. konstruktion af et datakabel til din Philips Twist har jeg ingen
oplysninger, men du kan måske finde noget på google.

Held og lykke med projektet.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.