TAK til jer allesammen.
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 00:11

Tak allesammen for de søde ord og trøstende bemærkninger De varmer.

De andre katte kan vist også godt mærke at her mangler nogen, selvom ingen
af dem har været særligt knyttede til eller interesserede i Bøn mens han
levede. Det var nu gensidigt altså.

Men Jack, som ellers ikke ligefrem har været venner med Bøv (men altså
heller ikke fjendtlig) har miauet endnu mere end han plejede i aften. Så han
kan godt mærke her er noget galt. Lige da jeg kom hjem løb han huset rundt
og miauede.....

Det er sikkert tosset, men jeg har altså lavet et stykke musik til ære for
Bøv. Hvis nogen bryder sig om techno (sådan lidt Jarre-agtigt) så er der et
link på Bøvs side, næsten nederst, over det sidste billede.
(http://cutiecats.dk/bov.shtml)

Om ikke andet, så hjalp det MIG til at tænke på noget andet imens

Tak endnu engang!
Det betyder en masse at ha' nogen der IKKE synes man er dybt åndssvag fordi
man sørger over "en skide kat"

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Bente Jepsen

Dato : 29-10-02 06:59

Hej Lisbeth.

Fedt, rigtig godt gået.

Jeg hører til dem der godt kan lide tanken om
Regnbuebroen, og synes et musikstykke som
dette, vil være en rigtig transport til det sted.

Rigtig fint med de lyde der lyder som miaw,
er det rigtige miaw´er du har sat ind ?

Jeg har selv haft en siameser der blev 19 år
og kender godt følelsen af at skulle sig farvel
til en så gammel ven, man føler virkelig at
man mister lidt af sig selv, og har alligevel et
sted inde i sig selv en god fornemmelse af at
gøre det eneste rigtige, uden hensyn til sig selv.

Knus
Bente

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 08:10

> Rigtig fint med de lyde der lyder som miaw,
> er det rigtige miaw´er du har sat ind ?

Ja :) Det er rigtige miau'er. Jeg var faktisk lidt i tvivl om det ville
være "for meget" men jeg synes det blev ok. Det er jeg så glad for jeg
ikke er den eneste der synes :)

> [...]
> man mister lidt af sig selv, og har alligevel et
> sted inde i sig selv en god fornemmelse af at
> gøre det eneste rigtige, uden hensyn til sig selv.

Ja 19 er en høj alder, og de 16 som Bøv nåede er næsten (ja ja...næsten)
halvdelen af mit liv. Og når man har set ham blive født så hører han til
på en helt speciel måde i ens bevidsthed. *suk* Men ja. Nu har han det
godt, hvor end han er.

Med venlig hilsen
Lisbeth Hviid Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 29-10-02 09:14

On Tue, 29 Oct 2002 00:11:00 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>Det betyder en masse at ha' nogen der IKKE synes man er dybt åndssvag fordi
>man sørger over "en skide kat"

Jamen, "den skide kat" var jo en del af familien, ikk'? Og
familiemedlemmer har man altså lov til at sørge over.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : dannebrog

Dato : 29-10-02 10:01

Hej Lisbeth!

Selvfølgelig har man da lov at sørge, når man mister en kat. Vi elsker dem
jo meget højt, og da vi måtte sige farvel til vore gamle Dubi, som blev 15
år, blev her meget, meget tomt - det har hjulpet, at vi har fået tre små
killinger ind i huset siden, men jeg savner altså stadig Dubi - og det endda
selvom, det var Mortens kat - jeg havde kun kendt hende i næste to år. Men
hun var bare såååå dejlig og sød. Suk.

Det er ikke første gang, nogen har skrevet musik i anledning af et kæledyrs
bortgang - Beethoven skrev engang et stykke, der hedder 'Elegi over en
puddels død' - Elegi betyder sørgesang. Om hans stykke så var lidt af en
joke, ved jeg ikke - måske ville han charme sig ind hos puddelens
ejerinde.... hvem ved.

Bøv venter ved Regnbuebroen....

Kramme - kramme - du trænger jo til et trøstende kram -

Kærlig hilsen

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk2
fjern to-tallet

Fra : jf

Dato : 29-10-02 13:11

Kære Lisbeth
Jeg føler med dig, jeg har selv måtte aflive mine to katte,Sebastian,og
Wolfgang, indenfor et halvt år, det var utroligt hårdt, selv om de blev
henholdsvis 11 og 12 år, men det kan jo ikke nytte at falde hen i sorg, så
jeg har lige fået to små killinger på 12 uger, der er ikke noget der kan
live op på ens dag, som at blive vækket af to små vilddyr.
Hilsen Jane F.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-10-02 14:20

Hej Lisbeth

Åh ja - ved jo at Bøv var noget specielt *S*

Mange knus og tanker

Joan

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 22:02

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> [...]
> i aften. Så han kan godt mærke her er noget galt. Lige da jeg kom
> hjem løb han huset rundt og miauede.....

Da Oliwer døde var der i første omgang ingen reaktion fra Johan og
Sofie, ikke anden end at Sofie blev tæt ved mig hele den dag Oliwer var
blevet aflivet. Jeg er den dag i dag sikker på at hun vidste at jeg
havde det skidt, det var absolut ikke pga Oliwer, men udelukkende mig.
Jeg har nu også altid følt at Sofie var den mest følsomme af de to.
Jeg husker at jeg ligefrem ønskede at de skulle savne Oliwer, men kun
lige mens jeg var allermest ked, senere vidste jeg jo godt at det var
udmærket at de ikke skulle igennem sådan en sørge periode som Carl, min
kanin, gennemgik da hans første veninde døde.

Stadig føler jeg med dig, for det er hårdt at måtte tage afsked med et
elsket dyr, men også kærlighed at kunne tage beslutningen for dyrets
skyld og ikke udskyde det for sin egen skyld.

Kram fra

--
Kate

og trøstespind fra hele flokken.