Maillister
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 27-02-01 19:56

Hej (igen)

På min side, har vi en del artikler, som er ordnet under kategorier. Jeg vil
lave sådan, at vores brugere kan vælge, at de vil have en mail/sms når der
kommer nye artikler i de kategorier, som de har valgt som "favoritter".

Kategorierne er ordnet i en tabel i MySQL, det samme bliver brugerne. Jeg
kan bare ikke regne ud, hvordan jeg skal lave endnu en tabel, som
registrerer hvad brugerne abbonnerer på? Der er tale om fyrre kategorier, og
X antal brugere - håber i kan hjælpe mig, og jeg har formulleret mig
tydeligt nok... Det er især det sidste, jeg er nervøs for :)

Mvh

Peter

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 27-02-01 20:45

> [...]
og
> X antal brugere - håber i kan hjælpe mig, og jeg har formulleret mig

create tabel tblAbonnement (
id NOT NULL auto_increment,
catId int(11) NOT NULL,
userId int(11) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
)

(Ikke testet)

Og så laver du et join på dit userId. Håber det er nok til at du bliver
inspireret, ellers kan jeg bikse lidt mere kode sammen?

Mvh Emil

---
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 27-02-01 22:55

> create tabel tblAbonnement (

det hedder "create table tblAbonnement" .

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 01-03-01 20:13

Emil Rasmussen <4833o41fj001@sneakemail.com> skrev i en
> Og så laver du et join på dit userId. Håber det er nok til at du bliver
> inspireret, ellers kan jeg bikse lidt mere kode sammen?
Så simpelt, at jeg helt skammer mig over, jeg ikke kunne regne den ud :) Tak
skal du have, jeg havde slet ikke tænkt den vej...

-Peter