Lad mig lige spørge om en anden ting. Asus~
Fra : David

Dato : 29-10-02 09:48

Asus's A7V8X bundkort.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310240&ref=edbpriser
(vent lidt så kommer der et popop vindue med detaljer. læs neders i det
vindue ) står der en bemærkning om dette bundkort følgende:
"SPECIELT: I de fleste miditower kabinetter kan kun
2x 5.25" drevpladser udnyttes pga. motherboardets størrelse."

Dette giver mig anledning til bekymring.

Kan et fulltower eller xxl noicecontrol kabinet være for stort. Jeg mener
kan kablerne og ledninger der følger med bundkortet, med 100% sikkerhed nå
i et så højt kabinet?
Skal jeg slet ikke være bekymret eller hvad. (Det er første gang jeg samler
pc selv.)

PS: manualen (set fra asus's hjemmeside)til bundkortet sige at det skal være
ATX. Men de store kabinetter f.eks. de højeste, er de ATX?

Stopper her for ikke at drive min bekymring for vidt!
-
David

Fra : Leony

Dato : 29-10-02 14:34

"David" <mcag@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan et fulltower eller xxl noicecontrol kabinet være for stort. Jeg mener
> kan kablerne og ledninger der følger med bundkortet, med 100% sikkerhed nå
> i et så højt kabinet?

Det er langt fra sikkert.
ATA100 standarden specificerer (svjh) at kabellængden ikke må overstige 45
cm.
Du kan dog købe lænegere kabler, men det kan gå ud over ydelsen.

> PS: manualen (set fra asus's hjemmeside)til bundkortet sige at det skal
være
> ATX. Men de store kabinetter f.eks. de højeste, er de ATX?

ATX er en standard.
Hvis bundkortet er ATX og kabinettet kan tage ATX kort, så skulle der ikke
være nogle problemer der.
Der er 99,99% ingen grund til bekymring.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : David