Asus A7M266 og Thoroughbred 2200+
Fra : phnyx

Dato : 28-10-02 22:19

Efter at have opgraderet min bios til ver 1007, som ifølge asus skulle
give mulighed for at bruge Thoroughbred, indkøbte jeg en ny cpu.

Efter montering må jeg dog konstatere, at maskinen ikke kører. Ikke
engang en post kommer jeg forbi. Kun ventilatorerne kører. Og det bliver
sgu for kedeligt i længden. Osse selvom der er 5 af slagsen.

Har andre gode/dårlige erfaringer med denne opgradering?

Mit mb er ver 1.04, som skulle være det nyeste af slagsen.

Hyg!
Kim.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-10-02 01:37

phnyx wrote:
> [...]
> engang en post kommer jeg forbi. Kun ventilatorerne kører. Og det bliver
> sgu for kedeligt i længden. Osse selvom der er 5 af slagsen.

Har du prøvet at fjerne batteriet, kortslutte kontakterne hvor det sad,
og sætte det i igen? (mens den er slukket).

Fra : Phnyx

Dato : 29-10-02 19:27

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Har du prøvet at fjerne batteriet, kortslutte kontakterne hvor det
> sad, og sætte det i igen? (mens den er slukket).

Nope, men jeg har 0-stillet bios ved at kortslutte de to kontaktpunkter
til den ting.
Og det er vel det samme!?

Hyg!
Kim.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-10-02 11:04

Phnyx wrote:

> Nope, men jeg har 0-stillet bios ved at kortslutte de to kontaktpunkter
> til den ting.
> Og det er vel det samme!?

Ja, forskellen er bare at nogen glemmer at sætte jumperen tilbage inden
de tænder igen - det virker åbenbart mindre indlysende end at gøre det
med batteriet.

Fra : phnyx

Dato : 30-10-02 18:12

"Jens C. Hansen [Odense]" wrote:

> Ja, forskellen er bare at nogen glemmer at sætte jumperen tilbage inden
> de tænder igen - det virker åbenbart mindre indlysende end at gøre det
> med batteriet.

Heh! Sikkert!
Nok derfor der slet ikke er pinde til jumper på det her mb, men kun et par
loddepunkter.

Hyg!
Kim.

Fra : phnyx

Dato : 31-10-02 19:59

Jeg har nu fået bekræftet fra ASUS support, at dette asus a7m266 kun
understøtter op til 2100+.

Så nu må jeg se mig om efter en med en 2100+ palomino, som vil bytte lige
over med en 2200+ thoroughbred.

Hyg!
Kim.